چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل صمت گیلان: رهیافت تحقق شعار سال با انعقاد تفاهمنامه دانشگاه و صنعت گیلان/ افزایش راندمان صنعتی، بدون دانش فنی روز آمد میسر نیست

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در نشست امضاء تفاهمنامه با دانشگاه گفت: با انعقاد تفاهمنامه فی مابین دانشگاه و صنعت مسیر جدیدی برای تحقق شعار سال در حوزه تولید اتفاق خواهد افتاد.

همای خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت گیلان؛ تیمور پورحیدری طی نشستی در محل دانشگاه گیلان، تفاهمنامه اداره کل صمت ؛ دانشگاه و شرکت شیر پگاه گیلان را امضاء کرد و گفت: ارتباط و همراهی دانشگاه به صورت عملیاتی با صنعت، نقطه عطفی برای تقویت اقتصاد دانش بنیان است.

مدیرکل صمت استان گیلان با بیان اینکه برای تولید رقابت پذیر و ایجاد صنایع دانش بنیان به ارتباط مراکز علمی و صنعت به شدت نیازمندیم، اضافه نمود: اگر بخواهیم در راستای تحقق شعار سال گام مثبت و اساسی برداریم قطعاً ورود دانشگاه به حوزه صنعت و تعامل طرفین لازم است.

وی تاکید کرد: ورود تکنولوژی و دانش فنی روز دنیا به عرصه صنعت باعث توسعه پایدار و افزایش مزیت های رقابتی در استان خواهد شد و این نشست؛ اولین انعقاد تفاهم عملیاتی‌ و ساختارمند ورود دانشگاه به صنعت است که همزمان انعقاد تفاهم نامه با شرکت شیر پگاه گیلان نیز با اهداف تزریق دانش فنی و بهبود مستمر انجام پذیرفت.

دکتر پورحیدری افزایش راندمان صنعتی را منوط به ورود دانش فنی روز آمد دنیا و علمی شدن بازارسازی و بازایابی محصولات تولیدی دانست و تشریح کرد: از ورود اعضاء هیئت علمی مرتبط و نخبگان علمی در عرصه صنعتی استقبال می‌کنیم و امیدواریم این روند تعامل در جهت بهبود مستمر فضای تولید تداوم یابد.

گفتنی است؛ شرکت شیر پگاه ظرفیت اشتغال۲۲۰ نفر را دارد و تولید روزانه آن ۱۲۰ تن لبنیات می باشد و به کشورهای عراق، پاکستان و آذربایجان صادرات دارد و از بین شرکتهای پگاه کشور؛ شیر پگاه گیلان جزء ۶ شرکتی است که در بورس می باشد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …