چاپ مطلب چاپ مطلب

آقای علوی شهردار رشت ،در شرایطی که دائما شاهد کاهش اضافه کاری پرسنل شهرداری رشت هستیم ، پرداخت مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان بابت هزینه تجهیزات شورای شهرستان رشت با چه هدفی انجام شد؟؟؟

یادداشت:

آقای علوی شهردار رشت ،در شرایطی که دائما شاهد کاهش اضافه کاری پرسنل شهرداری رشت هستیم ، پرداخت مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان بابت هزینه تجهیزات شورای شهرستان رشت با چه هدفی انجام شد؟؟؟

سید امیر حسین علوی شهردار رشت پیش از روی کار آمدن به عنوان شهردار این شهر ، وعده های فراوانی پیرامون ایجاد درآمد پایدار و داشتن ایده به منظور برطرف کردن مشکلات عدیده شهرداری رشت مطرح کرد و حتی در روز ارائه برنامه هایش به عنوان کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت ، کاغذی چند متری را با خود به صحن شورا برده بود و مدعی بود که در تمام سالها هر طرح و برنامه ای را که به ذهنش رسیده ، در آن کاغذ ثبت کرده است.

با این رفتارها ، برخی تصور می کردند با توجه به اینکه سید امیر حسین علوی دو دوره (جمعا هشت سال) به عنوان عضو شورا در رشت فعالیت داشته است ، حتما می تواند برای این شهر قدم های مثبتی بردارد ، اما زهی خیال باطل .

اما در نهایت صحبت های امیر حسین علوی به منظور تلاش برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری رشت، تا کنون فقط یک نتیجه به همراه داشته است و آن هم کاهش مداوم حق اضافه کاری پرسنل شهرداری رشت بوده است و حتی اخیرا نیز پس از اتمام تعطیلات نوروزی ، شنیده ها حاکی از آن است که اضافه کاری پرسنل شرکتی شهرداری رشت قرار است ماهیانه ۳۰ ساعت محاسبه شود و البته اضافه کاری دیگر پرسنل نیز کاهش پیدا می کند.

زمزمه های این کاهش اضافه کاری ها از سوی سید امیر حسین علوی شهردار رشت در سال جدید در شرایطی به گوش می رسد که بسیاری از ادارات در سال جدید ، نسبت به افزایش اضافه کاری پرسنلشان اقدام کرده اند.

آقای علوی شهردار رشت ، در شرایطی که به واسطه ها تحریم وضعیت اقتصادی نابسامانی در جامعه حاکم است ، یقینا پرسنل شهرداری رشت از این قائده مستثنی نیستند و پرسنل شهرداری نیز همانند دیگر شهروندان با مشکلاتی همچون قسط وام خودرو ، اجاره بهای منزل و .. مواجه هستند.

اما با تمام این اوصاف ، درج خبری با تایید اعضای شورا مبنی بر تامین هزینه تجهیزات اداری شورای شهرستان رشت ، توسط سید امیر حسین علوی شهردار این شهر ، شاید تیر خلاصی به تمام وعده وعیدهای بود که از جانب علوی برای حمایت از پرسنل شهرداری رشت مطرح شده بود.

آقای علوی ، در شرایطی که پس از حضور شما در جایگاه شهردار رشت دائما در حال کاهش اضافه کاریهای پرسنل شهرداری هستیم ، بر اساس کدام وجدان و منطق تامین هزینه تجهیزات اداری نهادی را پرداخت کردید که هیچ ارتباطی به شهر رشت ندارد؟؟؟

آقای شهردار، تامین هزینه های شورای شهرستان رشت بر عهده فرمانداری است نه مجموعه شهرداری رشت و بعید است شخص شما نسبت به این موضوع بی اطلاع باشید.

از قدیم گفته اند چراغی که به خانه رواست ، برای دیگری حرام است، پس با این دیدگاه ، شهردار رشت بر اساس کدام اختیارات قانونی نسبت به پرداخت پول از محل بیت المال که متعلق به مردمان این شهر است برای تامین تجهیزات شورای شهرستان رشت که از قضا ریاست آن بر عهده مجید عزیزی می باشد اقدام کرده است؟؟

مگر بیت المال ، سهم الارث پدری برخی از آقایان است که هر جا دلشان بخواهد هزینه کنند و ان وقت کسری های ماهیانه شان را با دست کردن در جیب پرسنل و کاهش اضافه کاری های کارکنان تامین بنمایند؟؟؟

این مطلب بر اساس صحبت‌های که رئیس و چند عضو شورا در جلسه علنی شورای رشت مطرح کرده اند نوشته شده است و اگر علوی به عنوان شهردار رشت این ادعا را قبول ندارند می تواند شفاف پاسخگو باشد ، هر چند طی چند روز اخیر به غیر از سکوت و بی اعتنایی هیچ اقدام قانع کننده ای از سوی وی در این باره مشاهده نشده است.

About نسرین عشقی

Check Also

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در دیدار با دادستان مرکز استان : برخی بر علیه مدیریت شهری رشت سنگ اندازی می کنند

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در دیدار با دادستان مرکز استان : برخی بر علیه …