چاپ مطلب چاپ مطلب

در دیدار رئیس شورای اسلامی شهر رشت با سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان : بهره مندی از ظرفیت دانشگاه ها به منظور رفع مشکلات / پسماند ابر چالش گیلان /

در دیدار رئیس شورای اسلامی شهر رشت با سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان : بهره مندی از ظرفیت دانشگاه ها به منظور رفع مشکلات / پسماند ابر چالش گیلان /
پیشنهاد گذراندن دوره های کارورزی دانشجویان رشته های مرتبط با حوزه خدمات شهری

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ظرفیت های خوب علمی در رشت گفت: باید از ظرفیت و توان علمی دانشگاه ها با هدف رفع مشکلاتی همچون پسماند استفاده کرد.

به گزارش همای خبر نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت ، محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در دیدار با سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربری گیلان اظهار کرد: در شهر رشت ظرفیت های بسیار خوبی در مباحث مختلف علمی و … وجود دارد اما متاسفانه نسبت به این ظرفیت ها توجه چندانی صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از طرح ها و پروژه های رشت نیمه تمام باقی مانده اند افزود: مشکلات مالی یکی از مهم ترین دلایل نیمه تمام ماندن این پروژه ها است و در مجموع با مشکلات متعددی دست به گریبان هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به وضعیت دو رودخانه رشت اشاره کرد و گفت: در بسیاری از شهرهای کشورهای دیگر ، وجود رودخانه ها به عنوان منبع اصلی جذب گردشگر محسوب می شود ، اما متاسفانه در شهر رشت به واسطه سوءمدیریت ها در گذشته ، وجود رودخانه ها به نغمت تبدیل شده اند .

کارگرنیا با اشاره به وضعیت تالاب عینک رشت بیان کرد: در شهر لاهیجان از وجود یک استخر به خوبی در راستای جذب گردشگر و همچنین اشتعالزایی استفاده شده است اما در شهر رشت به واسطه عدم تعامل بین دستگاه ها ، تالاب عینک به عنوان یک نعمت خدادادی ، سالهاست که به حال خود رها شده است.

وی با تاکید به بهره مندی از ظرفیت ها و توان علمی دانشگاه‌ها در راستای رفع مشکلات و تسریع بخشیدن به اجرای پروژه های عمرانی در رشت تصریح کرد : به زودی جلسه ای مشترک با حضور روسای کمیسیون های تخصصی شورا و مجموعه دانشگاه علمی کاربردی گیلان با هدف بهره مندی از ظرفیت ها و توان علمی این مرکز در برخی از مباحث برگزار خواهیم کرد و انشاا این نشست ها به رفع مشکلات عدیده شهر بیانجامد .

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان نیز در این دیدار پس از ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه جامع علمی کاربردی و ۱۶ مرکز فعال آن در ۶ شهرستان استان، با اشاره به وجود ۹ مرکز آموزش علمی کاربردی در شهر رشت و تحصیل بیش از ۳۰۰۰ دانشجو در چهار گروه صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، کشاورزی و فرهنگ و هنر در این شهر ضمن ارائه پیشنهاد گذراندن دوره های کارورزی دانشجویان رشته های مرتبط با حوزه خدمات شهری در فعالیت های شهرداری رشت از آن به عنوان یک فرصت مشترک یاد کرد.

ابراهیم کازرونی منفرد با اشاره به ثبت شهر رشت از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی از اجرای دو برنامه دانشجویی جشنواره گیله خوراک و مسابقه طراحی مد و پوشاک اسلامی به عنوان دو تجربه مشترک موفق از همکاری بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و شهرداری رشت نام برد.

وی ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی آماده است تا با توجه به کاهش محدودیت های بهداشتی پس از وقفه چند ساله نسبت به از سرگیری برنامه های فرهنگی و کارآفرینی مشترک با شهرداری رشت اقدام نماید.

انتهای پیام

 

About نسرین عشقی

Check Also

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل …