چاپ مطلب چاپ مطلب

جولان موتورسواران در مسیر حرکت هیئت های عزاداری در اطراف بقعه دانای علی رشت!!

جولان موتورسواران در مسیر حرکت هیئت های عزاداری در اطراف بقعه دانای علی رشت

پس از شیوع ویروس منحوس کرونا ، به واسطه محدودیت های پزشکی که به منظور حفظ ایمنی و سلامت مردم به همراه آورد ، چند سالی بود که حال و هوای شهرهای مختلف کشور در ایام محرم نیز تغییر کرده بود و دیگر شاهد برپایی خیمه ها عزا و حرکت هیئت های عزاداری که عاشقانه در غم شهادت مولا و سرورشان بر سر و جان می کوبیدند نبودیم و اکثر برنامه های مربوط به این ماه بزرگ به صورت مجازی برگزار می شد.

به حول الهی و با تمهیداتی که در راستای تسریع بخشیدن و همگانی شدن واکسیناسیون کرونا انجام شد، خوشبختانه این ویروس تا حدود زیادی کنترل و برخی از مشکلات و محدودیت ها نیز برطرف شد و امسال به لطف الهی در ایام ماه محرم شاهد برپایی خیمه ها عزاداری و حرکت هیئت های عزاداری هستیم.

اما در این میان موضوعی که موجب ناراحتی و حتی تعلل در حرکت هیئت ها عزاداری در بخشی از شهر رشت ،به ویژه در اطراف بقعه متبرکه دانای علی رشت ، که همواره مرکز تجمع هیئت های عزاداری در ایام محرم بوده است ، هستیم ،خیل وجود موتورسواران است .

حضور این موتورسواران در مسیر حرکت هیئت های عزاداری در اطراف بقعه متبرکه دانای علی رشت ، ضمن اینکه موجب تعلل در حرکت هیئت ها عزاداری شده است، موجب نارضایتی مردمی هستند که به منظور شرکت در عزای پسر فاطمه (س) در اطراف این بقعه حضور به هم رسانده اند .

انتظار می رود ،دستگاه هایی که در این امر مسئولیت دارند ، با تمهیداتی صحیح این مشکل را برطرف کرده تا ان شاا هیئت های عزاداری و مردم بتوانند بدون وجود مزاحمت به سوگواری برای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله عبدالله الحسین (ع) بپردازند.

About نسرین عشقی

Check Also

 راهیابی انیمیشن “تبر”از لاهیجان به جشنواره بین المللی فیلم Tracce_cinematografiche_Film_Festایتالیا      

 راهیابی انیمیشن “تبر”از لاهیجان به جشنواره بین المللی فیلم Tracce_cinematografiche_Film_Festایتالیا انیمیشن ” تبر “از تولیدات …