چاپ مطلب چاپ مطلب

تاج شهرستانی در مراسم تجلیل از خبرنگاران: جایگاه خبرنگاران مهم است؛ خبرنگاری شغل خطیری است؛ دروازه صنف خود را به روی همگان باز نکنید/ نامحرمانی هستند که از عنوان و جایگاه رسانه سوء استفاده میکنند!

تاج شهرستانی در مراسم تجلیل از خبرنگاران:
جایگاه خبرنگاران مهم است؛ خبرنگاری شغل خطیری است؛ دروازه صنف خود را به روی همگان باز نکنید/ نامحرمانی هستند که از عنوان و جایگاه رسانه سوء استفاده میکنند!

🔹️صنعت خبرنگاری در استان ما هنوز به سطح حرفه ای نرسیده/

🔹️لزوم توجه بیشتر به وضعیت رفاهی خبرنگاران استان گیلان

به گزارش همای گیلان- علیرضا تاج شهرستانی، رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی اجتماعی شورای شهر رشت
امروز شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران گفت: قشر خبرنگار جایگاه والایی دارد؛ به هوش باشید تا فرصت‌طلبان از جایگاه شما سوء استفاده نکنند.
وی ضمن تسلیت ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا و گرامیداشت یاد شاعر‌ صاحبنام گیلان، امیرهوشنگ ابتهاج، در رابطه با روز خبرنگار گفت: با چند روز تاخیر روز خبرنگار را به اهالی رسانه تبریک میگویم و تاکید میکنم، لازم است خبرنگاران از جایگاه خطیر خود صیانت کرده و اجازه ندهند برخی افراد غیرحرفه‌ای یا فرصت طلب از این جایگاه به نفع خود سوء استفاده کنند.

وی گفت: متاسفانه برخی در این میان فقط بدنبال جذب مخاطب با تیترهای جنجالی و تخریب کننده (با هدفهای خاص) هستند و هدفشان، خبررسانی برای ساختن یک جامعه سالم و رفع کوتاهیها و نارساییها به شکل سالم نیست!

وی در ادامه گفت: متاسفانه در میان قشر فرهیخته رسانه نیز گاه غرض‌ورزیهای شخصی و حتی کودکانه دیده میشود که دور از شان یک خبرنگار است…

وی گفت: بنده در جایگاه یک مسئول شهری در کنار قشر فرهیخته خبرنگار به انجام وظایف خود خواهم پرداخت و البته از نقدها و انتقادهای سازنده هم استقبال میکنم چرا که معتقدم به چالش کشیده شدن، سبب رشد و تمرکز بر روی حل مشکلات خواهد شد
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت در ادامه گفت: بنده عقیده دارم صنعت خبرنگاری در جامعه ما هنوز به سطح حرفه‌ای نرسیده است و برخی خبرنگاران، دنباله رو برخی دیگر هستند.

تاج افزود: بعنوان نمونه روزی در حضور چند خبرنگار، از ده محور در حوزه شورای شهر صحبت شد که یکی از خبرنگاران پیشکسوت، پنج محور را در رسانه خود منعکس نمود و با کمال تعجب مشاهده شد که چند خبرنگار دیگر، همگی همان پنج محور را منتشر نموده و باقی صحبتهای بنده در آن روز مغفول ماند؛ حال آنکه جا داشت دیگر خبرنگاران هم نکته و مطالب دیگری از میان سخنان آن روز را رسانه ای میکردند.
وی در ادامه گفت: البته برخی رسانه های خلاق هم موجودند که براستی باید قدردان فعالیتهای آنان بود. تاج شهرستانی تاکید کرد: توجه بیشتر به رفاه و اوضاع درآمد خبرنگاران از موضوعات مهم در این حیطه است که نارساییهای آن قابل انکار نیست. وی گفت: واضح است که مشکلات خبرنگاران، با سخنرانی حل نمیشود و امیدواریم مسئولان امر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این مهم توجه عاجل نموده و برای دلگرمی فعالان عرصه خبر و ایجاد انگیزه کار در آنان، حمایتهایی موثر انجام دهند و قوانین حمایتی برای قشر خبرنگار تصویب کنند.

وی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: بنده از همینجا آمادگی خود را برای تعامل با رسانه‌ها اعلام میدارم چرا که در نهایت ما همگی همشهری هستیم و خواهان ارتقاء سطح شهر عزیزمان رشت در تمامی عرصه ها از جمله عرصه های عمرانی, فرهنگی، اجتماعی و ورزشی.

 

About نسرین عشقی

Check Also

پلمب رستوران متخلف در لاهیجان به دلیل عرضه گوشت غیـر بهداشتی! 

پلمب رستوران متخلف در لاهیجان به دلیل عرضه گوشت غیـر بهداشتی!  یک واحد رستوران در …