چاپ مطلب چاپ مطلب

برگزاری جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان رودبار با حضور دبیر شورای هماهنگی استان و رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان

همای خبر/سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان رودبار با حضور اعضاء و اباذری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان و همچنین سرهنگ احمدپور رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان، به ریاست عموپور فرماندار رودبار برگزار شد.
در این نشست سرهنگ احمد پور رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان گیلان پس از ارائه گزارش وضعیت شهرستان توسط اعضاء شورا به اهمیت موضوع اموزش و آگاهسازی در عرصه مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و افزود: از در زمینه آموزش و ارتقاء آگاهی و دانش مردم علی الخصوص اقشار نوجوان و جوان جامعه بهتر و قوی تر عمل کنیم قطعاً هزینه های کمتری را در اقدامات سلبی متحمل خواهیم بود. وی ضمن اعلام امادگی پلیس مبارزه با موادمخدر برای اعزام مربیان مجرب و آموزش دانش آموزان در مدارس خواستار حساسیت بیشتر دستگاه های مختلف بخصوص آموزش و پرورش به این امر شد. تشدید و تقویت نظارت بر فعالیت عطاری ها و بازار سیاه داروها و قرص های روانگردان را از جمله ضروری ترین اقداماتی دانست که می تواند نقش چشمگیری در کاهش دسترسی جوانان و نوجوانان به مواد نوظهور داشته باشد.
اباذری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان نیز با تشریح ساختار شورای هماهنگی و کمیته های تخصصی آن بر ضرورت بکارگیری سمن ها در امر پیشگیری از اعتیاد تأکید کرد و افزود: موفقیت در عرصه مبارزه با موادمخدر منوط به توسعه مشارکت های مردمی است و می بایست دستگاه های عضو شورا به این امر توجه ویژه ای داشته باشند. وی افزایش ظرفیت پذیرش مرکز ماده ۱۶ استان را از اقدامات مهم شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان در سالجاری خواند و افزود: با پیگیری و تأکید استاندار محترم و رئیس شورای هماهنگی استان و همچنین دستگاه قضائی این امر با استفاده ظرفیت های استانی و حمایت های مالی شهرداری رشت تحقق یافت و لازم است شهرداری های تمام شهرستان ها نیز قدرالسهم خود از بابت نگهداری و درمان معتادین متجاهر شهر تحت مدیریت خود را بپردازند تا این مرکز با مدیریت بهزیستی استان حداکثر کارائی در این عرصه که مورد تأکید دولت مردمی است داشته باشند. اباذری نقش تربیون های نماز جمعه را در پیشبرد برنامه های فرهنگی و پیشگیرانه بسیار مهم و تعیین کننده دانست و خواستار ارتقاء سطح آگاهی جامعه با استفاده از آن شد.
دبیر شورای هماهنگی استان همچنین خواستار تقویت نظارت و بازرسی از قلیان سراها، عطاری ها و سایر اماکن عمومی شد و افزود: همانگونه که همگان بر این امر واقفند با اقدام اخیر طالبان در افغانستان و ادعای ممنوع شدن کشت خشخاش در آن کشور میزان تولید و ورود موادمخدر صتعتی و روان گردانها به کشور افزایش یافته و مصرف کنندگان موادمخدر نیز به دلیل کمبود موادمخدر سنتی به این مواد خطرناک روی اورده اند که این امر می تواند صدمات و آسیب های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. از اینرو دستگاه های شهرستان رودبار بعنوان پیشانی ورود موادمخدر به استان وظایف سنگین تری را بر عهده دارند و انتظار داریم با مدیریت فرماندار محترم و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان رودبار به نحو شایسته ای در این حوزه وارد عمل شوند.
عموپور فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان رودبار نیز ضمن تأیید مطالب و موضوعات مطرح شده از سوی دبیر شورای هماهنگی استان و رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر گفت: قطعاً تقویت اقدامات فرهنگی و پیشگیری، همچنین نظارت بر اماکن عمومی، قلیان سراها و عطاری ها می تواند تأثیر مهمی در کاهش گرایش به موادمخدر داشته باشد و کلیه دستگاه های مرتبط شهرستان می بایست توجه جدی را به این امر داشته باشند. وی از ایجاد مرکز جدید ماده ۱۶ در استان ابراز خرسندی کرد و از شهرداری رودبار خواست در خصوص پرداخت قدرالسهم آن شهرستان اقدام نماید.
عموپور همچنین از پیشنهاد رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان در خصوص برگزاری کلاس های آموزشی توسط مربیان آن یگان استقبال کرد و از دستگاه های مرتبط شهرستان مخصوصاً آموزش و پرورش و نیروی انتظامی رودبار خواست هماهنگی های لازم را بعمل آورند تا این برنامه در اسرع وقت اجرایی شود. وی از همکاری و هماهنگی دستگاه های اطلاعاتی و عملیاتی شهرستان در امر مبارزه با موادمخدر تقدیر کرد و افزود: خوشبختانه شهرستان رودبار در زمینه مقابله با ورود و عرضه موادمخدر فعال بوده و در شش ماهه ابتدائی سالجاری بیش از ۳۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف گردیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.
در پایان این نشست اباذری دبیر شورای هماهنگی استان حکم انتصاب آقای عموپور رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان رودبار را با امضاء دکتر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر تقدیم وی کرد.

روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …