چاپ مطلب چاپ مطلب

برگزاری جلسه با خبرنگاران به مناسبت هفته وقف درآستانه اشرفیه

به گزارش همای گیلان اداره اوقاف و امور خیریه آستانه اشرفیه به مناسبت هفته وقف جلسه ای با حضور خبرنگاران جراید و اصحاب رسانه برگزار نمود.

در این جلسه رئیس اوقاف و امور خیریه طی سخنانی گفت : از آن جایی که اولین واقف پیامبر اکرم (ص) بوده است لذا ۲۷ صفر تا ۲ ربیع الاول را هفته وقف نامگذاری کرده اند.

خوبرو افزود : این اداره در بخش فرهنگی کارهای مختلفی انجام داده است که اجرای طرح مودت و جذب کمک های نقدی و غیر نقدی از مردم نمونه ای از آنهاست که تاکنون بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان توسط مردم برای ساخت و ساز مکانهای متبرکه جدا از نزورات جذب کرده ایم.

وی اظهار داشت : طرح نشاط معنوی در ۲۲ بقعه ، یاس نبوی در ۳۶ بقعه ،آرامش بهاری در ۱۸ بقعه ، طرح ضیافت الهی در ۳۶ بقعه و بصیرت عاشورایی در ۴۱ بقعه نمونه ای از کارهای این اداره در بخش معنوی می باشد.

رئیس اوقاف و امور خیریه آستانه اشرفیه تصریح کرد : در سال گذشته برای ۵ بقعه مراسم بزرگداشت برگزار نموده ایم که شاخص ترین آن سید جلال الدین اشرف می باشد که  هم برای شهادت و هم برای دهه کرامت آن مراسم مجزایی برگزار نموده ایم.

خوبرو اذعان داشت : در حیطه قرآنی ۳۶ دوره کلاس برگزار شده است که در طی این مدت ۳۴۵۰ نفر جذب شده اند که از لحاظ تعداد این شهرستان بعد از رشت مقام دوم را کسب نموده است که ۴ نفر از منتخبین شهرستان آستانه که در استان مقام اول را کسب نموده بودند به مقام کشوری دست یافتند.

وی خاطر نشان کرد : در ۱۱ بقعه حفظ قرآن در حال اجرا می باشد که در این حضور هم ۱۰۰۰ نفر جذب شده اند .

رئیس اوقاف و امور خیریه آستانه با اعلام این مطلب که این شهرستان ۲۶۳ موقوفه دارد گفت : ۱۰۰ موقوفه دارای درآمد و ۱۶۳ موقوفه انتفاعی و بدون درآمد می باشد.

خوبرو یادآور شد : در این شهرستان ۱۱۱۵ رغبه شامل منزل ، مغازه ، مدارس آموزشی و ادارات دولتی وجود دارد ضمن اینکه در ۹ ماهه اول ۲۰۸ تمدید اجاره با مستاجرین نیز داشته ایم.

وی عنوان کرد : در بحث وصول اجاره بها در سال ۹۱ صددرصد رشد وصولی را نسبت به سال قبل داشته ایم همچنین ۴ پروند حقوقی اجرا شده که پارک فن آوری یکی از آنهاست که محکوم به پرداخت اجاره شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه آستانه اشرفیه ادامه داد : یکی از کارهای این اداره اجرای نقشه و سند تک برگی است تا برای همه امور اوقاف سند دریافت نماییم که تاکنون ۱۵ امور موقوفه سند دار شده اند و بقیه هم در شرف انجام است.

خوبرو اظهار داشت : ۹ بقعه احداثی نموده ایم که برای آنها با کمک مردم و اوقاف ۳۰۰ میلیون تومان در مجموع هزینه شده است ضمن آنکه تعداد مسجد احداث شد ۸ مسجد است که برای آنها هم بالغ بر هشت میلیون تومان هزینه کرده ایم.

SAM_9148

About

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …