چاپ مطلب چاپ مطلب

آمادگی مدارس گیلان برای حضور دانش آموزان در سال تحصیلی جدید

معاون تربیت بدنی و سلامت استان گیلان گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مهارتهای زیستی و تعامل با همسالان در مدرسه اتفاق می افتد، به لطف پروردگار از مهر ماه سال جاری، حضور پرنشاط دانش آموزان در مدارس استان را شاهد خواهیم بود.

همای خببه نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، امیر سراجی با اشاره به اهمیت حضور دانش آموزان در مدارس خاطر نشان کرد: به منظور ارتقای  کیفیت یاددهی و یادگیری، جلوگیری از افت تحصیلی و جبران آسیب های تحصیلی دوران کرونا و به دستور ستاد ملی مدیریت کرونا،  از مهر ماه سال جاری کلیه کلاس های دانش آموزان در سال تحصلی جدید در همه مقاطع و همه رشته ها حضوری برگزار می گردد.
وی در ادامه افزود: نزدیک به سه سال از همه گیری کرونا را پشت سر گذاشتیم و با فراز و نشیب های  فراوان در فرآیند مقابله با این ویروس  پیچیده، تجربیات ارزشمندی در همه سطوح جامعه، خانواده، اداره، حمل و نقل و دیگر بخش های اجتماعی  به ویژه اداره مدرسه کسب کردیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان همچنین اظهار داشت: از ۱۴فروردین ۱۴۰۱ کلاس های دانش آموزان در کلیه مدارس و تمامی دوره های تحصیلی را به صورت حضوری برگزار کردیم و از طرفی وضعیت تحصیلی دانش آموزان در امتحانات دوران کرونا نشان داد که باید کلاس های درس را به صورت حضوری برگزار کنیم.
امیر سراجی در ادامه با اشاره به تمهیدات انجام شده در مدارس افزود: در کلیه مدارس ابتدایی و مدارس دخترانه شهری مراقب سلامت داریم و همه مدارس یک رابط سلامت دارند که بهداشت دانش آموزان در مدرسه را مراقبت می کنند و در اکثر کلاس های درس دستگاه مکانیکی تهویه نصب کردیم و سرویس های بهداشتی نیازمند به تعمیر را تعمیر و بازسازی کرده ایم. همچنین با انجام واکسیناسیون عمومی کرونا سطح ایمنی جامعه به حد قابل قبولی رسیده است. کلیه معلمان که دو دز واکس کرونا را تزریق نموده اند و توصیه کردیم که دز یادآور را نیز تزریق نمایند. برای کلیه مدیران و معاونین مدارس کلاس های آموزشی  رعایت بهداشت مدرسه گذاشتیم و نکات ضروری بهداشت مدارس را به آنان آموزش دادیم.
همچنین موادی مثل مایع دستشویی، مواد گندزدا، مایع ضد عفونی کننده دست و ماسک ( برای افرادی که ماسکشان پاره یا مستهلک می شود) در کلیه مدارس شهری  و روستایی به اندازه لازم گذاشتیم و در مدارس پرجمعیت شهری دستگاه پمپ اسپری کننده و تب سنج نیز فراهم کردیم.

وی در ادامه انتظارات و نکات بهداشتی که حتما باید مد نظر قرار گرفته و  و در مدارس رعایت شودرا برشمرد؛
-استفاده از ماسک جزء موارد ضروری است.
– غذای میان وعده حتما در فضای باز با فاصله از سایر همکلاسی ها  میل شود.
– به همراه داشتن ماسک اضافه و محلول ضد عفونی کننده دست
-استفاده از لوازم التحریر شخصی
-پرهیز از دست دادن، روبوسی کردن و بغل کردن همدیگر
-شستشوی دستها در موارد لازم
-دانش آموزان از مهر و جانماز شخصی استفاده کنند
– پس از هرگونه فعالیت ورزشی یا کارگاهی دست خود را با آب  صابون بشویند.
-دانش آموزان  در منزل استفاده از موبایل، لپ تاب و تبلت را به حداقل تقلیل دهند. چون به شدت به ستون فقرات گردن و چشم آسیب می رساند.

   معاون تربیت بدنی و سلامت استان در پایان افزود: تیم های نظارتی بهداشت، به طور مستمر از مدارس سرکشی می کنند و والدین گرامی می توانند در صورت مشاهده عدم رعایت دستورات بهداشتی در مدارس را در سامانه نظارتshekayat.medu.ir برای ثبت شکایات و… اقدام نمایند.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …