چاپ مطلب چاپ مطلب

نمایشگاه دائمی اسناد در گیلان راه اندازی می شود

همای گیلان، ژاله حساس خواه مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان با اعلام این خبر افزود: از هفته جاری مرحله اجرائی ساخت نمایشگاه دائمی اسناد استان گیلان آغاز بکار خواهد نمود .

وی با اشاره به اینکه سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان در سال گذشته با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت و پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان تلاش نمود تا به مناسبت های ملی و مذهبی در استان اقدام به برگزاری نمایشگاه اسناد نماید افزود : ضرورت وجود محلی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان به عنوان مکانی دائمی برای نمایش این اسناد احساس شد.

وی تصریح کرد : از اینرو با دعوت از چند شرکت پیمانکار در حوزه معماری داخلی مکانی در طبقه اول این سازمان به مساحت ۶۰ متر مربع در نظر گرفته شد و پس از تائید طرح های اولیه و بررسی استعلام های قانونی از هفته جاری مرحله اجرائی این پروژه آغاز بکار خواهد نمود .

حساس خواه در ادامه خاطر نشان کرد : سازمان اسناد و کتابخانه ملی گنجینه ای ارزشمند از اسناد برجای مانده و تصاویر ثبت شده از رویدادهای مختلف تاریخی می باشد و با راه اندازی نگارخانه دائمی اسناد در استان گیلان تلاش می کنیم تا این اسناد را به مناسبت های گوناگون در طول سال در معرض دید علاقمندان قرار دهیم.

وی تصریح کرد: تاریخ گیلان سرشار از رویدادهای جذاب تلخ و شیرین بوده که همواره برای مردم سراسر کشور بازدید از اسناد برجای مانده از آنها حائز اهمیت و جذاب می باشد و در تلاشیم تا در کنار موزه شهر رشت و موزه سنتی سراوان، با راه اندازی نمایشگاه دائمی اسناد گیلان بتوانیم ضمن ارائه این اسناد به گردشگرانی که از استان گیلان و شهر رشت بازدید میکنند سهمی قابل توجه در جذب توریست فرهنگی در استان ایفاء نمائیم.

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان زمان افتتاح این نمایشگاه را ۱۴ مرداد سال جاری همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطه اعلام نمود و افزود : در این روز با برپائی نمایشگاه «اسناد نقش گیلان در نهضت مشروطه» با حضور مسئولین استانی و علاقمندان به حوزه اسناد این نگارخانه آغاز بکار خواهد نمود.

وی درخاتمه با تقدیر از همت والای مردم فهیم گیلان، یک باردیگر با دعوت از تمامی کسانیکه در منازل خود اسناد تاریخی و هویتی استان و کشور را نگهداری می کنند خاطرنشان کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان همواره پذیرای دست یاری اهداء کنندگان این اسناد به آرشیو ملی گیلان می باشد و متعهد می شود ضمن تلاش برای مراقبت کامل از اسناد اهدائی اقدامات لازم را برای ثبت اسناد دریافتی به نام اهداء کنندگان در آرشیو ملی معمول دارد و این اسناد اهدائی را به نام اهداء کننده آن در نمایشگاه اسناد گیلان به معرض دید عموم ارائه نماید.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …