چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس دانشکده فنی و حرفه ایی سمای سیاهکل:کسب مقام برتراین دانشکده در کشور در حوزه فرهنگی وافزایش رشته های این دانشگاه از دو رشته به ۹از مهمترین افتخارات این دانشکده می باشد

اختصاصی همای گیلان: در دنیای امروز بی هیچ تردیدی وجوددانشگاه های متعدد یک ضرورت به حساب می آید . زیرا دانشگاه برفکر و فرهنگ شمار بسیاری از جوانان تاثیرگذاربوده ، موجب رشد تفکر و آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگی ایشان می گردد . درواقع همین مراکزهستند که روشنفکران و بخشهای آگاهتر جامعه به مبرم ترین مسائل فکری و اجتماعی روز می پردازند .
اگرچه همه دانشگاه های ما هنوز به جایگاه حساس و مستقل خویش نرسیده اند اما انتظار میرود فضای روشنفکری ما با گام نهادن بر بستر خردورزی به هویت ملی و مذهبی خود دست یابد که این مستلزم پالایش فکری این قشر پویاست تا با حساسیت و شناخت دقیق جامعه بتوانند مباحث مثبت و ارزشمند را از مباحث غیرواقعی و نادرست تفکیک نمایند .
دانشکده فنی وحرفه ای سماء سیاهکل در سال ۸۴ با دو رشته و با استفاده از مجوز دانشکده سما لاهیجان تاسیس شد. در ابتدای تاسیس در رشته برق صنعتی و ساختمان در هنرستان ۲۲ بهمن شروع به کار نمود ، اما در سال ۸۶ ساختمان فعلی افتتاح و به بهره برداری رسید.
در سال ۸۸ از دانشکده سماء لاهیجان مستقل شد و مستقیما زیر مجموعه معاونت سما دانشگاه آزاد لاهیجان قرار گرفت .
با این توضیح شما مخاطبان گرامی را به خواندن گفتگوی خبرنگار ما با مهدی هاتف ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای سیاهکلدعوت می کنیم :
مهدی هاتف که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد برق و دانشجوی دکتری مهندسی برق قدرت می باشد گفت: منظور از اینکه دانشکده فنی و حرفه ای سما سیاهکل از دانشکده سما لاهیجان جدا شده ،این است که دانشگاه آزاد دارای معاونت هایی می باشد که یکی از آنها معاونت سما است و در لاهیجان مستقر است، این معاونت دارای ۲ دانشکده سما لاهیجان و سما سیاهکل می باشد که معاونت سما دانشگاه آزاد واحد لاهیجان برعهده جواد تمیزکارمی باشد.

photo_2016-10-02_18-18-08
رئیس دانشکده فنی و حرفه ای سما سیاهکل ادامه داد: پس از مستقل شدن این دانشکده تعداد رشته های خود را از ۲ به ۹ رشته افزایش داد که این ۹ رشته شامل برق صنعتی، ساختمان، معماری ، حسابداری، کامپیوتر، صنایع فلز، تاسیسات تهویه مطبوع، تاسیسات الکتریکی و تاسیسات مکانیکی که همگی دارای مجوز وزارت علوم است، میباشد.
وی اظهار داشت: هم اکنون این دانشکده با ۴۵۰ دانشجو ، ۵۰ استاد حق التدریسی دارای مجوز تائید شده دانشگاه آزاد، (اکثرا بومی شهرستان) اداره می گردد که بیشتر دانشجوها مربوط به رشته ساختمان ، برق ، حسابداری و کامپیوتر می باشد.
هاتف افزود: هدف دانشگاه سما کشور تربیت دانشجویان آچار به دست و همچنین آشنایی با محیط کار است تا به صورت عملی با نحوه کار آشنا شوند و در نتیجه بر میزان اشتغال به کار آنان اثر گذار باشد.
وی تصریح کرد: در همین راستا سعی شد تا تمام آزمایشگاه ها و کارگاه های رشته های دایر با امکانات به روز در دانشگاه فعال باشند و از اساتید مجرب استفاده شده است.
مهدی هاتف همچنین اضافه کرد: حسب این موضوع در سال گذشته معاونت دانشکده سما لاهیجان و سیاهکل ، تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای کل کشور در جهت آموزش فنی به دانشجویان منعقد نموده است که دانشجویان در دوران تحصیل علاوه بر مدرک دانشگاهی ، مدرک سازمان فنی و حرفه ای را نیز اخذ نمایند.
رئیس دانشکده سما سیاهکل اذعان داشت: با توجه با تکریم ارباب رجوع ، همکاری خوب کارکنان و همچنین امکانات آموزشی و پژوهشی خوب دانشکده ، توانستیم از سال ۹۲ تعداد دانشجویان را از ۹۰ نفر به ۴۵۰ نفر ارتقا دهیم .
هاتف خاطر نشان کرد: در زمینه پژوهشی هم این دانشکده گامهای موثری برداشته که می توان در سال تحصیلی گذشته به برگزاری بیش از ۱۴ مورد سخنرانی علمی توسط اساتید برای دانشجویان ، ۲۰ مورد بازدید علمی ، ۱۳ مورد دوره و کارگاه آموزشی و همچنین ارائه ۱۲ مورد مقاله ژورنال ها و کنفرانس های مختلف خارجی و داخلی اشاره نمود.
وی بیان داشت: در بخش فرهنگی این دانشکده توانسته در ۳ سال پیاپی مقام برتر کشور را بین دانشکده های سما کشور کسب نماید که جا دارد ازآقای تباک مدیر فرهنگی دانشکده تقدیر و تشکر شود.
رئیس دانشکده سما سیاهکل گفت: تاسیس مدرسه دخترانه و پسرانه سما در دستور کار معاونت سما دانشگاه آزاد قرار دارد که البته تمام مجوزهای مربوطه اخذ گردید و در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ شاهد راه اندازی آن خواهیم بود.
مهدی هاتف عنوان کرد:با توجه به اینکه این دانشکده از حیث تعداد دانشجو به حد مطلوب رسیده است، لذا تلاش داریم جهت ارتقای علمی هر چه بیشتر دانشجویان اقدام شود.
وی اظهار داشت: این دانشکده جهت رفاه حال دانشجویان ، اعطای تسهیلات مالی کوتاه مدت و بلند مدت را در دستور کار خود قرار داده و دانشجویان از بدو ورود می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
رئیس دانشکده سما سیاهکل همچنین بیان داشت: با اینکه ما توانستیم از اساتید بومی این شهرستان استفاده نمائیم، یکی ازمشکلات ما این است که دانش آموزان این شهرستان پس از فارغ التحصیلی شهرستانهای مجاور را جهت ادامه تحصیل خود انتخاب می کنندکه امیدواریم همانطور که ما ازاساتید بومی استفاده می کنیم شهروندان نیزدرشهرستان خودادامه تحصیل دهند .

 

photo_2016-10-02_18-18-03 photo_2016-10-02_18-18-06

14380610577

About سردبیر

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …