چاپ مطلب چاپ مطلب

فاطمه شیرزادکاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر رشت: ازمیزان نارضایتی‌ها معضلات چون ترافیک و آسفالت معابر آگاهیم و اعتقاد داریم میتوان با مدیریت صحیح شهر رشت را از معضلات دیرینه نجات داد

اختصاصی همای گیلان:فاطمه شیرزاد- نایب رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا و کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت در جمع خبرنگاران گفت: روزهای سرنوشت ساز انتخابات شورای شهر و روستا را در پیش داریم و امیدواریم با مشارکتهای جمعی و انتخابهای صحیح افرادی متعهد، متخصص و مردمی برای دور پنجم پارلمان محلی شهر انتخاب شوند. شیرزاد که در شورای چهارم مسئولیتهایی چون عضو هیات رئیسه، عضویت در کمیسیونهای عمران، بودجه، فرهنگی، ترافیک ، بهداشت و محیط زیست و ریاست و عضویت چند کارگروه شهری را بر عهده داشته است اظهار کرد: چهار سال اخیر فرصتی بود تا از نزدیک چالشهای موجود در مدیریت شهر را لمس کرده و تا حد بضاعت و توان در جهت رفع یا ایجاد زیرساخت برای حل آنها بکوشیم.


وی گفت: از میزان نارضایتی‌ها در برخی معضلات موجود چون ترافیک و آسفالت معابر آگاهیم و اعتقاد داریم میتوان با مدیریت صحیح در بودجه و رعایت الویت در برنامه ها، شهر رشت را از معضلات دیرینه ای که در طول سالیان و به تدریج به آن دچارشده است رهایی بخشید.

این عضو شورا در ادامه گفت: امروزه برای شهرهای باران گیر دنیا روشهای نوینی برای آسفالت شهری موجود است که‌ لازم است در شورای پنجم امکان اجرای آنها برای شهر رشت بررسی شود.
.
وی همچنین در بحث ناوگان عمومی حمل ونقل شهری گفت: ناوگان عمومی شهر رشت نیازمند نوسازی است و این امر ، هم به جهت کمک به زیباسازی منظرشهری وهم به لحاظ ایجاد تسهیلات برای رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی ، لازم به اجراست.
فاطمه شیرزاد که در یک دوره ریاست کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری را در شورا برعهده داشته است گفت: ارتقاء سطح سلامت شهروندان، حساس کردن مسئولان کشوری و دولتی به معضل رودخانه های شهر که آلودگی آنها آسایش ساکنان منطقه را تحت تاثیر قرار داده است را نیز نباید از نظر دور داشت.
شیرزاد اضافه کرد:متاسفانه دیرکرد در پرداخت معوقات پاکبانان ، کارگران فضای سبز و برخی دیگر از پرسنل شهرداری نیز از مهمترین دغدغه های موجود بوده است که‌ به زعم بنده عدم مدیریت صحیح مالی مهمترین دلیل آن بشمار میرود.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت تامین ایمنی و سلامت کارگران شهرداری گفت: عملیات واکسینه شدن پرسنل پاکبانان به ویروس هپاتیت و تجهیز لباس و ابزار کار آنان به نوارها و نشانگرهای شبرنگ،از اقدامات قابل ذکر در حال اجرا در این راستاست.
وی که ریاست کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر شهر را نیز بر عهده دارد گفت : فعالیت این قبیل کارگروه‌ها بسیار موثر و مفید واقع شده و لازم به تقویت و توسعه بیشتر است .شیرزاد توضیح داد: این کارگروه تاکنون مشخصا در مواردی خاص حمایتهای مالی قابل توجهی در این راستا به انجام رسانده است.

?تیم فوتبال سپیدرود رشت همواره مورد حمایت خاص شهرداری و شورا خواهد بود.

فاطمه شیرزاد با ذکر این نکته که تیم فوتبال سپیدرود رشت جزئی از فرهنگ مردمی و هویت شهر رشت است عنوان کرد: این تیم همواره مورد توجه مدیران شهری بوده و بنده به سهم خود همواره موافق طرحهای حمایتی از ورزش شهر و بالاخص تیم محبوب سپید رود بوده ام. وی ضمن تبریک مجدد صعود این تیم به لیگ برتر کشور گفت: غیرت ورزشکاران فوتبالی و فوتسالی شهر را می ستایم.
شیرزاد گفت: در شورای چهارم ، حمایتهایی مالی از هیات های ورزشی شهر انجام شد که طبق هماهنگی ها این اعتبارات در آینده نیز ادامه خواهد داشت . وی گفت: حمایت از ورزش ،در واقع تقویت سلامت و روحیه نشاط در شهر است.
شیرزاد گفت: امیدوارم افراد متخصص متعهد و مردمی به شورای پنجم راه یابند و انگیزه اصلی بنده از ثبت نام مجدد در این دوره پیگیری طرحها و زیرساختهای اجرا شده در شورای چهارم بوده است.
وی در خصوص احیای رودخانه ها و حل معضلات ترافیکی از پلیس راهور و مسئولان بالا دست استانی خواستار بازنگری و توجه ویژه شد.

شیرزاد در سخن پایانی خود پاسداشت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مورد توجه قرار داد .وی همچنین افتتاح چندین پارک محلی در حاشیه رودخانه های شهر را از اقدامات مهم شورای چهارم برشمرد و گفت: ابتکار تعبیه سن مخصوص تئاتر در بوستان آب آسیاب رشت مورد استقبال اهالی هنر رشت قرار گرفته است./باکانال همای خبر همراه شوید

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …