چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس اداره اوقاف و خیریه شهرستان لنگرود: نخستین پارکینگ عمومی موقوفه ” نجمه اسدی ” در هفته وقف افتتاح شد

به گزارش همای گیلان همزمان با فرارسیدن هفته وقف (که هر ساله از ۹ الی ۱۵ دی ماه برگزار می شود) ، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود در جمع خبرنگاران شهرستان ، ضمن  گرامیداشت حماسه ۸ و ۹ دی ماه، گفت : حماسه ۸ و ۹ دی ماه حماسه بزرگی است که  با پشتوانه ولایت مطلقه فقیه و خون مقدس شهدا به حادثه ای فراموش نشدنی تبدیل شده است.

بازدار ضمن اشاره به وجود ۹۰۰ امامزاده   در استان گیلان گفت : شهرستان لنگرود نیز ۸۵ امامزاده دارد که این امامزادگان همانند نگینی می‌درخشند و مردم را به دعوت به آرامش می‌‌کنند.

وی به برخی از اقدامات اجرایی  در بخش فرهنگی اشاره کرد و گفت :  در طرح بصیرت عاشورایی لنگرود ۹۰ روز روضه در امامزاده محمد سفید آستانه کیاکلایه این شهرستان برگزار شد که مورد استقبال ویژه مردم قرار گرفت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود در ادامه افزود :اجرای مسابقات قرآنی در شهرستان با حضور ۵۰۰ نفر شرکت کننده  با همکاری و حمایت آموزش وپرورش شهرستان و اعزام نفرات برتر به مسابقات استانی ،  اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم  در ۱۵ بقعه متبرکه با هدف قرآن‌آموزی و حفظ قرآن کریم  ازجمله برنامه های اداره اوقاف  این شهرستان بوده است.

بازدار در ادامه سخنانش به  راه‌اندازی نخستین اتاق عقد گیلان در سفید آستانه لنگرود، انتصاب بیش از ۴۵ نفر هیئت امنای بقاع متبرکه و مساجد در سطح شهرستان ، تداوم عملیات بازسازی در امامزادگان سیدقاسم شکرکش، سیدمحمد تقی کوشال‌شاه، سیدجلال شلمان، سیدناصر سالکویه اشاره نمود.

وی  به برخی از برنامه های هفته وقف در شهرستان لنگرود اشاره کرد و گفت : نواخته شدن زنگ وقف در مدارس در سه بخش آموزش و پرورش لنگرود، کومله و اطاقور و همچنین تهیه  و توزیع ۲ هزار دفتر با چاپ تصاویری از چهار امامزاده لنگرود و منویاتی از امام (ره) و رهبر معظم درباره وقف برای نخستین بار در سطح استان گیلان با هدف آشنایی با فرهنگ وقف در بین دانش‌آموزان لنگرود از برنامه مهم این هفته می باشد.

بازدار تصریح کرد : برپایی ایستگاه «همه واقف باشیم» در بقعه بی‌بی زینب و برگزاری نشست  تخصصی وقف با حضور فرهنگیان و روحانیون ، اجرای مسابقه نقاشی، انشانویسی، ارسال پیامک وقف برای نخستین بار در لنگرود از جمله برنامه‌ها ی دیگر اداره اوقاف در این ایام می باشد.

وی اظهار داشت : نخستین پارکینگ عمومی «موقوفه نجمه اسدی» لنگرود نیز در این ایام به بهره برداری خواهد رسید که جا دارد از شهردار محترم جهت آماده سازی این مکان جهت پارکینگ عمومی قدردانی نمایم.

 

About

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …