چاپ مطلب چاپ مطلب

شکست انحصار با درب‌های باز شرکت دخانیات ایران

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: به‌دنبال انحصار نیستیم و خیلی شفاف اعلام میکنم که هیچ فرقی بین هیچ تامین کننده ای نیست و فقط برای ما در تعاملات فی مابین، کیفیت، زمان و قیمت مهم است و در این موضوعات انتظار افزایش رقابت را داریم

همای خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت دخانیات ایران، اولین نشست با حضور تأمین کنندگان شرکت دخانیات ایران و محمد شیخان مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره و جمعی از مشاورین، معاونین و مدیران در سالن اجتماعات امام علی (ع) برگزار شد.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران در این نشست با بیان اینکه تأمین کنندگان، شرکای تجاری شرکت دخانیات هستند، تصریح کرد: حوزه تامین به لحاظ حجم و نقدینگی گسترده است و تامین کننده های این شرکت قطعا از ظرفیت و توانمندی های بسیار بالایی برخوردار هستند.

شیخان با اشاره به اینکه سیاست های شرکت دخانیات از حلقه اول کشت تا محصول نهایی برنامه ریزی شده است، افزود: صنعت دخانیات به دلیل سیاستگذاری غلط در یک دهه ی گذشته ظهور خوبی نداشته و بخش زیادی از بازار داخلی در اختیار دیگران قرار گرفته و شرکت های خارجی، این بازار را تصاحب کرده اند.

وی با اشاره به اینکه صنعت دخانیات بطور مستقیم و غیرمستقیم برای مردم شغل ایجاد کرده است، گفت: بخش زیادی از مردم ما از جمله کشاورزان و حتی سوپر مارکت هایی که محصول نهایی را به فروش می رسانند، درحال امرار معاش از این صنعت هستند.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران ادامه داد: این مسئله دارای اهمیت است که ما هم در بازار داخلی و هم در بازارهای جهانی حضور داشته باشیم و در برابر دیگر بنگاه های تولیدی چند ملیتی قد علم کنیم و سهم مناسبی را از بازار داشته باشیم.

شیخان با اشاره به صادرات سیگار برند «تیر» به کشور ترکمنستان طی هفته اخیر، گفت: قطعا کشورهای دیگر هم می توانند این محموله ها را دریافت کنند، زیرا شرکت دخانیات اعتباری بزرگ در داخل و در صحنه های بین المللی دارد.

وی با اشاره به برنامه های آینده ی شرکت دخانیات ایران و لزوم گرفتن تصمیمات مشترک برای اجرای اقدامات مشترک، گفت: در یک دهه گذشته حجم تولیدات شرکت دخانیات در تراز شرکت نبوده و رفته رفته به سطحی رسیدیم که امروز متاسفانه ۵ درصد از سهم بازار را در اختیار داریم.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: ما در سال ۱۴۰۱ به دنبال بالا بردن حجم تولید هستیم و به همان اندازه سهم تأمین کنندگان در این بازار نیز افزایش پیدا خواهد کرد؛ بنابراین افزایش دوبرابری برای حضور قدرتمندتر در بازار یک راهبرد اساسی است و در این مهم انتظار است تأمین کنندگان پیشگام همیاری برای افزایش تولید باشند.

شیخان با اشاره به توانمندی بالای تامین کنندگان در حوزه اقتصاد و اینکه صرفا نباید به دنبال تامین مواد باشند و در یک پله بالاتر با نگاه های بلندتر حضوری موثر در صنعت دخانیات داشته باشند، گفت: من معتقدم که تامین کنندگان ما توانایی راه اندازی کارخانه های مستقل تولید سیگارت و سرمایه گذاری در صنعت دخانیات را دارند و حتی می توانند در راه اندازی سایت های جدید صادراتی نیز فعال باشند.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم در حوزه سرمایه گذاری مشترک از تامین‌کنندگان خود حمایت کنیم و حتی برای این مسئله مهم برنامه‌ای عملیاتی و اجرایی داریم.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران افزود: نگاه ما این است که کار تأمین باید در بخش تخصصی دنبال شود و ما به عنوان سیاست‌گذار، حمایت‌کننده، تسهیل کننده و البته فراهم کننده بسترهای لازم باشیم.

شیخان تصریح کرد: ما به دنبال انحصار نیستیم و خیلی شفاف اعلام می کنم که هیچ فرقی بین هیچ تامین کننده‌ای نیست و فقط برای ما در تعاملات فی مابین، کیفیت، زمان و قیمت مهم است و در این موضوعات انتظار افزایش رقابت را داریم.

وی اذعان داشت: از امروز درب شرکت دخانیات به روی تأمین کنندگان باز است و این به معنی شکست انحصار است.

گفتنی است در ابتدای این نشست هم‌اندیشی، سرپرست معاونت بازرگانی و اقتصادی شرکت دخانیات ایران به اقدامات این معاونت اشاره و در ادامه تامین کنندگان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …