چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رضوانشهر: رضایت مردم مهمترین اصل در ارائه خدمات

فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه رضایت مردم مهمترین اصل در ارائه خدمات است، گفت: حفظ نظم و انظباط در صفوف نانوایی ها تنها با دادن خدمات مطلوب و نان با کیفیت بدست می آید.

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر، امروز دوشنبه مهندس سید نادر صفوی میرمحله در همایش نانوایان این شهرستان گفت: رضایت مردم مهمترین اصل در ارائه خدمات و حفظ نظم و انظباط در صفوف نانوایی ها نیز تنها با دادن خدمات مطلوب و نان با کیفیت بدست می آید.

وی از نانوایانی که رضایت مردم را جلب کرده و نان با کیفیت را در اختیار شهروندان قرار می دهند قدردانی کرد و گفت: این دولت خود را دولت مردم می داند و مردمی بودن شعار اصلی دولت است.

با بیان اینکه رفع مشکلات معیشتی و محرومیت‌زدایی محوری‌ترین برنامه دولت مردمی سیزدهم است، افزود: امروز مهمترین شعار دولت برای از بین بردن فقر و اصلاح نظام پرداخت یارانه نقدی است که در حال وقوع می باشد.

فرماندار رضوانشهر گفت: رضوانشهر با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص و به علت پراکندگی جمعیت، افزایش جمعیت رو به رشد، قرار داشتن در مسیر اصلی و گردشگر پذیر بودن نیاز به تخصیص آرد سهمیه ای بیشتری دارد.

صفوی گفت: با توجه به حضور مسافر و گردشگران در رضوانشهر و پره سرز و با پیگیری های صورت گرفته تعداد یک هزار و یکصد کیسه آرد به سهیه ثابت تعدادی از نانوایی های خیابان اصلی، نوار ساحلی، کیفیت پخت بالا و نداشتن تخلف اضافه شد.

فرماندار رضوانشهر همچنین افزود: تعداد سه هزار و هشتصد کیسه آرد در قالب سهمیه فوق العاده برای ماه های خرداد، تیر و مرداد سالجاری به نانوایانی که واجد شرایط بودند از جمله نانوایی های خیابان اصلی، نوار ساحلی، کیفیت پخت بالا و نداشتن تخلف، تخصیص یافت.

وی افزود: یک هزار و ۳۵۰ خانوار عشایر و دامدار در سطح رضوانشهر و پره سر هستند که نان بعنوان قوت قالب آنان محسوب می شود و از این رو باید نسبت به افزایش سرانه مصرفی و تأمین بموقع آرد مورد نیاز آنان اقدام شود.

فرماندار رضوانشهر افزود: تعداد ۱۳۹ واحد نانوایی در سطح این شهرستان فعال هستند که از این میزان ۸۷ واحد آرد یارانه ۱ و ۵۲ واحد آرد یارانه ای دو را دریافت می کنند و از این میزان تا کنون ۱۳۵ واحد به کارتخوان هوشمند متصل و ۴ واحد هم به دلیل مشکلات قرار گرفتن در مناطق دور دست و عدم پوشش شبکه مخابراتی هنوز به این سیستم متصل نشده اند.

فرماندار رضوانشهر در ادامه با اشاره به تداوم نظارت و بازرسی از نانوایان گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۵۷۲ مورد بازرسی از نانوایان این شهرستان بعمل آمده که در این راستا ۱۴ مورد مسدود و ۹ فقره هم پلمپ شده اند و در مباحث اقتصادی و جایی که نفع مردم در آنجا هست با هیچ کسی تعارف نداریم

همچنین حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی نژاد فومنی امام جمعه شهرستان نیز در این همایش بر رعایت عدالت، مشتری مداری و کیفیت نان تاکید کرد و گفت: نانوایان عزیز اکثراً مومن و معتقدند اما بعضی از نانوایان اقدامات خوبی نداشتند، نان برای مردم حیاتی است از طرفی کیفیت نان هم باید مطلوب باشد.

همچنین مدیرکل غله استان گیلان با نانوایان این شهرستان بیان کرد: با تمهیدات بسیار خوبی که از سوی دولت سیزدهم اندیشیده شده، اتفاقات بسیار خوبی در پیش است و برای ذخیره سازی گندم و آرد مورد نیاز هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان این مطلب که نانوایان در واقع امانتدار مردم هستند افزود: شغل نانوایی تجارت محسوب نمی شود و از آنجایی که آرد یارانه ای در اختیار این عزیزان قرار داده شده است به‌عنوان امانتدار تلقی می شوند.

اسدی گفت: امروز قیمت تمام شده هرکیسه آرد بیش از ۶۰۰ هزارتومان است که بصورت یارانه ای و به قیمت حدود ۵۰ هزارتومان به نانوایان تحویل می شود و از این رو شما امانتدار هستید.

مدیرکل غله استان گیلان بیان کرد: دولت دنبال واقعی سازی قیمت ها برای رفع مشکلات نانوایان و مردم است و در این میان باید همه جوانب در نظر گرفته شود تا حقوق همه در آن دیده شود.

وی در ادامه ضمن تشکر از تلاش های فرماندار رضوانشهر و تیم حاضر که در راستای موضوعات آرد و نان در این شهرستان همکاری می کنند افزود: تلاش این عزیزان در بهبود کیفیت نان قابل تقدیر است.

مدیرکل غله گیلان افزود: بنده متعهد به تأمین سرانه آرد مورد نیاز این شهرستان هستم و برای تحقق این موضوع نیاز به آمار و میزان مصرف واقعی است که باید در اختیار داشته باشیم.

همچنین دادستان رضوانشهر هم در این نشست با اشاره به مشکلات موجود در سخنان کوتاهی گفت: تا الان پای درد دل نانوایان ننشسته بودیم و در این راستا فقط مطالبات مردم و مشتریان را دنبال می کردیم.

سید مرتضی هاشمی ساداتی افزود: نظارت صنفی که در بعضی جاها وجود دارد شاهد فروش آرد در خارج از شبکه و بصورت قاچاق مشاهد می شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به کسب روزی حلال افزود: نانوایان زحمتکش ترین و شریف ترین اقشار جامعه هستند و با تلاش و کوشش زیاد روزی حلال برای خانواده خودشان می برند.

هاشمی با اشاره به برخورد عدالتمندانه در این راستا گفت: عدالت یعنی همین که بررسی مشکلات و شنیدن درد دل های موجود بصورت عادلانه بین مشتری و نانوایان صورت گیرد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …