چاپ مطلب چاپ مطلب

جراحی اقتصادی هم جلو دار پرواز قیمت مرغ نشد,✍️علی علیپور مدیر مسئول همای خبر

اختصاصی همای خبر/همواره یکی از دلایل عدم ثبات اقتصادی در کشور،قیمت دستوری می باشد که از سوی دولتمردان تعیین می گردد و گفته می شود دو نرخی بودن کالا رانت را هم به همراه دارد.دولت رئیسی با حذف ارز ترجیحی و دو نرخی بودن کالا ،سعی در ازاد سازی قیمت نمود تا تعیین قیمت کالا حسب عرضه وتقاضا صورت پذیرد.حالا از دولت محترم پرسش می شود با توجه به اینکه به گفته مسئولین میزان تقاضای مرغ در بازار، کاهش یافته است دلایل افزایش مجدد قیمت مرغ (قیمت ازاد سازی شده) چه می تواند باشد؟
ایا به نظر نمی رسد که افزایش قیمت بی رویه مرغ طی چند سال اخیر را باید در جای دیگر بررسی کرد.تا وقتی دون مرغ از کشور خارج وارد می شود نمی توان انتظار ثبات قیمت را داشت.
به راستی برای عقب افتادگی اقتصاد چه باید کرد؟
بر حسب گفته کارشناسان اقتصادی تولید ناخالص ما نسبت به سال ۹۶ به نیم آن سال رسیده است و اگر ۳۰سال رشد اقتصادی داشته باشیم تازه اقتصاد به شرایط سال ۹۶ بر می گردد.
امارهای نگران کننده ای از تغذیه نامناسب مردم به گوش می رسد.گفته می شود سرانه لبنیات در دنیا ۱۵۰ کیلو گرم می باشد .سازمان خواروبار جهانی در تلاش است این رقم را به ۳۰۰کیلو گرم برساند اما مصرف لبنیات در کشور ما برای هر ایرانی ۷۵کیلو گرم در سال می باشد که این رقم با توجه به گرانی های اخیر لبنیات به ۵۰کیلو گرم در سال رسیده است.قطعا این رقم ناچیز می تواند در میزان استحکام استخوانبندی نسل جدید اثر گذار باشد.
بر اساس گفته های نشریه جهان صنعت، امارهای مصرف گوشت قرمز در ایران به مرحله هشدار رسیده است چرا که مصرف گوشت قرمز ایران نسبت به اوایل انقلاب از ۱۶ کیلو گرم به ۶_۷کیلو گرم کاهش یافته است.
این نشریه اضافه می کند که در دهه ۶۰ تنها ۲۰درصد مردم زیر خط فقر زندگی می کردند اما خط فقر در سال ۱۴۰۰ به ۵۲ در صد افزایش یافته است.
همه این امارها نشانگر این می باشد که وضعیت اقتصادی ایران مناسب نیست و امروز برخلاف چند سال قبل متوجه این موضوع شده ایم که تحریم ها آسیب های جدی به ما وارد نموده است. امیدواریم دولت بتواند با احیای دوباره برجام روح تازه ای بر پیکر بی جان اقتصاد ما بدمد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …