چاپ مطلب چاپ مطلب

حاشیه تازه تیم ملی/ راز قهر علی کریمی

همای گیلان:«راز قهر علی کریمی» عنوان یک گزارش روزنامه اعتماد است که در آن می خوانیم: علی کریمی بازهم رفت. مثل روزی که در آستانه جام جهانی ٢٠٠۶ آلمان، چمدانش را جمع کرد و از هتل زد بیرون. آن روزها دادکان متقاعدش کرد که برگردد و بازگشت. حالاهم همین طور: چمدانش را در هتل المپیک بست و درحالی که حرف های تندی به زبان آورده بود، از تیم ملی رفت. اما این بار علی کفاشیان زنگ زد و او حتی پاسخی هم نداد.

«علی عالی» نویسنده گزارش افزوده است: همه چیز از چند روز قبل اتفاق افتاده بود. وزیر ورزش که با علی کفاشیان کنار آمده بود، به جای مجمع فدراسیون فوتبال، راهی کمپ تیم های ملی شد تا دیداری با ملی پوشان و کارلوس کی روش داشته باشد: جلسه یی که وزیر قول پاداش را هم به آنها داد. محمود گودرزی همان ابتدای جلسه علی کریمی را مخاطب قرار می دهد و از عضو کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران می خواهد که درباره مشکلات و چالش های تیم ملی حرف بزند. کریمی به چشمان وزیر نگاه می کند و با همان صورت همیشه سردش، انگشت سبابه را سمت جواد نکونام می برد و می گوید«اول کاپیتان تیم ملی…»: همان جا بود که خیلی ها از عمق مشکل قدیمی کریمی-نکونام باخبر شدند: همان روزهایی که کی روش، بازوبند کاپیتانی را از علی کریمی گرفت و به جواد نکونام داد. حق هم داشت. نکونام بازیکن فیکس تیم ملی بود و کریمی پابه سن گذاشته، جایی در ترکیب اصلی نداشت. اما رابطه علی کریمی-جواد نکونام دیگر خوب نبود.حتی در بازی تراکتور-استقلال، درگیری هم داشتند. علی کریمی با انتشار پستی در اینستاگرام جدایی خود را تایید کرده و عقیده دارد با رفتنش اگر خدمت نمی کند اقلادر خیانت سهیم نخواهد بود! این موضع گیری تند در شرایطی است که کریمی با تصمیم کی روش به طور ناگهانی به تیم ملی پیوسته بود و به نظر رابطه بسیار خوبی با سرمربی تیم ملی داشت. اما اصل ماجرا به ماجراهای رخ داده بعد از اردوی پرتغال برمی گردد: جایی که ظاهرا کریمی به برخی انتخاب ها و به بعضی بازیکنان حذف شده هم انتقاد داشته است.
حسین فرکی، سرمربی سپاهان اعتقاد جالبی دارد: « شخصا فکر می کنم از علی استفاده ابزاری شد. کی روش کریمی را آورد، چون رابطه خوبی با مردم داشت و می توانست تماشاگران را با تیم ملی آشتی بدهد. علی آن زمان که پیشنهاد را دریافت کرد باید به این مسائل فکر می کرد. او فکر هم کرد و در نهایت پذیرفت. امروز می بینیم که این همکاری با عدم رضایت کریمی همراه بوده و معنی اش این است که اتفاقاتی در تیم ملی رخ داده است.
اگر علی قضیه را بیشتر باز کند آن وقت همه از دلایل انصرافش مطلع می شوند.» عده یی البته از موضوع اختصاص نیافتن پاداش صعود پرده برداشته اند، شاکی از تبعیض در پرداخت پاداش ها از سوی وزارت ورزش. اما او وزن دارد. وقتی چشم در چشم وزیر ورزش می گوید: «اگر تیم ملی کمپ تمرینی درست داشت، اگر کفپوش سالنی که رویش نشستیم برای دوران مدیریت صفایی نبود، اگر به زیرساخت های ورزش می رسیدیم نیاز نداشتیم برای اردوی تمرینی به آفریقا برویم.»
هم او که پیشتر گفته بود: « رفته اند در اهواز شهر آفتاب ورزشگاهی ۵٠ هزار نفری ساختند که همه ۵٠ هزار نفر زیر تیغ آفتاب می مانند. » او از کلماتی استفاده می کند که از جنس دانستن و فهمیدن است. اما مرد ناآرام فوتبال ایران، نمی تواند با خیلی چیزها کنار بیاید. علی کفاشیان مثل همیشه در جریان نیست: «علی کریمی بدون اطلاع هم در محل تمرین حضور نیافت و در حالی که کارت طلایی هم صادر شده بود، به فرودگاه نیامد. آقای کی روش هم از این موضوع بسیار ناراحت بود و نمی دانست مشکل چه بوده است.
ما آماده ایم مشکل را رفع کنیم تا دوباره کریمی را به استرالیا اعزام کنیم. » علی کریمی که در نخستین مصاحبه بعد از انتخابش به عنوان دستیار کی روش گفته بود: « جا دارد از کسانی که انتظار داشتند به جای من در تیم ملی باشند عذرخواهی کنم و امیدوارم آنها مرا حلال کنند. سعی و تلاشم این است که به عنوان کمک مربی تجربیاتم در تیم ملی را در اختیار بازیکنان قرار دهم»، حالاباید توضیح دهد چرا آمد و چرا رفت.
باید توضیح دهد در آستانه جام ملت های آسیا این استعفا آسیبی به تیم ملی می رساند یا نه؟! و شاید از آن سو: چه رابطه یی میان کنار رفتن مجید صالح پیش از جام جهانی و کنار رفتن علی کریمی پیش از جام ملت های آسیا وجود دارد؟ ! در حالی که بازیکنان تیم ملی بعد از رسیدن به فرودگاه سریعا از اتوبوس خارج شدند اما کی روش و دستیارانش در اتوبوس باقی ماندند. ابتدا گفت وگوهای او با دستیارانش عادی جلوه می داد و اما در نهایت با طولانی شدن این جلسه کنجکاوی اهالی رسانه را به دنبال داشت.
مارکار آقاجانیان، کی روش، گاسپار، نیکو و کروز به همراه آرین قاسمی به عنوان مترجم کادرفنی در اتوبوس دقایقی را به بحث پرداختند و در مورد موضوعی که کسی در بیرون این اتوبوس متوجه آن نشد به گفت وگو پرداختند. کی روش در نهایت از مترجم خود درخواست کرد از نکونام بخواهد به اتوبوس بیاید و کاپیتان دقایقی بعد روبه روی سرمربی تیمش حاضر شد. در لحظاتی که نکونام با سرمربی تیم ملی با زبان اسپانیایی حرف می زد مارکار آقاجانیان نیز اتوبوس را ترک کرد. گفت وگوی حدود پنج دقیقه یی کاپیتان و سرمربی به پایان رسید و این دو به همراه دیگر دستیاران سرمربی ایران از اتوبوس خارج شدند. تفاوت اما در چهره این دو بود: نکونام با لبخند و کارلوس همچنان ناراحت و عصبی!

منبع: اعتماد

.

About سردبیر ارشد

Check Also

گزارش تصویری سالگرد زنده یاد سیروس قایقران

گزارش تصویری سالگرد زنده یاد سیروس قایقران محسن بخشنده: سالگرد زنده یاد سیروس قایقران کاپیتان …