چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر عامل ماشین سازی امیدی لاهیجان: با ساخت ماشین‌آلات، واردات را به حداقل رسانده‌ایم.

 

اختصاصی همای خبر/کمتر کسی در گیلان است که‌ اندکی با صنعت آشنایی داشته باشد اما نام ماشین سازی امیدی را نشنیده باشد و با نبوغ واستعداد بالقوه او آشنا نباشد. تلاش وهمت فرهاد جمال امیدی و خانم بشردوست همسر وی قابل ستایش است که در امر تولید و ایجاد اشتغال مبادرت می ورزند و با ارز آوری که انجام‌ می دهندسهم بسزایی در تولید ناخالص ملی دارند. ماشین سازی امیدی در شرایط تحریم ،امیدها را زنده نمود و کالای خود را به ۵۸کشور مطرح جهان عرضه داشت . امروز این شرکت امید جوانان این مرز وبوم است تا با حمایت مسئولین و افزایش تولیدات خود دغدغه و نگرانی بیکاری آنها را حل نماید.بی شک باید دست چنین تولید کنندگان را بوسید واز آنها حمایت نمود تا با پشت گرمی به کار خود بپردازند.
همای گیلان گفتگویی با فرهاد جمال امیدی وهمسرش خانم بشردوست وفرزندش کارن ترتیب داده است باهم این گفتگو‌ را می خوانیم:


فرهاد جمال امیدی مدیر شرکت ماشین‌سازی امیدی لاهیجان گفت:اینجانب سازنده ماشین‌آلات خط تولید کیک ،کلوچه ،بیسکویت شکلات، کیک لایه دار و غیره و اتوماسیون‌های خط تولید هستم.
وی افزود:حدود ۳۰ سال در زمینه تولید مواد غذایی کار می‌کنیم و خوشبختانه با ساخت این ماشین‌آلات، واردات را به حداقل رسانده‌ایم و توانسته‌ایم به اکثر واحدهای تولیدی در ایران ،دستگاه دهیم .
وی اظهار داشت :چون سوغات شهر لاهیجان کلوچه بود، کار را با ساخت ماشین کلوچه آغاز کردیم و توانستیم بازار خوبی را به وجود بیاوریم. ما این دستگاه را طراحی کردیم و توانستیم دستگاه‌های چندمنظوره ،اتوماتیک ، و…. بسازیم و اختراعات متعددی داشته‌باشیم و توانستیم این شرکت را به عنوان شرکت دانش بنیان به ثبت برسانیم و سعی کردیم هزینه تولید را کم کرده و ظرفیت را بالا ببریم .
مهندس امیدی ادامه داد: در حال حاضر در ۸۰۰ واحد تولیدی در ایران ماشین‌آلات ساخت شرکتمان را راه اندازی نمودیم و با حضور در نمایشگاه‌های خارجی و پیگیری های مستمر توانستیم به ۵۸ کشور دنیا صادرات داشته‌باشیم که این امر باعث می شود که ارز از کشور خارج نشود و قیمت دستگاه‌ها به حداقل برسد.
وی تصریح کرد:ما باید این بازار را توسعه دهیم و حتما باید از طرف دولت حمایت شویم تا بتوانیم به پیشرفت‌های خود ادامه دهیم ما در حال حاضر درحال‌توسعه ایم و تمایل به انبوه سازی و افزایش تنوع تولید این ماشین‌آلات را داریم که با پیشرفت خط تولید و ماشین‌آلات میتوانیم در عرصه جهانی سهم بسزایی در ارائه خطوط تولید داشته باشیم .
مدیر عامل شرکت ماشین سازی امیدی اذعان کرد:در شرکت ماشین‌سازی امیدی علاوه‌بر این‌که حدود ۲۵۰ نفر مشغول به کار هستند؛ گروهی را تشکیل داده‌ایم که دائماً در حال تحقیق و توسعه و برگزاری جلسه برای مهندسی معکوس و ایده های خلاقانه و کم هزینه در ساخت ماشین‌آلات جدید هستند.
وی خاطر نشان کرد: امسال علاوه‌بر کارهایی که برای تولید انجام می‌دهیم،در حال ثبت حدود ۸ طرح جدید هم می باشیم که برای کاهش هزینه و انرژی بسیار مؤثر است. ما امیدواریم که در آینده بتوانیم این شرکت را توسعه دهیم و همه متقاضیان خط تولید مواد غذایی از ماشین‌آلات ما استفاده کنند و بتوانیم در سطح جهانی هم توسعه بیشتری داشته باشیم‌.

 رئیس هیات مدیره ماشین سازی امیدی گفت:
قبل از کرونا ، ماشین سازی امیدی سالانه در ۱۶ نمایشگاه جهانی برای بازاریابی شرکت می نمود
شبنم بشردوست همسر مهندس امیدی، رئیس هیئت‌مدیره صنایع ماشین‌سازی امیدی با بیان اینکه تعداد نمایشگاه ها در سطح دنیا نسبت به قبل کاهش یافته اظهارداشت: با این حال،ما هنوز در نمایشگاه های منتخب دنیا در آلمان، امارات، ترکیه، پاکستان، چین، الجزایر، سوریه و نمایشگاه هایی در قاره آفریقا شرکت کرده تا بتواند حضور خود را در عرصه جهانی با اقتدار حفظ نماید.

وی اظهار داشت:
صنایع ماشین‌سازی امیدی با سی سال تجربه در زمینه طراحی و ساخت ماشین‌آلات صنایع غذایی مشغول بکار است ،تا به امروز افتخار همکاری با شرکت‌های بزرگ صنایع غذایی در سراسر ایران را داشته‌ایم و توانسته‌ایم خطوط تولیدی انواع کیک و کلوچه، کیک‌های لایه دار و ماشین‌آلات روکش شکلات و فرهای تونلی را به مشتریان عزیز ارائه بدهیم .
وی گفت: ماشین سازی امیدی، یک شرکت دانش بنیان است که با صادرات به بیش‌از ۵۸ کشور دنیا و شعبه‌هایی که در کشورهای امارات، ترکیه و آلمان دارد، جایگاه ممتازی در صنایع ماشین سازی داشته باشد.
وی اذعان کرد:بسیار خوشحالم که نمایندگانی از کشورهای مختلف داریم و توانسته‌ایم صادرات خیلی خوبی را علی‌رغم تمامی تحریم‌ها داشته باشیم و توانسته‌ایم با ارائه خدمات پس از فروش و مشتری مداری سهمی هرچند اندک در بازارهای جهانی را به شرکتمان اختصاص دهیم و انگیزه را در آنان به وجود بیاوریم که از ما خرید کنند .
وی اضافه کرد:با وجود همه تحریم‌ها ، شرکت ما یکی از شرکت‌های مطرحی است که در زمینه ماشین‌آلات صنعتی مشغول به کار است .
خانم مهندس بشر دوست ادامه داد: ما اقدام به احداث یک شرکت تولید مواد غذایی نمودیم که در واقع برای مشتریان خود این امکان را به وجود آوریم که بتوانند خط تولید را حین کار ببینند چون یک خط تولید گاهی شامل بیش‌از ۳۰ دستگاه می‌شود که باید همگی در یک خط قرار گیرند تا به تولید محصولات مختلف بیانجامند.
رئیس هیات مدیره ماشین سازی امیدی خاطر نشان کرد: با توجه به این‌که ماشین‌آلات ما در واحد تولیدی به کار گرفته می شوند، این امر باعث می‌شود که تیم راه‌اندازی شرکت با کسب تجربه بیشتر در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشد و بتوانند در زمان راه اندازی خطوط تولید چه در داخل و چه در خارج از کشور بسیار متبحرانه عمل نمایند و در حداقل زمان ممکن خطوط را راه اندازی کنند و از طرفی چون مشتری این امکان را دارد که محصولات خاص خود را قبل‌از خرید خط تولید، به عرصه آزمایش بگذاریم ، با خیال راحت‌تری می‌تواند خریدشان را نهایی کند. سیستم بازاریابی در زمینه فروش ماشین‌آلات بسیار سخت‌تر است و نیاز به یک نظم خاص ممارست در پیگیری و انعطاف پذیری زیاد دارد. علاوه بر آن، پیگیری درخواست ها و ارائه خدمات پس از فروش به موقع در بازاریابی تاثیر بسیار بسزایی دارد در تصمیم گیری مشتریان جهت خرید دارد. همچنین، اگر نیاز به خدمات پس‌از فروش و نیاز به تغییر خط برای تولید محصولات تامین نشود، بازاریابی عملا امکان پذیر نیست و کار بسیار دشوار است. وی اظهار داشت: علاوه‌برآن ما درنمایشگاه‌های زیادی در خارج از کشور شرکت می‌کنیم . قبل از مسئله کرونا ما سالانه در ۱۶ نمایشگاه بین المللی مطرح دنیا شرکت کردیم.
امروز ما مشتریانی از اروپا، سوئیس، آلمان، یونان و …. آسیا، هند، پاکستان و ….. کشورهای CIS ، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، روسیه، آفریقا، مصر،مراکش، آفریقای جنوبی، الجزایر داریم و مجموعا در ۵۸ کشور دنیا صادرات داریم که درواقع مشتریان خوب ما محسوب می‌شوند و موفقیت آن‌ها در تولید باعث شده شرکت‌های دیگر هم در این کشورها تمایل به خرید ماشین‌آلات ما داشته باشند.

عضو هیات مدیره شرکت دانش بنیان ماشین سازی امیدی گفت:ماشین‌سازی امیدی نقطه‌ای در کشور است که ثابت کرد توانمندی مردم گیلان و مردم لاهیجان می‌تواند صدای خود را به جهان برساند


در ادامه “کارن جمال امیدی” عضو هیئت‌مدیره شرکت دانش بنیان ماشین‌سازی امیدی گفت:
شرکت ماشین‌سازی امیدی تولیدکننده انواع خط و ماشین‌آلات کیک ،کلوچه، بیسکویت و انواع محصولات مواد غذایی و شیرینی‌جات می باشد . مهندس” کارن امیدی” افزود:شرکت ماشین‌سازی امیدی به‌علت ثبت اختراعاتی که داشته‌است به‌عنوان شرکت دانش بنیان شناخته شده‌است .
وی اظهارداشت:ماشین‌سازی امیدی نه تنها در شهر لاهیجان و استان گیلان بلکه در سطح کشور نقطه پویایی کار و صنعت است .
وی تصریح کرد:ماشین‌سازی امیدی نقطه‌ای در کشور است که ثابت کرد توانمندی مردم گیلان و لاهیجان می‌تواند صدای خود را به جهان برساند. زیرا ماشین‌آلات مواد غذایی ما در کشورها و قاره‌های مختلف در غرب آمریکا و اروپا و در شرق آسیا و آفریقا شناخته شده‌است .
عضو هیات مدیره شرکت دانش بنیان امیدی تصریح کرد:این افتخاری است که داریم.این افتخار باید زنده بماند و به لطف خدای متعال ادامه خواهیم داد که بتوانیم خود را به نقطه ای برسانیم و بتوانیم با پیشرفت و تکنولوژی راه خود را به پیش ببریم و شغل‌های بسیاری را ایجاد کنیم .
کارن جمال امیدی خاطرنشان کرد: در ماشین‌سازی امیدی، ما فضایی را ایجاد کردیم که افراد مختلف با تخصص‌های گوناگون بتوانند در این مجموعه کار کنند تا نان‌آور نه‌تنها خانواده خودشان بلکه خانوارهای دیگر هم باشند و ما امیدواریم که بتوانیم ماشین‌سازی امیدی را در این شهر گسترش دهیم.


مدیر مالی صنایع ماشین سازی امیدی گفت:
شرکت ماشین سازی امیدی با ۳۰ سال سابقه در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات مشغول به کار می باشد.
علی پیموده اظهار داشت:بالغ بر ۲۵۰ نفر در این شرکت مشغول به کار می باشند و شرکت ماشین سازی امیدی یک شرکت دانش بنیان است و با توجه به نوع فعالیت این شرکت که طراحی و ساخت ماشین آلات صنایع غذایی می باشد، متعاقبا شرکت های تولیدی مواد غذایی در سراسر ایران و جهان با ماشین آلات ساخت این شرکت، واحدهای تولیدی را احداث می کنند که در آن مشغول به تولید محصولات مواد غذایی می شوند.
پیموده اذعان کرد:با توجه به اینکه زمینه فعالیت این شرکت طراحی و ساخت ماشین آلات مواد غذایی است، هم باعث اشتغال زایی در زمینه فعالیت خود شده و هم در کارخانجاتی که ماشین آلات ساخت این شرکت را خریداری می نمایند، موجب اشتغال زایی می گردد، در نتیجه میزان بازدهی شرکت هم به لحاظ کارآفرینی و هم به لحاظ صرفه جویی در خروج از منابع ارزی برای کشور بسیار مفید بوده ، علاوه بر آن در زمینه صادرات هم باعث ارز آوری در کشور می گردد.
مدیر مالی شرکت دانش بنیاد ماشین سازی امیدی تصریح کرد:با توجه به اینکه حیطه فعالیت شرکت طراحی و ساخت ماشین آلات صنایع مواد غذایی است، در این راستا هم شرکت های حمل و لاجستیکی در حمل قطعات مختلفی که از کارگاه های مختلف قطعه سازی سفارش داده می شود مشغول بکار هستند
و هم تعداد زیادی کارگاه قطعه سازی بدلیل حجم بالای سفارشات، قطعات شرکت ما را تامین می نمایند.دراین راستا، شرکت های لاجستیکی و شرکت های حمل چه برای داخل کشور و چه برای خارج از کشور کار حمل ماشین الات از شرکت ما به نقاط مختلف ایران و جهان را انجام می دهند و در گمرک هم بدلیل میزان صادرات بالا و در کنار آن واردات مواد اولیه ، تعداد زیادی افراد که در مجموع بالغ بر بیش از ۱۰۰۰ نفر می باشند بصورت مستقیم و غیرمستقیم با ما همکاری دارند.
وی بیان داشت:در راستای این فعالیت ها، گردش مالی شرکت به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در سال افزایش یافته که از مبلغ کل این گردش مالی ۹% ارزش افزوده و مالیات بر درآمد به دولت پرداخت می شود. بنابراین، حمایت دولت از فعالیت چنین شرکت هایی باعث ایجاد انگیزه در کارآفرینی شده و منافع متقابل برای تولیدکننده و دولت را به همراه دارد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …