چاپ مطلب چاپ مطلب

رشت را به آشوب نکشید/ کسب مناصب خانوادگی و ابلاغ های انبوه خواسته مردم رشت نیست

رشت را به آشوب نکشید/ کسب مناصب خانوادگی و ابلاغ های انبوه خواسته مردم رشت نیست

حدود دو ماه اندی است که در رشت ، پس از سالها سکون و ناکارآمدی، خبرهای خوبی پیرامون کلنگ زنی و یا بهره برداری از پروژه هایی به گوش می رسد که به خواب و رویا برای شهروندان تبدیل شده بود.

افتتاح خیابان سرچشمه یکی از این پروژه ها بود که ۹ سال از زمان کلنگ زنی آن می گذشت ، اما بنا به دلایلی بهره برداری از آن به تاخیر و موجب اعتراض شهروندان بالاخص ساکنین این قسمت از شهر شده بود.

افتتاح پارک کودک در رشت ، آغاز آسفالت و ساماندهی ورودی رشت از سمت جاده تهران ، اجرای بیش از ۲۲۵ هزار متر طول انواع خط کشی معابر رشت ، آغاز فازهای عملیاتی کارخانه کودآلی و… از دیگر اقدامات مهمی است که در دوران دو ماه و اندی از عمر سرپرست شهرداری رشت که از قضا تعامل خوبی با شورا نشینان دارد رقم خورده است و مردمان شهر رشت پس از سالها ،طعم خوش خدمت را از سوی شورا و شهرداری احساس می کنند.

اما دوباره زمزمه هایی به گوش می رسد که خوشایند حال و هوای خوش این روزهای مردم رشت نیست.

گویا آنانی که دریافت مناصب خانوادگی در دوره پیش از سرپرستی زیر زبانشان لذت داده بود و یا آنانی که به گفته و تایید یکی از اعضای شورای رشت به واسطه حمایت بی چون و چرا از شهردار پیشین رشت ،توانسته بود در یک روز ۳۰ ابلاغ کارشناسی برای نورچشمی هایش صادر کند ، تمایلی به اینکه مردمان رشت روی خوش خدمت و آرامش را ببینند و با حمایت از افرادی که بی کفایتی شان به مردم و دستگاه های نظارتی ثابت شده است ، قصد دارند بار دیگر این شهر را به چالش بکشانند.

آقایان از خدا بترسید .

مردم این شهر که در گذشته های نه چندان دور به شهر اولین ها معروف بود، سالها در سایه بی کفایتی، زیاده خواهی و تکبر برخی از خدا بی خبرها ، امروزه از بسیاری از امتیازاتی که در اختیار دیگر کلان شهرهای کشور قرار دارد محروم مانده است.

محرومیت در حوزه حمل و نقل ، وضعیت نامطلوب زباله های سراوان ،فاجعه رودخانه های رشت و… زخم های کهنه این شهر هستند که سالها بغیر از شعار چیز دیگری درباره رفع آن ها شنیده نشد ،اما امروزه خبر خرید یکصد دستگاه اتوبوس برقی برای رشت ، ورود قرار گاه خاتم به منظور احیای رودخانه های گوهررود و زرجوب و… از دیگر خبرهای خوبی است که نشان دهنده تعامل خوب شورا و شهرداری رشت و متعاقب آن حمایت های استاندار گیلان و فرماندار رشت است و تاکیدی بر تلاش دلسوزانه و شبانه روزی حوزه مدیریت شهری برای توسعه و ترقی رشت می باشد.

آقایان رشت را به آشوب نکشید و بخاطر دست یافتن به مناصب خانوادگی ، نگذارید طعم خدمت به کام مردمان این شهر تلخ شود.

وقتی شهردار فردی تک رو ،متکبر ،بی اعتنا به ماهیت و جایگاه شورا و به دنبال اجرای کارهای تبلیغاتی از هزینه بیت المال برای سوداهایی که در سر دارد باشد ، شهر و شهروندان خدمتی ماندگار از وی نخواهند دید و زمانی که اکثریت شورا شخصی را شایسته حضور در جایگاه شهردار ندانند ، مشکلات بیشتری در شهر رقم خواهد خورد.

آقایان از خدا بترسید و حالا که پس از مدت‌های طولانی ،آرامش در شهر و مجموعه شهرداری حاکم شده است ، کام مردم را تلخ نکنید و بترسید از قرآنی که قسم دروغ به آن حتما بی پاسخ نمی ماند.

آقایان مردم از شورا و شهرداری کار و خدمت شبانه روزی می خواهند نه اینکه به دنبال کسب مناصب خانوادگی و گرفتن ابلاغ های شخصی برای نور چشمی هایشان باشند ،اینها خواسته مردم نیست.

About نسرین عشقی

Check Also

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در دیدار با دادستان مرکز استان : برخی بر علیه مدیریت شهری رشت سنگ اندازی می کنند

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در دیدار با دادستان مرکز استان : برخی بر علیه …