چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل صمت گیلان در حاشیه بازدید از صنایع بندرانزلی: به جرأت در تولید پوشاک از برندهای خارجی برتریم/ نگذاریم گره تولید با دندان باز شود

مدیرکل صمت گیلان در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی در منطقه آزاد و شهرک صنعتی انزلی گفت: در بهره مندی از تکنولوژی تولید انواع پوشاک با کیفیت سرآمد و توانمند هستیم.


همای خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت گیلان؛ تیمور پورحیدری در معیت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان، طی بازدید از چندین واحد صنعتی از جمله واحدهای تولیدکننده پوشاک در انزلی از نزدیک روند کمی و کیفی محصولات را بررسی و تحلیل کرد و در حاشیه این بازدیدها اظهار داشت: توانایی و استعداد تولیدکنندگان و متخصصان داخلی در حوزه پوشاک کم نظیر است و به جرأت می‌توان گفت از بسیاری از برندهای خارجی برتریم.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به وجود توان داخلی برای تولید انواع پوشاک متنوع تاکید کرد: وقتی شرکتی توانایی صادرات چند سال متوالی پوشاک به خارج از کشور و ایجاد ۶۲ شعبه در داخل را دارد؛ توجه به پوشاک خارجی بی انصافی و چشم بستن به نیاز جوانان به کار و اشتغال این مرز و بوم است.
وی بهره مندی از تکنیک های مدرن در تولید پوشاک با استانداردهای اروپا را از مزیتهای رقابتی این صنعت دانست و گفت: اگر اعتقاد و اراده‌ای به توسعه تولید داخلی و تکاپو در صنعت وجود دارد باید نظام بانکی و بیمه‌ای و مالیاتی با فعالین بخش تولید همپا و همراه شوند تا معضل بیکاری و هدررفت سرمایه انسانی به فرصت تحول اقتصادی تبدیل شود.
دکتر پورحیدری صنعت نساجی و پوشاک را از جمله تولیدات اشتغال‌زا و ریشه دار توصیف و تصریح کرد: گیلان ظرفیت مطلوبی برای توسعه صنایع مدرن نساجی و پوشاک صادراتی دارد ولی حمایت از این صنعت بزرگ؛ فرسایشی و زمان‌بر شده است.
مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه در فضای رقابتی باید سریعتر به کمک تولید شتافت و تاکید کرد: نگذاریم گره بخش تولید، با دندان باز شود. بانک، بیمه و مالیاتی قفل بر تولید نباشند چون ازدیاد بیکاری شایسته جوانان این کشور پرقدرت و با صلابت منطقه نیست.
دبیرکارگروه تسهیل و رفع موانع تولید؛ حمایت و صدور مجوزها برای فعالین عرصه تولید و هدایت آنها برای ایجاد اشتغال ازتکالیف قانونی اداره کل صمت دانست و تشریح کرد: حمایت های ما از طریق تخصیص و ابلاغ منابع توسط بانک ها و صدورمعافیت ورود برخی از مواد اولیه و تجهیزات و هماهنگی برای ایجاد زیرساخت بخش تولید به صورت مستمر صورت می گیرد ولی پرواضح است افزایش تعداد اشتغال و کاهش بیکاری مستقیماً به میزان حمایت سایر اهرم ها و نهادهای مرتبط از تولید بستگی دارد تا با پویایی تولید تحول در نظام اقتصادی رخ دهد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

پزشکیان: اگر رسایی وارد هیئت رئیسه شود باید تأسف خورد چرا که اینان فقط دعوا بلدند و بداخلاقی

پزشکیان: اگر رسایی وارد هیئت رئیسه شود باید تأسف خورد چرا که اینان فقط دعوا …