چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای شهر رشت: زباله سوز رشت نیازمند اعتبارات ملی/ ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی یونسکو

رئیس شورای شهر رشت: زباله سوز رشت نیازمند اعتبارات ملی/ ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی یونسکو

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه قرار داد احداث زباله سوز در رشت در سال ۹۲ منعقد شد گفت: تسریع در احداث زباله سوز در رشت نیازمند افزایش اعتبارات ملی است .

به گزارش همای خبـر نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا ظهر امروز در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورا که با حضور سه نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ساختمان جلسات شورای رشت برگزار شد اظهار کرد: سه نماینده مردم رشت در کنار دیگر نمایندگان ملت بزرگ ایران در مجلس شورای اسلامی وظیفه خطیری بر عهده دارند و بسیاری از اقدامات خوب در راستای توسعه شهرها از جمله شهر رشت با تلاش و پیگیری های نمایندگان مجلس شورای اسلامی محقق می شود.

شورا پارلمان محلی

وی با بیان اینکه شورا پارلمان محلی است افزود: شهر رشت با چالش های فراوانی مواجه است و امیدواریم که با تعامل ما بین پارلمان ملی و محلی بسیاری از دغدغه ها برطرف می شود.

وی به تشکیل شوراها با تاکید و پیام امام راحل اشاره کرد و گفت : اصل یکصد تا یکصد و هفتم قانون اساسی به مبحث شوراها توجه کرده است و بر اساس آن به نقش و مشارکت مردم در تصمیم گیری ها اشاره شده است .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با ابراز گلایه از اینکه حیطه اختیارات شوراها همچنان محدود به نظارت بر شهرداری ها محدود شده است تصریح کرد: با توجه به اینکه سالهاست موضوع مدیریت یکپارچه شهری در قالب لایحه ارائه شده است ، از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا با همکاری دیگر نمایندگان مجلس کشور رسیدگی به این لایحه تسریع شود.

کارگرنیا با اشاره به اینکه کاهش اختیارات شوراها مغایر با تفکر امام راحل است افزود: یکی از اختیارات شوراها انتخاب شهرداران است و گویا برخی به دنبال سلب این اختیار از شوراها هستند که با توجه به تاکیدات امام راحل مبنی بر مشارکت گسترده مردم در تصمیم گیری ها ،یقینا این اقدام با تفکرات امام خمینی (ره) مغایر است.

زباله سراوان چالش بزرگ

وی به چالش بزرگ زباله سراوان اشاره کرد و گفت: متاسفانه بر اساس یک تصمیم اشتباه ، زباله ها در گذشته به سراوان سرازیر شد و با توجه به اینکه قرار است مکانی جدید به منظور دفن زباله ها در نظر گرفته شود انتظار داریم تا در جابجایی مکان جدید دفن زباله ها تسریع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از اختصاص اعتبارات اندک به موضوع احداث زباله سوز در رشت گفت : از سال ۹۲ قرار داد احداث زباله سوز در رشت منعقد شد اما متاسفانه به دلیل عدم اختصاص اعتبارات مورد نیاز تا کنون به نتیجه نرسیده و با این وضعیت تخصیص اعتبارات تا ۱۰ سال آینده نیز نمی توانیم شاهد راه اندازی آن باشیم.

کارگرنیا با اشاره به دو رودخانه رشت بیان کرد: دو رودخانه های رشت که نعمتی برای این شهر محسوب می شدند به واسطه عدم مدیریت صحیح به یکی از بزرگ‌ترین چالش ها در رشت تبدیل شده اند و انتظار داریم به منظور ساماندهی و احیای دو رودخانه رشت اعتبارات ملی در بودجه سال ۱۴۰۲ کشور اختصاص داده شود.

عدم توسعه خیابان های رشت

وی با ابراز گلایه از وضعیت ترافیک رشت افزود: متاسفانه خیابان های رشت متناسب با افزایش جمعیت و تعداد خودروها توسعه پیدا نکرده و در حال حاضر شهر رشت با مشکلات فراوانی در حوزه ترافیک مواجه است و حمل و نقل عمومی با وجود تعداد اندک اتوبوس ها در رشت دغدغه هایی برای مردم ایجاد کرده، انتظار داریم با همراهی و حمایت نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نسبت به خرید اتوبوس های جدید و همچنین بهره مندی از انبوه برهای پیشرفته بهره مند شویم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به وضعیت پروژه ژ پنج و رینگ ۹۰ متری تصریح کرد: متاسفانه بخشی از موانع موجود در راستای اجرای این پروژه ها به عدم مدیریت یکپارچه شهری رشت برمی گردد و با ورود نمایندگان مجلس برخی از دغدغه های مربوط به تعاملات درون دستگاه ها نیز برطرف شود.


کارگرنیا به تلاش به منظور ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در یونسکو اشاره کرد و گفت: یقینا با این اقدام در کنار معرفی و ماندگاری بیشتر آداب و سنن شهر رشت ،می توانیم شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی در حوزه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و درآمد پایدار در شهر باشیم.

پنجاه درصد از زمین های رشت فاقد سند

وی با بیان اینکه حدود پنجاه درصد از زمین های رشت فاقد سند هستند افزود: با ورود و همراهی دستگاه قضا و دادستان پس از سالها شاهد رفع مشکلات زمین های نسقی برای صدور پروانه در رشت هستیم اما در حوزه صدور سند املاک همچنان شاهد دغدغه های فراوانی هستیم که امیدواریم برطرف شود.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه عدم برگزاری جلسات کمیسیون ماده پنج مشکلات فراوانی را برای شهرداری رقم زده بیان کرد: پس از سالها قرار است هتل ۲۱ طبقه ای

در خیابان پرستار رشت احداث شود اما متاسفانه به دلیل تاخیر در برگزاری جلسات کمیسیون ماده پنج که در اداره راه و شهرسازی مستقر است هنوز نتیجه موثری در این باره مشاهده نمی شود و حتی سرمایه گذار تهدید به خروج سرمایه از رشت کرده است و انتظار داریم با ورود نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ، انتقال دبیرخانه کمیسیون ماده پنج به ساختمان شهرداری رشت تسریع پیدا کند.

انتهای پیام

About نسرین عشقی

Check Also

۳۱ فروردین (امروز) روز گندم و نان نام گرفت / هفت مناسبت جدید به تقویم کشور اضافه شد

۳۱ فروردین (امروز) روز گندم و نان نام گرفت / هفت مناسبت جدید به تقویم …