چاپ مطلب چاپ مطلب

چه کسانی بدترین روز عمر شهردار رشت را رقم زدند؟

همای گیلان: اخیرا شهرداری رشت جلسه ای را با اصحاب رسانه ها در محل ساختمان این شهرداری ترتیب داد که محتوای این جلسه و مطالب بیان شده حاوی نکات تلخ و بعضا عجیبی بود.
 چند مدتی است که شهر رشت دستخوش حواشی بسیار زیاد و اتفاقات ناگواری است که همه این موارد نهایتا به ضرر شهر و شهروندان تمام می شود  و بدتر از آن به جای اینکه تدبیری اندیشیده شود تا معضلات و مشکلات برطرف گردد بیشتر در صدد ایجاد مانع و به اصطلاح خودمانی سنگ اندازی بر میآیند.

index

همه این عوامل سبب می شود تا به جای ایجاد همدلی و همزبانی برای پیشرفت و آبادانی شهر از هر فرصتی برای به حاشیه کشاندن یک دیگر و زیر سوال بردن عملکرد هم اقدام کنند.

تمامی این مسائل از تقابل شورای شهر و شهرداری به جای تفاهم و همکاری ایجاد شده است و البته این موارد و اتفاقات محدود به شهر رشت نیست و در خیلی دیگر از شهرستان های همین استان به کرات دیده شده است.
متاسفانه شوراهای شهر آنطور که باید عملکرد صحیح و اصولی خود را به اجرا نمیگذراند و به جای بیان کردن نظرات و دیدگاه های مردم و زبان گویای آنها بودن بیشتر به فکر برخی مقاصد دیگر هستند که همه اینها در نهایت دود به چشم مردم خواهد بود.
البته در این موضوع سخن بسیار است اما تابناک در این گزارش به واکاوی این اتفاقات و حواشی پیش آمده در شهرستان رشت خواهد پرداخت.
از زمان روی کار آمدن شهردار جوان شهر رشت ، ثابت قدم که البته با کم حواشی هم همراه نبود روز به روز به اختلاف نظرات و تغییر دیدگاه ها افزوده شد تا جایی که نهایتا در جلسه اخیر شورای شهر در تاریخ ۱۰ خرداد ۹۵ این اختلافات به اوج خود رسید و اتفاقاتی رخ داد که دور از شان و جایگاه برخی اعضای شورا بود.
در این جلسه که پس از ایجاد تشنج و عدم مدیریت درست نیمه تمام رها شد مطالبی بیان گردید که شهردار رشت را به واکنش وادار کرد و سبب شد در جلسه ایی به حواشی پیش آمده پاسخ دهد.

در این جلسه شهردار رشت با بیان اینکه امروز بدترین روز کاری عمرش است به مطلبی اشاره کرد که واقعا جای تامل داشت. و آن اینکه به جای پرداختن به مسائل مختلف شهری و رفع مشکلات باید وقت خود را در جهت پاسخگویی به مطالبی گذاشت که جز لطمه به روند پیشرفت شهر نفع دیگری ندارد.
هرچند بیان نقد و تذکر جهت بهبود روند مدیریت شهری بسیار کارگشا و ضروری است اما عده ای از این محمل برای یکسری مقاصد دیگر استفاده میکنند و البته از حق نگذریم که در این شوراها افرادی هم هستند که با نهایت تلاش و تخصص خود در جهت پیشرفت و رونق شهر قدم برمیدارند اما چند نفری هم هستند که به جای ارائه نظرات و انتقادات به شکل اصولی و معقول راه حاشیه و سر و صدا را انتخاب میکنند و سبب بروز اتفاقات تلخ می شوند.
آنچه که به چشم در شهر رشت مشاهده می شود طرح ها و پیشرفت های محسوسی است که مردم در بخش های مختلف شاهد آن هستند، از افتتاح پارک ها و بازارهای گوناگون، تا بازآفرینی و ایجاد طرح های خلاقانه که سبب شده شهر رشت جز شهر های خلاق در بحث خوراک در یونسکو به ثبت برسد. و تایید کننده آن اظهار نظر شهردار ایالت شوئبیش هال آلمان است که از تنوع غذایی و بومی گیلان خصوصا در شهر رشت تعریف و تمجید کرده بود.
البته قطعا ضعف ها و ایراداتی هم وجود دارد که جای پرداختن بیشتر به آنها را می‌طلبد؛ از بحث حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی گرفته تا درآمد زایی از طریق تبلیغات شهری که بر سر همین موضوع نگرانی برخی اعضای شورای شهر را به دنبال داشت.
اما به هر حال بهترین راه اینست که شوراها و شهرداری ها به جای تخریب یکدیگر و ایجاد حواشی که هیچ نفعی برای شهر ندارد همت خود را جزم کنند تا مردم شاهد رونق بیشتر شهر خود باشند.//تابناک

About سردبیر

Check Also

#اختصاصی_همای_خبر اقدام نامتعارف پرسنل شهرداری،دزدی در روز روشن/ حقوق میگیرم که خیانت کنم!

#اختصاصی_همای_خبر   اقدام نامتعارف پرسنل شهرداری،دزدی در روز روشن/ حقوق میگیرم که خیانت کنم!   …