چاپ مطلب چاپ مطلب

نمایندگان محترم آیا با برکناری وزیر صمت قیمت خودرو کنترل خواهد شد؟ چه برنامه مدونی در زمینه حمایت از تولید، تنظیم واردات و افزایش صادرات و کنترل قیمت خودرو دارید ؟ دلایل عدم توفیق وزرای صمت در چند سال اخیر چیست ؟ تا تورم ،ارز و نقدینگی کنترل نشود خودرو به عنوان کالای سرمایه ای شناخته خواهد شد✍️به قلم علی علیپور مدیر مسئول همای خبر

اختصاصی همای خبر/《فاطمی امین》 وزیر صمت از سوی نمایندگان مجلس رای اعتماد را کسب نکرد و از سمت خود برکنار شد همه مردم می دانستند و می دانند که فاطمی امین کارنامه خوبی در دوران وزارت خود نداشت. البته این فقط مختص فاطمی امین نیست بلکه وزرای صمت قبل از وی هم باهمین شرایط منفی مواجه بودند .
حرف مردم این است که دلایل افسار گسیختگی قیمت خودرو چیست؟
آیا رحمانی وزیر اسبق صمت مقصر است یا مدرس‌خیابانی یا فاطمی امین ؟
یا اصلاً دلایل مهم تری در افزایش قیمت خودرو وجود دارد ؟ضمن آنکه مردم این را هم می دانند که نمایندگانشان در مجلس ، صدای آنها هستند که قطعا باید از بهترین ونخبگان باشند.زیرا از نخبه ، کار خارق‌العاده انتظار می‌رود. درواقع کار نخبه باز کردن گره در شرایط بحرانی می باشد.
آیا واقعا نمایندگان مجلس برنامه‌ای دارند که چگونه قیمت خودرو را کنترل کنند؟
آیا در زمینه حمایت از تولید، تنظیم واردات و افزایش صادرات اندیشه ای داشته اند؟
به نظر می رسد تورم،دلار و کنترل نقدینگی می تواند بازار خودرو را به سامان برساند واین ممکن نخواهد شد مگر سیاست خارجی ما تغییر کند و به دنبال آشتی با دنیا باشیم. _کار مهمی که اخیراً با دولت عربستان انجام شد. البته این کینه وعداوت در سالهای گذشته توسط گروهی نااگاه به وجود امده بود_
کاری که دولت روحانی شعار آشتی با دنیا را داد اما نتوانست موفق شود و دولت رئیسی در ابتدا با تکیه بر شعارهای انتخابات که تحریم ها نقشی در تورم و حداقل گرانی برخی کالاها ندارند عملا خیلی اعتقادی به برجام و ارتباط با دنیا نداشت یا در پلن دوم وی قرار داشت اما ابرتورم، مشکلات اقتصادی و براورده نشدن انتظارات مردم ، او را مجبور کرد که حرف از برجام و ارتباط با دنیا بزندکه البته پرداختن به این مطلب، موضوع گفتگوی ما نیست.
چیزی که امروز مجلس محترم باید به دنبال آن باشد ،واین است که در ابتدا باید وزارتخانه صمت را تبدیل به دو وزارتخانه نمود. چرا که از سال ۹۰ که زمان ادغام دو وزارتخانه بود هیچ وزیری حاشیه امنیت نداشت وبطورکلی نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.( البته خدا را شکر وزارتخانه بازرگانی امروز به تصویب مجلس رسید). چراکه صنعت، معدن و تجارت هرکدام به قدر چندین وزارتخانه معضل دارند که پرداختن به حل مشکلات از عهده یک وزیر بر نمی آید.
مسئله بعدی که نمایندگان محترم باید مد نظر خود قرار دهند تا بازار خودرو به سامان برسد جلوگیری از نوسان قیمت ارز است وقتی حجم نقدینگی روزانه کشور ۵ هزار میلیارد باشد باعث رشد پول پرقدرت خواهد شد و این خلل موجب ایجاد آشفتگی در بازار شده ،همچنین آرامش روانی جامعه را بر هم خواهد زد .
بطور مثال با یک شعار ” فرزین “رئیس بانک مرکزی که دلار از بیست و هشت و نیم بالاتر نخواهد رفت، تنها در یک روز پژو ۲۰۷ ،صدمیلیون تومان کاهش قیمت پیدا می کند لذا آنچه باعث ثبات قیمتها خواهد شد ، بی شک ثابت نگهداشتن دلار خواهد بود .
امروز تورم بالا در اقتصاد کشور موجب عرضه کم خودرو و پیدایش قیمت کارخانه ای ،قیمت بورسی و بازار آزاد شده است .ضمن انکه واردات خودرو خارجی به دلیل قیمت بالای ارز باعث افت قیمت خودرو نخواهد شد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …