چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت در بازدید از اراضی شالیزاری بخش لشت نشاء، عنوان کرد؛ ضرورت در مدار بهره‌برداری بودن ایستگاه های پمپاژ در بحران کم آبی

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت با اشاره به اهمیت استفاده صحیح و به موقع از منابع آبی موجود در عبور از بحران کم‌آبی، اظهار داشت: استمرار بازبینی، انجام تعمیرات و در مدار بهره‌برداری بودن ایستگاه های پمپاژ نقش مهمی در مدیریت صحیح منابع آبی کشاورزی بر عهده دارند.

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، مهندس هانی سام دلیری در بازدید از اراضی شالیزاری لشت نشاء که با همراهی بخشدار، رئیس اداره آبیاری لشت نشاء و مدیر منابع آب مرکزی صورت پذیرفت، با بیان این مطلب که مواجهه با بحران ها می تواند به عنوان یک فرصت برای شناسایی نقاط ضعف و کمبود ها در راستای برنامه ریزی کارشناسی و رفع آنها در آینده به کار گرفته شود، اظهار داشت: تلاش شبانه‌روزی مسئولین و همدلی کشاورزان موجب پشت سر گذاردن بحران کم‌آبی سال زراعی جاری با کمترین خسارات ممکن خواهد شد.

 مهندس سام دلیری با حضور در میان جمعی از کشاورزان روستای امیلدان و اطلاع بی واسطه از مشکلات موجود، با تاکید بر به کارگیری تمامی امکانات در جهت مواجهه موفق با بحران کم آبی خاطر نشان کرد: در بازدید از ایستگاه های پمپاژ امیلدان و زیبا کنار مقرر گردید تا با نصب یک دستگاه الکترو پمپ در ایستگاه زیباکنار و انتقال آب رودخانه اوشمک به کانال منتهی به ایستگاه پمپاژ امیلدان، بخشی از مشکلات موجود مرتفع گردد.

 وی افزود: ضرورت دارد تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای انتقال ایستگاه پمپاژ امیلدان به کنار رودخانه اوشمک در اولویت کاری اداره آبیاری قرار گیرد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت، در ادامه برای دومین بار در یک ماه گذشته از اراضی روستای چپک شفیع محله بازدید و مشکلات موجود بر سر راه آبیاری شالیزارهای منطقه را از نزدیک بررسی کرد.

 وی گفت: با جایگذاری لوله با قطر‌ ۲۵۰ میلی متری انتقال آب در کانال، به منظور افزایش دبی ورودی کانال آبرسانی اراضی این روستا، مشکل آبیاری حدود یکصد هکتار شالیزارهای چپک شفیع محله مرتفع خواهد شد.

 وی در ادامه روند اجرایی لایروبی آب بندان علی بوزایه بازدید نمود.

 مهندس سام دلیری در ادامه حضور در بخش لشت نشاء، از پروژه در حال اجرای تعریض معابر اصلی شهر بازدید و نکات لازم برای تسریع امور و رفع موانع تسریع پروژه را یادآور گردید.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …