چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای اسلامی شهر رشت : برگزاری کنگره جهانی میرزا

رئیس شورای اسلامی شهر رشت :

برگزاری کنگره جهانی میرزا

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت : نهضت میرزا یک انقلاب بزرگ بود که در دوران خودش در مقابل بزرگترین قدرت های مستکبر جهان قد علم کرد و معتقدم باید برای این شخصیت و تفکرات بزرگ استکبارستیزی اش کنگره جهانی برگزار شود.

به گزارزش همای گیلان نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت ، محمد حسین واثق کارگرنیا در مراسم رونمایی از پوستر رخداد رسانه ای سردار تا سردار اظهار کرد: درباره مقام و شخصیت گرانقدر میرزا باید کنگره جهانی برگزار شود و واقعا نهضت میرزا یک حرکت استکبار ستیزی جهانی بود و میرزا کوچک همان گونه که بر علیه استکبار قیام کرد، در آن دوران با انگلیس و روسیه که دو قدرت بزرگ مستکبر در آن روزگاران بودند نیز به مبارزه برخواست و این شروع یک استکبار ستیزی جهانی است.

محمد حسین واثق کارگرنیا با قدردانی از تمامی افرادی که همزمان با یکصدمین سالروز شهادت میرزا کوچک به تولید برنامه و محتوا در این باره پرداختند افزود: به نوبه خودم از عملکرد مجموعه شهرداری رشت و صدا و سیمای گیلان که برنامه های متنوعی را تولید و از طریق رسانه استانی و ملی درمعرض دید عموم قرار گرفت تشکر می کنم.

وی با تاکید به اینکه به عنوان خدمتگزاری کوچک آماده هر گونه همکاری و همراهی پیرامون معرفی هر چه بیشتر شخصیت والای میرزا هستم گفت: این رخداد رسانه ای قصد دارد پیوند های فرهنگی و ارزشی ما بین دو شخصیت ارزشمند، شهید میرزا کوچک و شهید سردار سلیمانی را به نمایش بگذارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه شهید میرزا کوچک جنگلی و شهید سردار سلیمانی هر دو شهدای مکتب راه اسلام و میهن پرستی هستند بیان کرد: این دو شهید گرانقدر با وجود آنکه در زمان های متفاوت زندگی می کردند اما نگاه استکبار ستیزی آنان وجه اشتراک غیر قابل انکار است که هیچ گاه در مقابل دولت های مزدور و مستکبر زمانشان سر تعظیم فرود نیاوردند.

About نسرین عشقی

Check Also

مدیرکل صمت گیلان: رعایت حجاب در مراکز خرید و فروشگاه‌ها بر عهده متصدی واحد صنفی است

مدیرکل صمت گیلان: رعایت حجاب در مراکز خرید و فروشگاه‌ها بر عهده متصدی واحد صنفی …