چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس کمیسیون نظارت مرکز گیلان: خالص فروشی شیرینی بدون جعبه در گیلان الزامی شد

رئیس کمیسیون نظارت مرکز گیلان:
خالص فروشی شیرینی بدون جعبه در گیلان الزامی شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان گفت: بر اساس ابلاغیه موسسه استاندارد؛ سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و مصوبه کمیسیون نظارت استان، خالص فروشی شیرینی الزامی شد.

به گزارش همای خبر نقل از روابط عمومی اداره کل صمت گیلان؛ تیمور پورحیدری در اولین جلسه کمیسیون نظارت سال جدید با تاکید بر توجه ویژه به محورهای شعار سال اظهار داشت: قیمت گذاری خودسرانه باعث تورم مضاعف و پرداخت هزینه مازاد به مردم می شود که کنترل آن در بسیاری از موارد با نظارت دقیق امکان پذیر است.

وی با تأسی از فرمایشات نوروزی مقام معظم رهبری و نامگذاری شعار سال به عنوان مهار تورم و رشد تولید تاکید کرد: بسیاری از اقلام مصرفی مردم دارای نرخ و قیمت مصوب است و عدول از قیمت مصوب قطعا تخلف محسوب شده و مستوجب برخورد قانونی می باشد.
دکتر پورحیدری به تفاوت قیمت مقوا و جعبه بسته بندی و شیرینی اشاره نمود و گفت: قیمت شیرینی پس از این تاریخ بر اساس ابلاغ مصوبه به اتحادیه مربوطه و پیامک ارسال شده از طرف اتاق اصناف به صورت مجزا و بدون جعبه کارتنی محاسبه خواهد شد و عدم رعایت این مصوبه مشمول جریمه و سایر مجازات صنفی خواهد بود.

وی اضافه کرد: فروشندگان شیرینی در راستای حقوق مصرف کنندگان، مکلفند از جعبه های استاندارد و فاقد آلودگی های مضر و مخصوص مواد خوراکی استفاده نمایند.

وی تشریح کرد: چنانچه شهروندان پس از این تاریخ به شیرینی فروشی مراجعه نمایند و قیمت جعبه شیرینی و خود شیرینی به تفکیک محاسبه نشد می‌توانند این تخلف را به عنوان گرانفروشی به سامانه ۱۲۴ گزارش نمایند.

مدیرکل صمت گیلان در پایان به رعایت انصاف و تعهد در سطح بازار تاکید کرد و گفت: قطعاً با همراهی همه اقشار مردم می توانیم ضمن رونق اقتصادی، فشارهای تورمی را تا سر حد امکان کاهش دهیم.

About نسرین عشقی

Check Also

رئیس جمعیت هلال احمر لنگرود خبر داد: نجات مرد ۳۸ ساله از ارتفاعات لیالستان

رئیس جمعیت هلال احمر لنگرود خبر داد: نجات مرد ۳۸ ساله از ارتفاعات لیالستان به …