چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رضوانشهر: تبیین دستاوردهای دفاع مقدس مهمترین وظیفه ما می باشد

فرماندار رضوانشهر با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم که برگرفته از جهاد و روحیه ایثار و دفاع مقدس است، گفت: مهمترین وظیفه ما تبیین دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس می باشد.

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر، امروز سه شنبه بیست و دوم شهریور مهندس سید نادر صفوی میرمحله در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس این شهرستان به تأسی از بیانات مقام معظم رهبری گفت: جنگ هشت ساله مقدس ما صرفا یک امتداد زمانی و فقط یک برهه زمانی نیست، بلکه یک گنجینه ی عظیمی است که تا مدت های طولانی ملت ما می تواند از آن بهره ببرید، که الان شاهد بهره برداری از دستاوردهای شهداء و ایثارگران و رزمندگان هستیم.

وی افزود: امروز احساس و امنیتی که در جامعه ما وجود دارد همه را مدیون جانفشانی های رزمندگانی هستیم که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس با تمام توان خود از نظام اسلامی و این مرز و بوم دفاع کردند.

فرماندار رضوانشهر اظهار داشت: دفاع مقدس حماسه ای بسیار عظیم است که به برکت اسلام و قرآن ، مبارک و میمون گردید. مولود باشکوهی که با هدایت پیامبرگونه حضرت امام خمینی(ره) به بلوغ خودباوری، سربلندی و مقاومت رسید.

رئیس ستاد گرامیداشت دفاع مقدس شهرستان بیان داشت:  سال های حماسه و ایثار ملت ایران پس از سپری کردن عمر هشت ساله خود در دوران دفاع مقدس، با رهبری حکیمانه حضرت امام خامنه ای(مدظلله العالی) آنچنان عظمتی یافت که ملت های مظلوم و آزادی خواهان جهان، مقاومت و ایستادگی مردم ایران را سرلوحه مبارزات سیاسی و نظامی خود در برابر نظام سلطه و صهیونیسم جهانی قرار داده اند.

صفوی با اشاره به شعار محوری برنامه های گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس” ما مقاوم هستیم” تصریح کرد: تبیین آن دوران سراسر نور و حماسه با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، می تواند گره گشای تحقق جامعه انسانی و الهی و حرکت در مسیر تمدن اسلامی گردد.

وی با اشاره به وصیت نامه شهداء، تاکید کرد: بهترین نقشه راه ما همین وصایای شهداء است و این باید در مدارس برای دانش آموزش بازگو بشود.

نماینده عالی دولت در شهرستان خاطر نشان کرد: امروز مهمترین وظیفه ای ما تبیین این دست آوردها و جانفشانی های رزمندگان و ایثارگران برای مردم و نسل جوان است، لذا همه باید در نهاینه سازی ارزش ها و روحیه ایثار در جامعه و تبیین الگوی رفتاری رزمندگان با بهره گیری از فرهنگ عاشورایی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

سیدنادرصفوی افزود: امروز دشمن با استفاده از ابزارها و روش های مختلف در تلاش است تا اجازه گسترش ارزش های دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت در میان مردم و نسل جوان را ندهد. امیدواریم بتوانیم با برگزاری هرچه باشکوه تر برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس رشادت های دلاورمردان و شیرزنان این مرز و بوم را برای جوانان بازگو کنیم و به معرفی آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی بپردازیم.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم که برگرفته از جهاد و روحیه ایثار و دفاع مقدس است، گفت: سیاستی که دولت جناب آقای دکتر رئیسی دارد همین مشارکت مردمی است. لذا روسای ادارات در برنامه های دفاع مقدس این شهرستان حضور فعال داشته باشند.

وی در ادامه بیان داشت: تقارن سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس فرصتی ارزشمند است تا از ظرفیت عظیم هفته دفاع مقدس به نشر فرهنگ استقامت پرداخته شود.

همچنین امام جمعه شهرستان نیز در این جلسه با اشاره به ویژه گی های دفاع مقدس و قاطعیت امام در تصمیم گیری گفت: یکی از مهمترین ویژگی های دفاع مقدس مردمی بودن آن بود، در هشت سال دفاع مقدس این مردم بودند که به رهبری امام راحل جبهه را پیش بردند از نوجوان ۱۳ ساله تا پیرمرد ۸۰ سال حضور داشتند جبهه را مدیریت کردند.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی نژاد فومنی همچنین نقش روحانیت و حضور زنان در جبهه و پشت جبهه و حضور مقام معظم رهبری در جبهه که باعث تقویت روحیه رزمندگان می شد، را از دیگر ویژه گی های مهم دفاع مقدس دانستند، و تاکید کردند: همه باید در تبیین ارزش های دفاع مقدس اهتمام ویژه داشته باشند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان نیز در این جلسه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: تمام تلاش دشمن و جبهه منافقین ایجاد شبهات بین مردم است، به خاطر اینکه جلوی این انحراف افکار را از واقعیت بگیریم، یکی از همین بسترها، دفاع مقدس است که بتوانیم با استفاده از جهاد تبیین نقشه های شوم دشمنان را خنثی کنیم.

   با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …