چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: سال ۱۴۰۱ به عنوان سال تحول و توسعه در مناطق و نواحی و توزیع عادلانه خدمات در رشت مورد توجه است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: سال ۱۴۰۱ به عنوان سال تحول و توسعه در مناطق و نواحی و توزیع عادلانه خدمات در رشت مورد توجه است.

به گزارش همای گیلان نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت ، محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در نشست خبری پایان سال شورا با حضور رسانه ها در سالن اجتماعات هلال احمر گیلان با تبریک پیشاپیش فرا رسیدن میلاد با سعادت مهدی موعود ( عج) و عید نوروز باستانی اظهار کرد : امیدوارم به برکت تقارن سال جدید با نیمه شعبان ، سالی توام با خیر و برکت و سلامتی برای تمامی شهروندان باشد.

محمد حسین واثق کارگرنیا به سخن رهبر معظم انقلاب پیرامون نقش مهم رسانه ها اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ اگر زحمات شما خبرنگاران نباشد این لحظه ها ثبت نمی شود و بدون دوربین و اقدامات شما خبرنگاران ، این کارهای ما همانند یک اقدام تثبیت نشده است.

وی به عمر فعالیتی شورای ششم رشت اشاره کرد و گفت : یقینا چند سال باقی مانده از عمر شورای ششم رشت نیز به چشم بر هم زدنی می گذرد و امیدواریم با استفاده از فرصت خدمت که به حول الهی و عنایت شهروندان در اختیار اعضای شورا قرار گرفته است، بتوانیم اتفاقات خوبی برای شهر رقم بخورد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به عملکرد هفت ماهه شورای ششم تصریح کرد: طی مدت حدود هفت ماهه ۳۳ جلسه عادی و فوق العاده در شورای رشت برگزار شد که البته شورا مجاز است ماهیانه دو جلسه عادی داشته باشد اما با توجه به اهمیت موضوعات و لوایحی که از سوی شهرداری رشت به شورا ارسال می شد اعضای شورا با هدف تسریع بخشیدن در رسیدگی به لوایح شهرداری و رفع مشکلات شهر اجرایی، این تعداد جلسات را برگزار نموده است.

کمیسیون برنامه و بودجه شورا پُرکارترین کمیسیون شورا

کارگرنیا با بیان اینکه بر اساس آمار ، کمیسیون برنامه و بودجه شورا بیشترین جلسات را برگزار کرده است افزود: انتخاب شهردار به عنوان مهم ترین وظیفه شورا است و شورای رشت در ابتدای شروع فعالیتش نسبت به انتخاب و در واقع ابقای سید محمد احمدی در جایگاه شهردار رشت اقدام کرد.

متاسفانه پس از استعفای شهردار رشت ، بار دیگر شورا نسبت به انتخاب شهردار رشت در کوتاهترین زمان اقدام کرد که نشانه اتحاد و همدلی شورا است و ان شاا پس از این نیز اتحاد و همدلی ما بین اعضای شورا به رقم خوردن اتفاقات خوبی برای رشت منجر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه در حال حاضر از وضعیت فعلی راضی نیستیم تصریح کرد: سال آینده را سال تحول و توسعه در مناطق و نواحی و توزیع عادلانه خدمات در رشت می دانیم و تلاش می کنیم این مهم تحقق پیدا کند.

کارگرنیا به اجرای رینگ ۹۰ متری ، بازگشایی سرگل به سعدی و ادامه پروژه مسیر بلوار احسانبخش اشاره کرد و گفت: این موارد جزو اولویت های شورا در سال ۱۴۰۱ است و تکمیل پروژه فرزانه به امام علی را نیز در دستور کار داریم.

وی با اشاره به مشکل کمپوست و دفنگاه زباله سراوان بیان کرد: علیرغم اینکه ظرفیت پانصد تنی کمپوست مهیا شده است اما در حال حاضر با ظرفیت روزانه ۲۵۰ تن روزانه مشغول به فعالیت است و انتظار داریم شهردار رشت به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه استاندار گیلان به طور جدی پیگیر رفع مشکل زباله سراوان است گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبار مورد نیاز هر چه سریعتر مشکل زباله سوز سراوان نیز برطرف شود.

 

About نسرین عشقی

Check Also

دکتر شفیعی: برای فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا باید از آموزش و پرورش شروع کنیم.

دکتر شفیعی: برای فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا باید از آموزش و پرورش شروع …