چاپ مطلب چاپ مطلب

اصغریان: اختصاص ۱۱۰ درصدی بودجه جاری گیلان

 

 

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان از اختصاص ۱۱۰ درصدی بودجه جاری سال مالی ۹۲ در این استان خبر داد. 13901222000671_PhotoA

همای گیلان:محمدحسین اصغریان امروز در رشت با اشاره به اینکه دولت تمام کسری بودجه جاری در سال ۹۲ را پرداخت کرده است اظهار کرد: مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل ارتقا درآمدها پرداخت شده است.

وی از تخصیص ۱۱۰درصدی بودجه جاری سال ۹۲ در گیلان خبر داد و افزود: مبلغ ۲۱۷ میلیارد تومان بودجه جاری در استان توزیع شده است.

به گفته اصغریان، بدهی تمام بازنشستگانی که احکام آنها پس از صدور به معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان رسیده، پرداخت شده است.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان با بیان اینکه ۵۰ درصد از محل دو درصد پروژه‌های نفت و گاز در بخش عمرانی سال مالی ۹۲ تخصیص داده شده است، تصریح کرد: امسال ۳۲ درصد از اعتبارات سایر بخش‌ها اختصاص پیدا کرده است.

وی میانگین تخصیص اعتبارات عمرانی گیلان در سال مالی ۹۲ را ۳۵ درصد خواند و بیان کرد: اختصاص اعتبارات بیش از ۸۰ درصد نسبت به سال مالی ۹۱ رشد داشته است.

اصغریان خاطرنشان کرد: سال مالی ۹۲ بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی در گیلان توزیع شده است.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان بودجه عمرانی استان در پیوست قانون را ۳۰۴ میلیارد تومان در سال ۹۳ اعلام کرد و گفت: سال گذشته بودجه عمرانی گیلان ۲۶۳ میلیارد تومان بود و امسال از رشد ۱۵٫۵ درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به اعتبارات طرح‌های ملی و ملی استانی شده گیلان، اظهار کرد: ۱۰ درصد در مورد طرح‌های مذکور نسبت به سال گذشته کاهش داریم اما میانگین کاهش کشوری منفی ۲۱ تا ۲۲ درصد بوده و در این زمینه عملکرد بودجه سال مالی ۹۳ برای گیلان بهتر شده است.

اصغریان به تصویب ضوابط اجرایی بودجه در هیئت دولت اشاره کرد و افزود: امیدواریم ضوابط اجرایی هفته آینده به استان‌ها ابلاغ شود.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان از آغاز سریع پروژه‌های عمرانی در سال مالی ۹۳ خبر داد و اظهار کرد: شورای برنامه‌ریزی گیلان در دهه سوم فروردین جاری تشکیل می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که طبق منطق تدوین لایحه قانون بودجه درصد تخصیص اعتبارات عمرانی در سال جاری بسیار بالاتر باشد و گفت: امسال امیدواریم اختصاص اعتبارات دو برابر سال ۹۲باشد/فارس.

About

Check Also

با دستور شهردار رشت؛ اجرای لایروبی رودخانه های شهر آغاز شد

با دستور شهردار رشت؛ اجرای لایروبی رودخانه های شهر آغاز شد همای خبـر- عملیات لایروبی …