- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

علیرضا تاج شهرستانی، عضو شورای شهر رشت: آقای شهردار اینکه در آستانه استیضاح قرار گرفتید حاصل عملکرد خودتان است/ شورای شهر در ابتدا به شما اعتقاد داشت که انتخابتان کرد

علیرضا تاج شهرستانی، عضو شورای شهر رشت:

🔺️ آقای شهردار اینکه در آستانه استیضاح قرار گرفتید حاصل عملکرد خودتان است/ شورای شهر در ابتدا به شما اعتقاد داشت که انتخابتان کرد

🔹️لطفا در باب ابقا و انتصاب شهردار و توصیه های این‌چنینی کسی با من تماس نگیرد! نه اکنون و نه در سه سال باقیمانده از شورای ششم

– به عنوان یک عضو شورا, همواره مدافع حقوق شهروندانم خواهم بود.

 

علیرضا تاج شهرستانی، عضو شورای اسلامی کلان‌شهر رشت در بیست و هفتمین جلسه صحن علنی شورا، خطاب شهردار علوی گفت: آقای شهردار اینکه اکنون در این جلسه برای طرح سوال از شما گرد هم نشسته‌ایم حاصل عملکرد خودسرانه شماست و گرنه شورا در ابتدا و در بدو انتخاب، به شما اعتقاد داشت.

به گزارش همای گیلان- تاج شهرستانی در ادامه این سخنان گفت: بنده از اولین کسانی بودم که با انتصاب آقای علوی به عنوان شهردار موافقت کردم. وی گفت: آقای علوی، تاج شهرستانی عضوی است که بدلایلی چون بومی بودن و گیلک زبان‌بودن شما ، جوان بودن شما، بدلیل سواد و معلومات شما، بدلیل تجربه کاری و اشراف شما به امور جاری شهر، به شما رای موافق داد و تا ۲۴ ساعت تلفن خود را خاموش کرد که پاسخگوی تماسهای موافق و مخالف و چرایی انتصاب شهردار نباشد. و اینکه اکنون کار به اینجا رسید و برای طرح سوال اینجا هستیم حاصل عملکرد خودسرانه شما با شورای شهر است.

وی در ادامه اظهارکرد: اکنون از این تریبون اعلام میکنم در سه سال باقیمانده، اگر احیانا در شرایط انتصاب شهردار جدید قرار گرفتیم لطفا کسی برای توصیه شخص خاصی با من تماس نگیرد.

این عضو شورا در این جلسه تاکید کرد: ما نماینده شهروندان رشت در این جلسه هستیم و باید همواره صلاح و منفعت آنان را در الویت قرار دهیم.
تاج شهرستانی تصریح کرد: بنده طبق سوگندی که در استانداری یاد کرده‌ام نسبت به توقعات همشهریانم متعهد میمانم ومدافع حقوق آنان خواهم بود.  این عین انجام وظیفه است که مدیران شهر هنگام دیدن خطا و کوتاهی در کار، از شهردار سوال کنند.

این عضو شورا اضافه کرد: از آنجا که برخی صحبتها در مورد بنده، مبنی بر این که چشمم به دهان کسی است و توصیه دیگر اعضا روی رای بنده اثر خواهد داشت، اعلام میکنم به هیچ وجه اینطور نبوده و نخواهد بود. وی گفت: بنده نظرات همه را در جلسات میشنوم اما در رای و تصمیم گیری نهایی، طبق چهارچوب و اصول خود عمل میکنم و تمام.

وی ادامه داد: سوال بنده این است که آیا جناب شهردار پس از انتصاب در هیچ مجمع رسمی، بابت حسن نظر وعنایت اعضای شورا نسبت به خود، از شورا تشکر نمود یا خیر؟!
وی گفت: تشکر ایشان منظور نیست، بلکه تعامل و عملکرد خوب از شهردار انتظار میرود که تاکنون و در طول این چند ماه نه تنها ایجاد نشد بلکه هر چه پیش رفت نابسامان تر شد و امروز پس از چند ماه، در جایی هستیم که هر چه شورا گفت شهرداری اجرا نکرد و این وضعیتی است که جز شخص شهردار کسی مسبب آن نیست.
علیرضا تاج شهرستانی هم اکنون عضو هیات رئیسه شورای ششم کلان‌شهر رشت و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی احتماعی شورای رشت است.