چاپ مطلب چاپ مطلب

اقای استاندار حضور مستمر مدیران کل در جلسات استانداری باعث کاهش بهره وری خواهد شد توفیقات کثرت جلسات در چیست؟

اختصاصی همای خبر به قلم مدیر مسئول همای خبر/ایا نبابد از تعدد جلسات کاست تا مدیران استانی وقت بیشتر را در اداره خود صرف کنند؟

تصاویر دریافتی از چهره های مدیران نشان از خستگی از جلسات مداوم را می دهد
چه برنامه ای برای بازدهی بیشتر عملکرد مدیران دارید؟
اقای استاندار ضمن خسته نباشید .بسیار خداوند را شاکرم ،این مجال دست داد تا به عنوان یک رسانه به نقد عملکرد تان بپردازم . زحمات شما از دید خداوند،رسانه ها ومردم مغفول نخواهد ماند.اما انچه شما را به سمت شدن، حرکت می دهد قطعا نقد منصفانه وکارا می باشد که صد البته با تجارب گران بهاو پختگی ای که‌ در بخش مدیریتی از شما سراغ داریم از نقد رسانه ها استقبال خواهید نمود.البته به ضرث قاطع می توانم بگویم که هدف جنابعالی از برگزاری جلسات ،خدمات رسانی به مردم می باشد ودر این زمینه شکی بر کسی وارد نیست. اما تعدد جلسات بر میزان بهروری تاثیر مستقیم دارد ومی تواند موجب کاهش انرژی مدیران گردد وانها را از اهداف عملی دور کند.نمی گویم که یک‌مسئول هم مثل دیگر افراد به تفریح نیازمند است -که البته در دنیایی توسعه یافته این از مهمات تلقی می گردد -اما به نظر می رسد که استانداری ، در زمینه جلسات مداوم باید چاره اندیشی کندو با برنامه ریزی صحیح ،یک یا دو روز از وقت مدیران استانی در جلسات استانداری سپری گردد وبقیه وقتشان صرف مدیریت ونظارت در اداره خود شود.حقیقت با نگاه به چهره خسته مدیران می توان به کاهش بازدهی انها پی برد و به قول شاعر «رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون ».
در دنیایی امروز کاهش ساعت کار هفتگی در دستور کار قرار دارد. به عنوان مثال کشورهای عضو اتحادیه اروپا کار هفتگی خود را از ۳۸ساعت به ۳۶ ساعت کاهش داده اند.ایران با ۴۴ساعت کار در هفته بالاترین میانگین ساعت کار در جهان را دارداما بهره وری در کشورهای توسعه یافته جهان، ۴ برابر ایران است.
انچه در جهان مهم می باشد ساعت کار مفید است با اینکه ساعت کار در ایران در هفته ده ساعت بیشتر از کشور المان است اما کار مفید ایران در سال ۸۰۰ساعت و المان ۱۷۰۰ساعت می باشد.
با این مختصر توضیح نباید دنبال علل این هدر رفت فرصت ها گشت؟.ایا فکر نمی کنیدیکی از دلایل عدم توفیق مدیران در ادارات خود تعدد جلسات روزانه است ؟ایا نباید رویکردها تغییر کند ؟
ایا به نظر شما وقت بسیار زیادی از مدیران در جلسات گرفته نمی شود؟
به نظر می رسد،کثرت جلسات در استانداری، مدیران را از احاطه کامل بر اداره خود دور نموده است.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …