چاپ مطلب چاپ مطلب

در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای شهر رشت مطرح شد: 🔺بررسی مشکلات حوزه ورزش همگانی شهرستان رشت و چالش‌های بـانوان فعال در این عرصه 🔹حمایت شورای شهر از بانوان  رشته دومیدانی راه یافته به مسابقات آسیایی/  بیـمه مربیان ورزشهای همگانی منوط به همکاری نمایندگان مجلس و مسئولان  استانی است  🔹اهمیت طراحی مبـلمان شهری مبتنی بر الگوهای مشوق ورزش‌های همگانی و شهروندی 

تاج شهرستانی در پنجاهمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای شهر رشت از حمایت مالی و معنوی شورای شهر رشت، از منتخبان ورزشی پیشکسوت راه یافته به مسابقات آسیایی خبر داد.

اختصاصی همای گیلان- رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر  اعلام کرد: طی دیـداری که بانوان پیش‌کسوت راه یافته به  مسابقات دومیدانی- پیـاده روی با بنده و رئیس شورای شهر داشته اند و لایحه ای که به منظور حمایت مالی از آنان به صحن شورا ارسال خواهد شد، در صدد هستیم حمایتهایی مـالی و معنوی از ورزش‌های همگانی در بخش بانوان انجام شود.

وی گفت: در این جلسه از رئیس هیات ورزش‌های همگانی گیلان و بـانوان فعال در عرصه ورزشهای روزانه و کمیته آمادگی جسمانی  رشت دعوت  بعمل آمد تا ضمن هم اندیشی، در خصوص چالشهای موجود در حیطه و روش‌های همگانی سازی ورزش بین شهروندان تصمیماتی گرفته شود.

هـادی رمضانی، عضو دیگر این کمیسیون نیز در این جلسه ضمن مهم خواندن مقوله ورزش در زندگی شهروندی اظهار کرد: ‌ورزش در ذات خود فرح‌بخش و نشاط آور است و پرداختن به ورزش، نتـایج درخشانی چون سلامت روانی و جسمی شهروندان و ایجاد روحیه نشاط در شهـر  به همراه خواهد داشت. رمضانی اضافه کرد: متاسفانه زیرساختهای شهر ما در ترویج ورزشهای همگانی در برای مناطق مختلف شهر ضعیف است و با وجود کارهایی که تاکنون صورت گرفته و پارکهای بوستان هایی از شهر رشت که ورزشهای روزانه انجام میدهند هنوز با مطلوبها فاصله زیادی داریم و ایـن امر با توجه به ماشینی شدن زندگی ها و رواج پدیده آپارتمان نشینی و کم تحرکی شهروندان، مطلبی است که باید به جدیت به آن توجه نمود.

کریمی کرنق، منشی کمیسیون نیز  با تایید موارد ذکر شده در جلسه و لزوم اشاعه فرهنگ ورزش در بین شهروندان گفت: ورزش، امری است که باید از سوی تمامی ارگانهای مرتبط مورد توجه قرار گیرد اما از منظر مدیریت شهری، تنها حوزه ای که شهرداری مجاز است به آن ورود کند، ورزشهای همگانی است.

وی گفت: امیدواریم با ارتقـاء سطح ورزشهای همگانی و شهروندی شاهد ایجاد روحیه نشاط در بین شهروندان باشیم.

رضا مهروانی ، رئیس هیات ورزشهای همگانی گیلان نیز که به تازگی به این سمت برگزیده شده،  در این جلسه ضمن تقدیر از برگزاری جلسه ای در شورای شهر با موضوع ورزش شهروندی اشاره داشت: لازم است کمیته هایی هم در بخش ورزش بانوان و هم در ورزش آقایان تشکیل شود تا بتوان به شکلی هدفمند و معنادار به ساماندهی  ورزش شهروندی پرداخت.

وی گفت: ما در هیاتهای ورزشی استان مشکلات دارایی داریم، به این شکل که اگر قرار شود یک حامی مالی مخارج رشته های ورزشی را بر عهده گیرد، طبق ضوابط مشمول مالیات شده و در صورت عدم توانایی پرداخت، دچار معضلات جدید خواهیم شد. وی گفت: در بحث بیمه بازنشستگی برای فعالان و مربیان ورزشهای همگانی استان نیز لازم است مسئولان بالادست استانی و مقاماتی چون استاندار و نمایندگان مجلس ورود کنند که ما از همین تریبون این عزیزان را به معضل بیمه و درآمد فعالان ورزشهای همگانی توجه میدهیـم؛ زیرا عمده مربیان ورزش همگانی در طول سالیان، تلاشهای بی وقفه ای متقبل شده و در مقابل نه از حقوق مشخصی برخوردارند و نه از چشم‌انداز و امیدی برای سالیان بازنشستگی.

رئیس هیات ورزشهای همگانی گیلان تاکید کرد: پیشنهادات فعالان ورزش همگانی استان شنیده شد و به آنان اطمینان میدهم تا حد امکان در تهیه تجهیزات و هموارسازی بستر ورزش همگانی استان با آنان همراه خواهم بود.

در این جلسه خانمها آهنگ، یوسفی ، جعفرپور از کمیته ورزشهای روزانه استان، کمیته آمادگی جسمانی شهرستان رشت و خانم شفیعی نژاد معاونت فرهنگ و ورزش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و خانم قاسمی نژاد از بخش ورزش بانوان سازمان فرهنگی ورزشی حضور یافته و دغدغه های موجود در این عرصه را به اطلاع اعضای کمیسیون فرهنگی ورزشی و حاضران جلسه رساندند.

شفیع نژاد در این جلسه بااشاره به اینکه یک کلانشهر امروزی باید  از مبلمان شهری منطبق با نیازهای جامعه برخوردار باشد گفت: در شهرسازی امروز دنیا، طراحی شهری به شکلی انجام میگیرد که مناطق پرتردد دارای زیرساختهای ورزشی و مشوق شهروندان به فعالیتهای ورزشی باشند و این خلاء در شهر رشت که در ردیف شهرهای گردشگری کشور قرار دارد،
مشهود بوده و لازم به رسیدگی است.

وی گفت: میتوان با اجراهای فکر شده از عبارت “ورزش همگانی” به پدیده “همگانی سازیِ ورزش” دست یافت.

هم چنین در این جلسه مطرح شد: ۲۵ بوستان و پارک در سطح شهر رشت دارای برنامه های صبحگاهی ورزش روزانه هستند که نبود یک اتاقک در این پارکها برای قرار دادن ابزارهای ورزشی و دستگاه پخش موزیک سبب معضل مضاعف است، علاوه بر اینکه کمبود و یا نبود حمایت مالی مربیان، نبود بیمه ، عدم صدور کارت مربیگری برای برخی از مربیان، و کمبود وسایلی چون کفپوش، کاور، توپ و غیره از معضلات جاری موجود در اشاعه ورزش همگانی و شهروندی است که در این خصوص از مسئولان و متولیان امر خواستار توجه و حمایت ویژه هستیم.

انتهای پیام/

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

حکم قتل عمد و مجازات قصاص برای متهم پرونده «قتل عمد مهران سماک» صادر شد

حکم قتل عمد و مجازات قصاص برای متهم پرونده «قتل عمد مهران سماک» صادر شد …