چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار جدید املش در مراسم معارفه : ایده اینجانب در شهرداری، ساختن شهری زیبا وداشتن مردمی بانشاط است


همای خبر/جلسه معارفه دکتربهرام آریا منش شهردار املش با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدصفری نماینده مردم شهرستانهای رودسر واملش ، حجت الاسلام والمسلمین رنجبرامام جمعه شهرستان املش،مختار رضایی فرماندار شهرستان، خسرو آرنگ مدیر کل شهری استانداری ،اعضای شورای شهر و جمعی ازشهروندان املشی برگزار گردید.
در این جلسه ،ابتدا نماینده مردم شهرستانهای رودسرواملش طی سخنانی گفت:امیدوارم مسئولیتی که آقای آریامنش برعهده گرفته به گونه ای مدیریت شود که مشکلات بجا مانده ازمدیران ارشد قبل را کاهش دهد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدصفری افزود:سخت ترین کار در کشور ما، کار عمرانی است اما کار عمرانی بن بست ندارد .وی یاد آورشد : از آنجائیکه شهرداری یک مجموعه غیردولتی است واز بودجه های دولتی استفاده نمی کند، یک شهردار باید طوری برنامه ریزی نماید که درآمد های حوزه شهرداری را افزایش دهد . قطعا این درآمدها از جیب مردم حاصل می گردد.شهردار موفق کسی است که بتواند جیب مردم را مدیریت نماید.

وی افزود: باید اختلاف نظر بین شورای شهر و شهردار با اداره کل راهداری گیلان درموردپروژه کمربندی املش که نیاز به ۱۰۰میلیاردتومان اعتباردارد، هرچه زودتر در جلسه مشترکی با حضور معاون عمرانی استاندار ، مرتفع و اجرای آن دنبال گردد، تاهرچه زودتر ،آماده بهره برداری شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدصفری در ادامه اذعان داشت:امروز وضعیت اقتصادی کشور مناسب نیست وکسی نمی تواند منکر این واقعیت شود ؛از یک سو باید سر رسید ۱۱ هزار میلیارد بدهی های قبل را پرداخت کند واز سوی دیگر هم باید کسری بودجه خود را مدیریت نماید . البته در دولت هم اقدامات خوبی آغاز شده ، از فروش نفت گرفته تا ارتباطات خارجی که با برخی از کشورها برقرارنموده است.
نماینده مردم شهرستانهای رودسر واملش تصریح کرد : از آقای اریامنش می خواهم که فارغ از غوغا سالاری وسیاسی کاری ، فعالیت کنند. یکی از پلشت ترین کارهایی که ما در کشور به آن مبتلا هستیم ، این است که مدیران سیاسی را جایگزین مدیران فنی می نماییم.
مختار رضایی فرماندار املش هم در ادامه جلسه گفت: املش با توجه به محرومیت هایی که دارد، نیازمند توجه ویژه ای است و باید با استفاده از ظرفیت مردمی برای بهبود وضعیت این خطه ، اقدامات جهادی صورت گیرد.
رئیس شورای شهر املش ضمن تشکر از حاضرین در جلسه گفت:جاه دارد از دو عزیزی که طی این مدت سرپرستی شهرداری را برعهده داشتند ، تقدیر وتشکر نماییم.
محمد ذکری ضمن تبریک به شهردار جدید و تشکر از تمام شهرداران و اعضای شوراهای گذشته -که از خدمات رسانی به شهر دریغ ننمودند – بیان داشت : یکی از شاخص های مهم شورا ومردم ، تسهیل و تسریع کار مردم ،تکریم آنها واعتماد سازی می باشد.
وی افزود :شهرداری به عنوان نهادی که سرو کارش با مردم است باید روحیه خدمات رسانی بیشتری نسبت به دیگر ادارات داشته باشد وخواست مردم وشورا،حفظ هویت واصالت شهر ونگاه عدالت گستر به همه محله ها است.ان شالله لحظه ای از اصل شفاف سازی در همه امور وفعالیت های شهرداری درنگ نکنیم.
مدیرکل شهری و شوراهای استانداری گیلان:
فعالیت شوراها با وجود تجربه ۳۰ ساله چالش های جدی دارد
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان گفت: باگذشت بیش از ۳۰ سال از عمر شوراها ، هنوز در حوزه کارجمعی و گروهی با چالش جدی مواجهیم و در حوزه کار شورایی و شوراها که باید مجموعه ای منسجم باشند، ضعف های اساسی داریم.
خسرو آرنگ در مراسم معارفه شهردار جدید املش با بیان اینکه شوراها باید متحد بوده و از اختلافات و حواشی پرهیز کنند، افزود : شهر یک موجود زنده است وشهروندان باید در شهر احساس غرور کنند و نشاط و بالندگی آن را احساس نمایند.
وی ادامه داد: شایسته گزینی در دستگاههای دولتی باید جدی گرفته شود که کمتر مورد توجه بوده و در حوزه تربیت نیروهای چابک برای مدیریت ، عملکرد موثری نداشته ایم.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود، با بیان اینکه در مبحث بودجه دو مشکل اساسی وجود دارد، گفت : نخست آنکه توزیع بودجه بایدعملیاتی شود درحالی که متاسفانه این کار، گاه باچانه زنی و لابی‌گری انجام می شود نه براساس کارکردها.
وی با اشاره به اینکه دولت و کشور از نظر اقتصادی و منابع در تنگناست، عنوان کرد : با این حال امسال طی هفته دولت درگیلان ۱۶۰پروژه عمرانی با اعتبار ۴هزار میلیارد تومان به انجام رسید.
رئیس شورای شهر املش:رفع مشکلات شهری نیازمند همدلی وهمراهی مسئولین می باشد
رئیس شورای شهر املش در خصوص یکی ازمهمترین مشکلات شهر اذعان داشت:کمربندی یکی از مهمترین معضلات این شهر است که البته رفع مشکلات شهری ، نیازمند همدلی وهمراهی مسئولین است که از همه مسئولین استانی وشهرستانی درخواست کمک ومساعدت دارم.
در پایان دکتر اریامنش شهردار جدید املش ضمن تشکر از همه حاضرین در جلسه اظهارداشت: ازدو سرپرست قبلی شهرداری و همه کسانی که به مردم این شهر ،خدمات رسانی نموده اند ، تشکر ویژه دارم.
وی افزود:در بحث مدیریت شهری تلاش بنده بر اساس تعامل با اعضای شورای شهر،امام جمعه ،فرماندار ،نماینده شهرستان وفرهیختگان این شهرمی باشد؛ زیرا لازمه انجام کار خوب و درست را تعامل می دانم.
دکتر آریا منش ادامه داد:ایده اینجانب در شهرداری، ساختن شهری زیبا وداشتن مردمی بانشاط می باشد.
وی ارتقای سیمای ظاهری ومبلمان شهری،بهبود وضعیت معابر،خیابانها وکوچه های شهری ،اتمام پروژه کمربندی ،استفاده مطلوب از امکانات انسانی ومالی شهرداری برای عمران وآبادانی شهر،تلاش در جهت آموزش شهروندان درخصوص مسئله پسماند که به طلای کثیف معروف است،نگاه عدالت محور به همه محلات ،زمینه سازی برای درآمدهای پایدار شهری از طریق شناسایی وبهینه سازی پتانسیل های موجود در شهر را از جمله چشم اندازهای خود در این شهر عنوان کرد .
شهردار املش در پایان تصریح کرد: در دنیای رقابتی ، شهرهایی موفق خواهند بودکه مدیران وتصمیم سازان آن، مسایل کلان جهانی وملی را درک کرده وضمن برقراری تعامل با شهروندان ، از ایده ها وافکارخلاقانه نخبگان محلی بهره برده ودر کمترین زمان ممکن ، بهترین تصمیمات را اتخاذ نمایند.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …