چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:اختصاص ۴۸میلیارد تومان پول نقد جهت تکمیل راه آهن گیلان/دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم انجام می دهد

 محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور شامگاه امروز (۱۴ تیر) در جلسه شورای برنامه ریزی گیلان به منظور بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان در سالن الغدیر استانداری گیلان بااشاره به سفر به استان های کشور گفت: آخر هفته سفرهایی به استان ها برای رفع مشکلات استان و بررسی پروژه ها انجام می شود که این هفته در گیلان حضور داریم.

همای گیلان، به گزارش شبستان، وی با اشاره به ناآرامی هفته گذشته در خرمشهر که مطالبه به حق مردم بود اظهار کرد: امروز پروژه آبرسانی عظیمی در خوزستان افتتاح شد که مشکل آب مردم خرمشهر و آبادان را رفع می کند و ۱۳۵ درصد اعتبارات مربوط به این پروژه آبرسانی از اعتبارات سازمان برنامه و بودجه پرداخت شد.

نوبخت تاکید کرد: افتتاح این پروژه عظیم نتایج اقدامات چند سال گذشته دولت است نه پاسخی برای وقایع اخیر، زیرا ظرف یک هفته نمی توان هزار کیلومتر لوله گذاری انجام داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات و نگرانی های مردم انجام می دهد و مردم باید اعتماد لازم را داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه به دلیل کمبود منابع مجبور به اولویت بندی پروژه های استانی هستیم که در سفرهای استانی و در مشورت با مسئولان استان انجام می شود افزودنمی توان تمام خواسته های استان را برطرف کرد باید اولویت ها احصا و بدان پرداخته شود.

نوبخت تعهد دولت در سفر رئیس جمهور به گیلان را ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که ۲ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است و از این رقم، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به راه آهن گیلان است.

*سنگ اندازی دشمن به منظور جلوگیری از پیشرفت کشور

وی در ادامه به اتفاقات اخیر کشور اشاره و بیان کرددولت با مذاکرات توانست تحریم ها را برطرف کرده و نگاه دنیا به جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهد و روند رو به رشدی را طی کند که متاسفانه در توطئه ایی مجدد، سنگ اندازی ها آغاز شده و شرایط نامناسبی ایجاد شد اما از این نیز با موفقیت عبور خواهیم کرد.

نوبخت با بیان اینکه دشمن در حال رصد دائم جمهوری اسلامی ایران است اذعان کرددشمن می داند نقطه شتاب کشور کجاست و  همان را هدف قرار داده مشکل ایجاد می کند تا جلوی پیشرفت گرفته شود.

*اختصاص ۴۸ میلیارد تومان پول نقد جهت تکمیل ایستگاه های راه آهن گیلان

وی با اشاره به پیشرفت پروژه های عمرانی کشور تصریح کرددر سه ماهه اول سال گذشته، ۱۹۴ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی پرداخت شده بود که در مدت مشابه امسال ۲۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پول پرداخت شد.

نوبخت در ادامه به راه آهن قزوین- رشت اشاره و بیان کرداین راه آهن یکی از سخت ترین و فنی ترین راه آهن های کشور است که نیاز به نقدینگی جهت تکمیل دارد.

سخنگوی دولت از اختصاص ۴۸ میلیارد تومان پول نقد جهت تکمیل ایستگاه های راه آهن گیلان خبر داد و گفت: این اعتبار امروز تخصیص یافته و پیمانکار متعهد به اجرای آن است که توسط استاندار پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه راه آهن گیلان شامل سه پروژه راه آهن رشت- قزوین، رشت -انزلی و رشت- آستارا است افزود: راه آهن رشت به انزلی در حال انجام است و رشت به آستارا نیز به صورت مشارکتی با آذربایجان انجام می شود که نیازمند هزار و ۴۰۰ میلیارد اعتبار جهت تملک اراضی است.

تعلل بانک تجارت در تکمیل آزاد راه قابل قبول نیست

نوبخت به باقی مانده آزادراه رشت- قزوین اشاره و بیان کرد: تکمیل باقی مانده آزادراه نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که مقرر شد ۲۰۰ میلیارد توسط دولت و ۲۰۰ میلیارد توسط بانک تجارت سرمایه گذاری شود که متاسفانه بانک تجارت در این زمینه تعلل کرده و این تعلل قابل قبول نیست و دولت اعتبار لازم را تامین می کند.

وی با اشاره به ‌پروژه زرجوب و گوهررود اذعان کرد: تا کنون ۶۵ میلیارد تومان جهت این امر پرداخت شده و جهت رفاه مردم و رفع خطرات زیست محیطی اعتبارات لازم برای اجرای طرح تخصیص می یابد.

وی در پایان اعلام کرد: امیدوارم جلسه آینده گیلان توام با افتتاح راه آهن باشد تا در فازهای بندر کاسپین، انزلی و آستارا را عملیاتی کرده و کریدور شمال و جنوب تکمیل کنیم.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

پزشکیان: اگر رسایی وارد هیئت رئیسه شود باید تأسف خورد چرا که اینان فقط دعوا بلدند و بداخلاقی

پزشکیان: اگر رسایی وارد هیئت رئیسه شود باید تأسف خورد چرا که اینان فقط دعوا …