چاپ مطلب چاپ مطلب

گفتگوی اختصاصی همای خبر با بزرگترین سرمایه گذار واحدهای تجاری و مسکونی شهر لاهیجان؛  احداث ساختمان های مجلل در مسیر کمربندی شیخ زاهد تا میدان گیل می تواند معرف شایسته‌ای برای شهر زیبای لاهیجان باشد؛ اما بی مهری مسئولین آن را در هاله ای از خاموشی فرو برده است!!


گفتگوی اختصاصی همای خبر با بزرگترین سرمایه گذار واحدهای تجاری و مسکونی شهر لاهیجان؛

 احداث ساختمان های مجلل در مسیر کمربندی شیخ زاهد تا میدان گیل می تواند معرف شایسته‌ای برای شهر زیبای لاهیجان باشد؛ اما بی مهری مسئولین آن را در هاله ای از خاموشی فرو برده است!!

 

خبرنگار همای خبر این بار به سراغ حسین پورنصیری بزرگترین سازنده واحدهای تجاری و مسکونی شهر لاهیجان رفته است و گفتگویی با وی داشته که باهم می خوانیم.

پورنصیری که سال‌ها در بخش ساخت و سازفعال است ،ضمن تماس با تحریریه همای خبر و همای گیلان تقاضای گفتگو با این رسانه داشته است.
وی در ابتدا با بیان این مطلب که ورودی هر شهر نماد و معرف آن به حساب می آید ، گفت : وقتی گردشگر ، وارد شهر می شود ، علاوه بر زیباییی ها ، ساختمان ها می تواند توجه او را جلب نماید و این باعث ماندگاری گردشگر می گردد و ماندگاری ، خود بر میزان درآمد مردم اثرگذار خواهد بود اما متاسفانه شهر لاهیجان با همه زیبایی های خدادادی که دارد و زبانزد عام و خاص می باشد در این زمینه نتوانسته است موفقیت کسب نماید. پورنصیری افزود: اینجانب سالها در تهران زندگی نموده ام و پس از تلاش و کوشش فراوان به دلیل عرقی که به این شهر دارم در لاهیجان سرمایه گذاری نمودم .زیرا سرمایه گذاری باعث ایجاد اشتغال خواهد شد و یکی از بزرگترین مشکلات جامعه را حل خواهد نمود.
وی اظهار داشت: همانطوریکه می دانید با احداث مسکن ،اقتصاد از رکود خارج و زمینه ایجاد اشتغال فراهم خواهدشد. چون مسکن به طور مستقیم ۷۰ نوع و غیرمستقیم ۲۰۰نوع شغل ایجاد می‌کندو این موجب خوشحالی است که توانسته‌ام با سرمایه گذاری شخصی، زمینه اشتغال جوانان منطقه را فراهم کنم. البته باید اضافه کنم که سرمایه‌گذاری اینجانب فقط در قسمت مسکن نیست بلکه در حوزه عصر برنز و عصرفرش( تابلو فرش های نفیس )هم سرمایه‌گذاری نموده ام. بزرگترین سازنده واحدهای تجاری و مسکونی لاهیجان با اشاره به اینکه از سال‌های پیش تصمیم به ساخت واحدهای تجاری و مسکونی از میدان شیخ زاهد تا میدان گیل نموده ام گفت: هدف از این تصمیم این بود تا با احداث ساختمان های پلاس ۱ و ۲ و غیره در این کمربندی که یکی از ورود های پر تردد شهر لاهیجان است منطقه از حالت بیغولگی خارج شود و با زیباسازی نماهای ساختمانی میل گردشگر در ماندگاری در این شهر افزوده گردد و سود آن عاید مردم و بازاریان شود.

از دادستان به عنوان مدعی العموم تقاضای بازدید از مسیر را دارم

پورنصیری ضمن گلایه از مسئولین مرتبط خاطرنشان کرد: از مسئولین اجرایی شهرستان و دادستان محترم به عنوان مدعی‌العموم درخواست دارم تا ضمن بازدید شبانه از این مسیر ، نسبت به روشنایی معابر وحل مشکل مسیراقدام نمایند.از معاونت عمرانی استانداری که در دوره گذشته شهردار این شهر بودند انتظار حل مشکل را داریم.وقتی معابر اصلی شهر با این همه ترافیک خاموش باشد موجب تصادفات شدید میشود که متاسفانه تصادفات زیادی هم رخ داده است.
وی اذعان کرد:بیشترین سود روشنایی معابر عاید شهرداری ، اصناف و خانه وکاشانه خواهند شد. این سازنده واحدهای تجاری مسکونی ادامه داد: از مسئولین مرتبط سوال می پرسم آیا ساخت حدود ۲۰ هزار متر مربع واحد تجاری فقط در مسیر کمربندی عدد کوچکی است که توسط اینجانب صورت گرفته؟آیا این پروژه موجب ایجاد اشتغال ودرامدزایی شهرنمی شود.؟ ضمن اینکه اعتقاد دارم اداره برق وشهرداری کمترین خدمات را به ما ارائه داده اند . درحقیقت سرمایه گذاری ما باعث عمران و آبادانی این مسیر شده است.

انباشت زباله در مسیر جاده رها شده دریا
وی با ابراز ناراحتی از شهرداری به جهت رها کردن جاده مسیر دریاکه از میدان شیخ زاهد شروع می شود تصریح کرد: شهرداری لاهیجان با اجرایی نمودن آن ، نه تنها می‌تواند شهر لاهیجان را به دریا متصل نماید و برندی بر برندهای شهر اضافه کند ، بلکه با احداث آن در حقیقت از میزان حجم ترافیک خواهد کاست اما با رها کردن این پروژه،این مسیر پر از زباله شده است.

لجن کش ها پس از تخلیه فاصلاب منازل مسکونی ،بابرداشتن دریچه فاضلاب ان را در مسیر این کمربندی رها سازی می کنند

وی تاکید کرد: بعضی اوقات آدم به چیزهای عجیبی برخورد می کند که بیان آن برای شهر توریستی همچون لاهیجان دور از ذهن است گویا این شهر هیچ متولی ندارد و اگر هم متولی دارد کارها باری به هر جهت انجام می گیرد و اگر هم مشکلی حل شود در جایی دیگر مشکل دیگری بروز می کند.چگونه ممکن است دستگاه لجن کش فاضلاب خانه ها را پس از تخلیه با برداشتن دریچه فاضلاب در کمربندی رها کند و همین فاضلاب وارد کانال رو باز شود ؟ آیا امکان ریختن فاضلاب در تصفیه خانه نیست؟ یا نمی شود با پوشاندن کانال روباز باعث مزاحمت والودگی منطقه نگردید؟
پورنصیری با اعلام این مطلب که هیچ آموزه ای بالاتر از اجرا و عملیاتی کردن کار نیست ، گفت :میدان شیخ زاهد نیاز به بازسازی دارد و باید تندیسی از این شخصیت بزرگوار دینی در این میدان نصب شود که تاکنون انجام نگرفته است. ضمن آنکه نور پردازی و زیبا سازی از دیگر اولویت‌های این مسیر می باشد که از چشم‌ مسئولین مغفول مانده است. البته این گله را باید از شهرداری نمود زیرا وقتی پول پروانه ساخت و ساز توسط شهرداری دریافت می گردد ،خدمات هم باید توسط شهرداری انجام پذیرد.لذا از آنجایی که زمین های میدان شیخ زاهد تا میدان گیل در طرح جامع و تفصیلی داخل شهر میباشد ، متولی آن هم باید شهرداری باشد . اما شهرداری به مسکن و شهرسازی پاس می دهد و شهرسازی هم تمکین نمی کند .تا کی باید مردم سرگردان و بلاتکلیف باشند ؟
🌺


تصادف در دور برگردان نرسیده به میدان گیل به دلیل نداشتن علایم راهنمایی ورانندگی
این سازنده مسکن با بیان اینکه کار بدون کارشناسی هزینه ی زیادی برای مردم و جامعه دارد ، اظهار داشت: به عنوان یک شهروند پیشنهاد میکنم که به جهت جلوگیری از تصادف در دوربرگردان نرسیده به میدان گیل ، نسبت به نصب علائم راهنمایی و رانندگی اقدام شود زیرا نبود علایم رانندگی و دیر متوجه شدن رانندگان و چرخش ناگهانی از لاینی به لاین دیگر ، باعث تصادف زیادی در این منطقه شده است .

🌺


طرح تفضیلی وجامع شهری جدید کپی از همان طرح قدیم است/مشاور مطالعه ای از طرح نداشته است

وی همچنین اذعان داشت :طبق قانون طرح تفصیلی و جامع شهری ،ساخت وساز در زمینهای کمربندی باید با ۳۸ متر عقب نشینی صورت است. پورنصیری با انتقاد از طرح تفصیلی و جامع شهری اظهار داشت :طرح تفصیلی و جامع کپی طرح قدیم است. چگونه ممکن است با توجه به آرای دیوان و صدور پروانه های ساختمانی در طرح تفصیلی وجامع ، مجدداً کاربری ها با کاربری طرح تفصیلی قدیم به تصویب رسیده باشد؟ مگر می شود در طرح قدیم مکانی مسکونی باشد ولی در طرح جدید کاربری همان فضای سبزه قدیم باشد. دلایل عدم اصلاح آن چیست ؟چرا در طرح تفصیلی جدید مکان هایی که آرای دیوان را داشته‌اند و ملزم به صدور پروانه ساختمانی شده‌اند در طرح تفصیلی و جامع دیده نشده است؟ این یعنی مشاوری که طرح جامع و تفصیلی را تهیه نموده است بدون نقشه برداری و بررسی همان طرح قدیم را تایید نموده است و این بزرگترین ضربه ای است که پس از ابلاغ طرح تفصیلی به شهر لاهیجان خواهد زد.

انتهای پیام

About نسرین عشقی

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …