چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: حمل و نقل ریلی درون شهری در رشت نیازمند همراهی مسئولین کشوری

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: حمل و نقل ریلی درون شهری در رشت نیازمند همراهی مسئولین کشوری

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: ایجاد حمل و نقل ریلی درون شهری در رشت نیازمند همراهی مسئولین کشوری و نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی است که شرایط فعلی رشت در این حوزه با عنوان کلانشهری این شهر مطابقت ندارد.

به گزارش همای گیلان نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت محمد حسین واثق کارگرنیا در هفدهمین جلسه فوق العاده شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به بیست آذر مصادف با سالروز ثبت رشت در جمع شهرهای خلاق یونسکو اظهار کرد : کسب این عنوان یکی دیگر از افتخارات برای شهر اولین ها است ، اما متاسفانه شهرداری رشت نتوانست از این عنوان برای ارتقای اقتصاد مردم شهر استفاده لازم را ببرد.

وی با بیان اینکه دیگر شهرهای خلاق کشور که ثبت در یونسکو هستند ، وضعیت بهتری نسبت به رشت دارند افزود: در روز رشت سال جاری اقدامات خوبی از سوی شهرداری با حضور شهرداران دیگر شهرهای خلاق ایران و نمایندگان یونسکو در میدان شهدای ذهاب انجام شد و انتظار داریم هر چه سریعتر دبیرخانه شهر خلاق خوراک رشت توسط روابط عمومی شهرداری راه اندازی و فعالیت مستمر داشته باشد.

کارگرنیا با تاکید به اینکه برنامه های شهر خلاق خوراک نباید فقط به سالروز ثبت رشت در جمع شهرهای خلاق یونسکو مختص شود گفت: رشت در این حوزه باید به جایگاه اصلی خود دست پیدا کند و نتیجه ان برای مردم ملموس باشد.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به ۲۵ آذر مصادف با روز پژوهش تصریح کرد: بسیاری از چالش های کشور با توجه به مقوله پژوهش قابل رفع است.

کارگرنیا با تاکید به اینکه در حوزه پژوهش جزو کشورهای برتر دنیا هستیم افزود: شهر رشت نیز از پژوهشگران و محققان فرهیخته و توانمندی برخوردار است .

وی به گرامیداشت ۲۶ آذر مصادف با روز حمل و نقل نیز اشاره کرد و گفت: هر اندازه در بخش حمل و نقل تلاش کنیم نفع آن به مردم و توسعه شهر بر می گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه رشت عنوان کلانشهر را با خود به همراه دارد تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل مشکلات زیادی از سالهای گذشته در رشت وجود دارد که با عنوان کلانشهری رشت مطابقت ندارد و در این حوزه نسبت به بسیاری از شهرهای کشور عقب ماندگی داریم که مشکلات فراوانی از این بابت برای مردم و کسبه ایجاد شده است.

کارگرنیا با تاکید به اینکه برای ایجاد حمل و نقل ریلی درون شهری در رشت نیازمند همراهی مسوولین کشوری و نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هستیم بیان کرد: نخستین همایش حمل و نقل و ترافیک روز پنج شنبه ۲۶ آذر توسط کمیسیون حمل و نفل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت برگزار می شود و امیدواریم خروجی این همایش تسهیل و روان شدن ترافیک رشت و رفع گره های کور ترافیکی این شهر باشد.

About نسرین عشقی

Check Also

دکتر شفیعی: برای فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا باید از آموزش و پرورش شروع کنیم.

دکتر شفیعی: برای فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا باید از آموزش و پرورش شروع …