چاپ مطلب چاپ مطلب

استیضاح شهردار رشت با ۱۰ رای اعلام وصول شد

همای گیلان: صد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شهر رشت با قرائت قرآن، سرود ملی جمهوری اسلامی و نماهنگی از دعای سلامتی امام زمان(عج) پخش گردید.

حجت جذب، سید رضا موسوی روزان، فرانک پیشگر، محمدحسین واثق کارگرنیا، رضا رسولی، مجید رجبی، فرهاد شوقی، محمد رفیعی نوده، عباس صابر، مظفر نیکومنش نودهی، اسماعیل حاجی پور، فاطمه شیرزاد، مسعود کاظمی و سیدامیرحسین علوی حاضرین در جلسه هستند.

۱۸:۰۰، محمود باقری خطیبانی بعنوان ناطق اول این جلسه اظهار داشت:بارها از تخلفات در شهرداری صحبت کردیم، از تهاترها و…  که حوصله همه بسر آمد.

وی افزود: هرکسی در زندگی اداری و شخصی هزینه های جاری را بر اساس حقوق دریافتی تنظیم می‌کنند. ۴ماه از سال گذشته اما از صد درصد بودجه مصوب تنها ۲۵درصد آن تحقق پیدا کرده است.

۱۸:۰۳، باقری تصریح کرد: امروز که در آستانه آخرین سال فعالیت شورای چهارم هستیم کارنامه ی اعمال و اتخاذ تصمیمات یکایک ما بیش از همه در محضر خداوند یکتا و بعداز آن در پیشگاه مردم شریف متدّین و انقلابی رشت همیشه سربلند می باشد.

وی ادامه داد: مکرر در جلسات گذشته و جلسه ی فعلی پیرامون اتفاقات محیط مدیریت شهری و لزوم اهتمام جدی در واکاوی اتفاقات بعضا مشکوک و غیرمبارک صورت پذیرفته، سخن ها راندم و حتما در این اظهارات جز به رضایت خالق و خدمت به مخلوق توجهی مبذول ننمودم.

۱۸:۰۸، این عضو شورای شهر رشت اذعان داشت: برادران و خواهران امروز با صدای رسا و گلوی سرشار از غم روزهای سخت سپری شده بخاطر تمامی مشکلات عیان و پوشیده مجموعه تحت نظارت ما در محضر خداوند یکتا و در حضور ولی عصر (عج) امام زمان همه شما همکاران خویش را به حرمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به حرمت خون شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به حرمت آه سوزناک مادران شهید، به حرمت عطر نان کوچه پس کوچه های دیارمان و به حرمت شرافت و کرامت انسانی جمیع بزرگواران صرف نظر از همه ی ایرادات، انتقادات، اشتباهات و کوتاهی این برادر کمترین خویش در سه سال گذشته سوگند می دهم تنها و تنها بخاطر رضای خداوند یکتا و صیانت از حریم بیت المال یا علی گویان با اقدام انقلابی در مسیر مبارزه با فساد و نابسامانی موجود در شهرداری گام بردارم و به تعهد و امانت ودیعه مردم وفا به عهد نمایم.

وی در پایان نطق خود به بیتی از حضرت حافظ اشاره کرد:

 نقد صوفی نه همه صافی بی غش باشد             ای بسا خرقه که شایسته آتش باشد

۱۸:۱۲، فرهاد شوقی بعنوان ناطق دیگر این جلسه اظهار داشت: اختلاف قراردادی بین سازمان اتوبوسرانی و ۵۰نفر از پرسنل بسته شده بود که اکنون آنها اخراج شده اند و در حال حاضر فقط حدود دوزاده یا سیزده راننده در سطح شهر مشغول بکار هستند.

وی ادامه داد: در جلسه گذشته، موضوعی را درخصوص اکران فیلم ایستاده در غبار مطرح کردم که یکی از مدیران اداره ارشاد نسبت به اظهاراتم واکنش نشان داد!

این عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: ایشان گفتند این فیلم ۵روز اکران شد! پنج روز دقیقا روزهای آخر ماه مبارک رمضان و یک روز آن هم روز قدس بود!

اینکه نگاه مسئولین نسبت به مباحث ارزشی اینچنین است که بدین صورت واکنش نشان می دهند و هرگاه که از دست های پشت پرده می گوییم یک نفر پیدا می شود و در مقام پاسخ گویی بر می آید عجیب است.

۱۸:۲۴، در ادامه محمدعلی رفیعی نودهی  به مشکلات موجود شهروندان برای ساخت وساز در زمین های نسقی اشاره و تصریح کرد: از اعضاء شورا و اصحاب رسانه می‌خواهم از شهرهای دیگر تحقیق کنند و راهکار و یا شیوه نامه ای برای ساخت وساز زمین‌های نسقی ارایه دهند.

وی تاکید کرد: باید مشکل آب، برق، گاز و تخریب املاک نسقی را برطرف کنیم.

۱۸:۲۵، لایحه استیضاح شهردار رشت با اکثریت آرا اعلام وصول شد.

۱۸:۲۶، با ۱۰ رای اعضاء شورای شهر مقرر شد، جلسه استیضاح شهردار رشت روز پنجشنبه ساعت ۱۰صبح برگزار گردد.

۱۸:۳۲، امیرحسین علوی در خلال دستور این جلسه اظهار داشت: از رسانه هایی که فضای آرامش را در شهر فراهم می‌کنند قدردانی می‌کنم.

۱۸:۳۵، وی ادامه داد: شورا با استقلال رای و مشورت موضوعات را از جمیع جهات بررسی می‌کند و هر اتفاقی که بیفتد، چه استیضاح و یا هرچیز دیگر در راستای منافع مردم است.

۱۸:۳۸، علوی به گزارش سازمان بازرسی از مجموعه شهرداری اشاره و تصریح کرد: سازمان بازرسی ایراداتی را از شهرداری رشت گرفته که در این خصوص ضمن تقدیر و تشکر از دقت نظر،همکاری و همیاری سازمان بازرسی از رئیس شورا می‌خواهم طی ارسال نامه ای به شهردار رشت دستور دهند تا رونوشت پاسخی که به استانداری و سازمان بازرسی ارایه می‌دهد را در اختیار اعضاء شورا نیز قرار دهند.//خزر

14380610577

About سردبیر

Check Also

با دستور شهردار رشت؛ اجرای لایروبی رودخانه های شهر آغاز شد

با دستور شهردار رشت؛ اجرای لایروبی رودخانه های شهر آغاز شد همای خبـر- عملیات لایروبی …