چاپ مطلب چاپ مطلب

در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان فومن عنوان شد: با توجه به آشکار بودن تهدیدات دشمن، اهمیت پدافند غیرعامل چندین برابر سال های گذشته است


همای گیلان، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان فومن با حضور امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن و جمعی از روسای ادارات و نهادهای شهرستان فومن در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان سال ۹۷ را سالی ویژه برای کشور دانست و بیان کرد: از یک طرف ما وارد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می شویم و از طرف دیگر شاهد تمرکزی از تهدیدات و البته فرصت ها پیش روی انقلاب هستیم و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند در یک پیچ مهم تاریخی قرار داریم و یکی از ویژگی های امسال این است که دشمن به صورت آشکار و به نوعی با چراغ روشن مقابل انقلاب اسلامی ایران ایستاده و تلاش می کند همه ظرفیت های موجود را علیه انقلاب به کار گیرد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود : باید با یک انسجام و اتحاد داخلی با این تهدیدات مقابله کنیم همچنین موضوع پدافند غیرعامل بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی خنثی سازی اثر تهدید بر کشور است و با توجه به آشکار بودن تهدیدات دشمن اهمیت پدافند غیرعامل چندین برابر سال های گذشته است.

محمدپور با تاکید بر پاسخگویی بر نیازهای اصلی مردم در تهدیدات اقتصادی اذعان داشت: باید بتوانیم در برابر تهدیدات مردم را حفظ و نیازهای آنها را پاسخ داده و انسجام را میان مردم و حکومت را حفظ کنیم و در یک تعامل اجرایی اجازه ندهیم تعامل میان مردم و حکومت بهم بخورد، طبیعتا شبکه های اجتماعی سازماندهی فکری، اقتصادی و امنیتی مردم را هدف گرفته اند در اوایل دی ماه ۹۶ دیدیم که الگویی از این مسئله اجرا شد که موضوع مردم محوری، اقتصاد و شبکه های اجتماعی در حوزه تهدیدات به صورت جدی نقش آفرینی می کند که دشمن تلاش دارد این موضوعات را در حوزه امنیتی دنبال کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان صیانت از معیشت مردم در برابر تیرهای جنگ اقتصادی دشمن را امری ضروری دانست و گفت: یکی از اهداف استراتژیک آمریکا محدود کردن معادلات قدرت ایران است، آمریکایی ها می دانند که برجام مقداری از اهداف آنها را تأمین کرده و چون فکر می کنند ایران می خواهد برجام را حفظ کند، بنابراین می خواهند تلاش کنند آن را پایه ای برای باج خواهی و افزون خواهی های خود قرار دهند و تلاش می کنند قدرت موشکی و نفوذ منطقه ایران را در تعهدات برجام بگنجانند.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با اشاره به عملکرد پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: اقدامات پدافند غیرعامل مستلزم به کارگیری جنگ افزار نبوده و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی و تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نمود و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل رساند.

در ادامه فرماندار شهرستان فومن اظهار کرد: حفظ جان مردم،حفظ تمامیت ارضی،حفظ سیستم اقتصادی ،سیاسی و همچنین حفظ استقلال و حاکمیت از مولفه های پدافند غیر عامل در امنیت ملی است.

قاسم نژاد با اشاره به اهداف پدافند غیرعامل افزود: تقویت توان ارضی و بالابردن سطح مقاومت کشور از اهداف پدافند غیر عامل است.

فرماندار شهرستان فومن رعایت الزمات پدافند غیرعامل را ضروری دانست و گفت: رعایت الزامات پدافندی در طراحی سازه ها به ویژه در بخش های تاسیسات انرژی به افزایش امنیت پایدار و کاهش خسارت ها و تلفات هنگام بروز انواع بحران ها منجر می شود.

قاسم نژاد با اشاره به فرهنگ در باور عمومی اظهار داشت :باید فرهنگ‌سازی و تولید باور عمومی نسبت به پدافند غیرعامل در سطح گسترده صورت بگیرد کما اینکه مردم داری و مردم بانی در پدافند غیر عامل باید از اهداف ما باشد.

فرماندار شهرستان فومن با اشاره به تهدیداتی که علیه کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: این تهدیدات به طور عمده ایدئولوژیکی، اقتصادی، امنیتی، نظامی و سایبری هستند که باید با هماهنگی با رعایت اصول پدافند غیرعامل در مقابل با آن مقابله کنیم.

در ابتدای این جلسه روسای ادارت شهرستان فومن گزارشات مربوطه ادارات خود را در حوزه پدافند غیرعامل ارائه نمودند.

شایان ذکر است؛ حکم صادره از سوی دکتر سالاری استاندار گیلان مبنی بر انتصاب محمود قاسم نژاد بعنوان رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان فومن توسط امیر محمدپور به وی اهدا گردید.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

#اختصاصی_همای_خبر اقدام نامتعارف پرسنل شهرداری،دزدی در روز روشن/ حقوق میگیرم که خیانت کنم!

#اختصاصی_همای_خبر   اقدام نامتعارف پرسنل شهرداری،دزدی در روز روشن/ حقوق میگیرم که خیانت کنم!   …