چاپ مطلب چاپ مطلب

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس خبر داد گازرسانی مناطق جلگه‌ای رودسر و املش در سال ۹۳

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس از گازرسانی تمام مناطق جلگه‌ای این دو شهرستان‌ تا پایان سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش همای گیلان به نقل از خبرگزاری فارس از رودسر، محمدمهدی رهبری املشی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به دیدار استاندار و مجمع نمایندگان گیلان با رئیس جمهور ، اظهار داشت: در این نشست از مشکلات چای، سایت نفتی سردار جنگل دریای خزر و سد مخزنی پلرود با حجت‌الاسلام روحانی مطرح شد.

وی افزود: در این نشست قول بررسی جدی از سوی رئیس جمهور به استاندار و مجمع نمایندگان گیلان درباره مشکلات گیلان داده شد.

این مسئول از ارائه طرح لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۳ با اختصاص یک‌هزار میلیارد ریال برای توسعه صنعت چای کشور خبر داد.

وی متذکر شد: از این میزان اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال برای خرید برگ سبز چای و ۴۰۰ میلیارد ریال برای عمران و بهزراعی باغ‌های چای در نظر گرفته شده است.

رهبری‌املشی با بیان اینکه این طرح در مرحله پیشنهادی قرار دارد، ادامه داد: برای برطرف شدن مشکلات صنعت چای افزایش این میزان بودجه تا سقف یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال پیشنهاد شده است.

وی به وضعیت بیمارستان ۳۲ تختخوابی املش اشاره کرد و گفت: برای ادامه این پروژه ۳ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس اضافه کرد: از منابع دانشگاه علوم پزشکی مبلغ ۵ میلیارد ریال و از محل اعتبارات استانی مبلغ ۱۴ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه بیمارستان مذکور اختصاص یافته است.

وی پروژه بزرگراه سراوان‌ـسیاهکل‌ـاملش‌ـ رحیم‌آباد‌ـ چابکسر را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های منطقه ذکر کرد و یادآور شد: پروژه سراوان به سنگر و سیاهکل راه اصلی بوده که به آزادراه تبدیل می‌شود و کمک بزرگی به برطرف شدن مشکل ترافیک استان می‌کند.

رهبری‌املشی، افزود: ساخت این پروژه به طول ۱۲۵ کیلومتر است که می‌تواند مراکز گردشگری سیاهکل، املش، رحیم‌آباد و واجارگاه را از بن‌بست خارج کند.

وی خاطرنشان کرد: طبق ماده ۲۱۵ در برنامه پنجم توسعه، پروژه سراوان تا چابکسر در صورت تامین بودجه و اعتبار به‌زودی آغاز می‌شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس، از گازرسانی به تمام مناطق جلگه‌ای این دو شهرستان تا پایان سال ۹۳ خبر داد.

وی متذکر شد: با انجام مطالعات لازم تلاش می‌شود حتی در ییلاقات املش و اشکورات رودسر نیز از مسیر دیلمان مستقیماً گازرسانی صورت گیرد و روستاهای این مناطق نیز از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

About

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …