چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای شهر رشت خبر داد: آغاز مرحله دوم لایروبی رودخانه های رشت / افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی

رئیس شورای شهر رشت خبر داد: آغاز مرحله دوم لایروبی رودخانه های رشت / افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی

 

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اتمام مرحله نخست لایروبی رودخانه های رشت گفت: از پانزدهم شهریور ماه ، مرحله دوم لایروبی رودخانه های گوهررود و زرجوب رشت توسط شهرداری آغاز می شود.

به گزارش همای گیلان نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه شورا و شهرداری رشت عزم خود را به منظور رفع مشکلات به کار گرفته است اظهار کرد: زباله های انباشت شده در سراوان که ناشی از یک تصمیم اشتباه در سی و چند سال پیش است، یکی از مشکلات بزرگی است که به شورای ششم به ارث رسیده و در این راستا با توجه به پیگیری های به عمل آمده، برای سومین بار مناقصه بهسازی لندفیل سراوان انجام و شهرداری رشت پس از تعیین پیمانکار نسبت به طی مراحل حقوقی عقد قرار داد اقدام خواهد کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی ساخت سیستم پردازش و افزایش کارخانه کودآلی خبر داد و تصریح کرد: در این بخش هم با هماهنگی های انجام شده با استانداری گیلان ، مراتب در دست پیگیری است و برآوردهای ریالی و فنی انجام شده است.

وی با بیان اینکه تکمیل سوله های کارخانه کودآلی نیز در دست اقدام است افزود: جهت تکمیل روند پردازش به افزایش سوله در کارخانه کودآلی نیاز مبرم وجود داشت که در این راستا برای سوله های Aو B در موضوع ساخت اتاقک برق، تکمیل کانال های هدایت شیرابه، سیستم اطفای حریق ، سالن استراحت کارگران ، مناقصه برگزار و پیمانکار نیز مشخص و در مرحله روند انعقاد قرارداد است و برای ساخت سوله c نیز زمین به پیمانکار تحویل و در شرف اقدام می باشد.

کارگرنیا به انجام لایروبی دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت اشاره کرد و گفت: شهرداری رشت در مرحله نخست با شناسایی نقاط مورد نیاز به لایروبی رودخانه زرجوب از حد فاصل پل زرجوب تا تختی اقدام کرد و از پانزدهم شهریور ماه نیز مرحله دوم لایروبی رودخانه های رشت با اعتبار هفت میلیارد ریال آغاز می شود.

وی با تاکید به اینکه در راستای جذب اعتبارات دولتی پیرامون رفع مشکل پسماند و رودخانه های رشت ، خبرهای خوبی در راه است بیان کرد: با رایزنی های انجام شده به زودی خبرهای خوبی به اطلاع شهروندان رسانده می شود و امیدواریم با همراهی و تعامل تمامی دستگاه ها ، مشکلاتی که سالهاست دامنگیر رشت بوده برای همیشه برطرف شود.

About نسرین عشقی

Check Also

عرضه ۱۴ تن مرغ و۲ تن ماهی توسط زندانیان لاهیجان به بازار عیـد

عرضه ۱۴ تن مرغ و۲ تن ماهی توسط زندانیان لاهیجان به بازار عیـد  همای خبـر …