چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای اسلامی شهرستان سیاهکل: پس از گذشت یک سال و نیم از عمر دوره پنجم شوراها، شورای شهرستا‌ن سیاهکل هنوز دارای یک میز خدمت نیست

اختصاصی همای گیلان:پیمان قلی زاده آسیابر رئیس شورای اسلامی بخش دیلمان و پیر کوه و رئیس شورای اسلامی شهرستان سیاهکل طی گفتگویی به خبرنگارما گقت : پس از گذشت یک سال و نیم از عمر دوره پنجم شوراها، شورای شهرستا‌ن سیاهکل هنوز دارای یک میز خدمت نیست ،

وبعضی اوقات کار ارباب رجوع را در خیابان ، داخل ماشین و قهوخانه ها انجام می دهیم

وی افزود : با توجه به نامه نگاریهای انجام شده و پیگیریهای مکرر هنوز هیچ نتیجه ای حاصل نشده است وبعضی اوقات کار ارباب رجوع را در خیابان ، داخل ماشین و قهوخانه ها انجام می دهیم .

 قلی زاده افزود :نداشتن مکان شناخته شده باعث سرگردانی ما و مردم گردیده ازسوی دیگرنامه های ارسالی برای شورای شهرستان معلوم نیست به دست چه کسی می رسد.

هیچ مبلغی تا به امروز در این دوره برای شورای شهرستان در نظر گرفته نشده است

رئیس شورای اسلامی دیلمان خاطر نشان کرد :هیچ مبلغی تا به امروز در این دوره برای شورای شهرستان در نظر گرفته نشده و تمام مخارج و هزینه ها را از جیب پرداخت می کنیم .

وی خاطر نشان کرد:شوراها عملا تصمیم گیرنده نیستند و اگر تصمیمی هم بگیرند که مغایربا اهداف بعضی از مسئولین باشدعملا نظرات و آرایشان بلاتکلیف می ماند و در بعضی مواقع هم علیه خودشان استفاده می شود.

اگر شورایی مطالبه گر نباشد آدم خوبی است و اگر مطالبه گری کرد حتما متهم خواهد شد

رئیس شورای شهرستان سیاهکل اضافه کرد:اکثرمسئولین انتصابی منتخبین مردم را نمی بینند.اگر شورایی مطالبه گر نباشد آدم خوبی است و اگر مطالبه گری کرد حتما متهم خواهد شد به این که دنبال دردسر می گردد.

قلی زاده  یاد آور شد : وضعیت آرد نانوایی های دولتی خوب نیست و با وجود اخطارهای مکرر، کماکان آرد نامرغوب به نانوایی ها داده می شود ، این حق مردم شهرستان سیاهکل نیست که نان بی کیفیت را سر سفره هایشان ببرند .

منابع طبیعی در پاسخگویی به مطالبات مردمی ،پاسخ شفاف و روشنی به مردم و شوراها نمی دهد

وی ادامه داد : در محیط زیست و منابع طبیعی مشکل اساسی داریم ، با توجه به تعاملی که مسئولین اداره محیط زیست برای رفع موارد محیط زیستی دارند امید به رفع مشکلات موجود داریم ولی منابع طبیعی در پاسخگویی به مطالبات مردمی ،پاسخ شفاف و روشنی به مردم و شوراها نمی دهد و هیچ راهکاری برای رفع مشکلات ندارد.

 

رئیس شورای اسلامی دیلمان وپیرکوه درادامه با اشاره به بحث گردشگری اظهارداشت : درامر گردشگری و بوم گردی اکثر متقاضیان بلاتکلیف مانده اند وهنوزجوابی قانع کننده  به مطالبات متقاضیان داده نشده است و بیشتردرخواست ها بی جواب مانده است .

قلی زاده ادامه داد : با توجه به دادن آماردوازده میلیاردتومانی در امراشتغال روستایی شهرستان سیاهکل هنوزهیچ اشتغال ملموسی قابل مشاهده نیست و تقاضا داریم تا متولیان امر جهت روشن شدن مبالغ تسهیلات پرداختی برای کجا و چه کسانی و ایجاد چه اشتغالی پاسخگو بوده و جهت شفافیت موضوع پروژه ها ی انجام شده را با نام و مکان مشخص نموده واعلام کنند  چند نفر را رسما مشغول به کار نموده اند.

ماشین های کارخانه سیمان بزرگترین تهدید در جذب توریست و گردشگر می باشد

وی اذعان داشت : ماشین های کارخانه سیمان بزرگترین تهدید در جذب توریست و گردشگر می باشد و تا زمانی که رفت و آمد این کامیونها از جاده سیاهکل به دیلمان و بالعکس صورت می گیرد ، گردشگری شهرستان در حد شعار باقی خواهد ماند.

رئیس شورای شهرستان سیاهکل درادامه گفت : آب شرب روستاها مشکل اصلی روستانشینان می باشد در بعضی از روستاها در طول شبانه روز، یک ساعت هم آب برای استفاده وجود ندارد و در اکثر روستاهای بخش دیلمان و پیرکوه بعد از لوله کشی گاز، لوله های آب شکسته شده و به علت سهل انگاری پیمانکار و مسئولین وقت ،تعمیرات اساسی صورت نگرفته و تنظیم در تقسیم آب بهم خورده و در بعضی جاها آب غیرقابل کنترل بوده و هدر می رود و این امر موجب اختلافات و نارضایتی مردم گردیده و سازمان آب روستایی هم تا کنون راهکارواقدام خاصی برای برون رفت از این معضل انجام نداده است.

دامداری سیاهکل  درمعرض نابودی واقعی قرار دارد و پروانه اکثر دامداران قدیمی ملغی گردیده است

قلی زاده یاد آورشد : دامداری شهرستان درمعرض نابودی واقعی قرار دارد و پروانه اکثر دامداران قدیمی ملغی گردیده و با توجه به این که متفاضیان جدید برای دامداری هستند منابع طبیعی و سازمان مربوطه از دادن پروانه های جدید به بهانه های مختلف خودداری می کند.

پروژه ها به دلیل واگذاری پیمانکاران درجه سه و چهار بلاتکلیف مانده است

وی پیرامون پروژهای راه و جاده ای شهرستان  گفت :این پروژه ها خصوصا در بخش دیلمان و پیرکوه به علت واگذاری به پیمانکاران درجه سه و چهار که فاقد امکانات راه سازی و تعهد کاری هستند بلاتکلیف مانده و این امر علاوه بر نارضایتی های مردمی ، هزینه های اجرای کاررا به علت طول دادن پروژه ، چندین برابر کرده که در واقع           بیت المال و حقوق مردم تضییع شده است  و تا کنون هیچ نهادی جواب قانع کننده ای در خصوص این که ادامه این پروژه ها کی و چگونه خواهد بود به ما نداده و اصلا در بستن قراردادها عموما شورای شهرستان هیچ نقش و اطلاعی ندارد.

 

رئیس شورای اسلامی دیلمان و پیر کوه یادآور شد:بررسی و ایجاد روگذر و زیرگذر در مکانهای حادثه خیز جاده سیاهکل به سنگر و بالعکس جهت سامان دادن به وضعیت نابسامان  تبدیل به جاده مرگ شده است.

کم و کاستی ها هیچ ربطی به انقلاب و نظام ندارد

رئیس شورای دیلمان و پیرکوه اذعان داشت  :  امروز پس از گذشت چهل سال از انقلاب ، حق مردم شهرستان سیاهکل این نیست . البته این کم و کاستی ها هیچ ربطی به انقلاب و نظام ندارد بلکه با توانمندی مسئولین و مطالبه گری وهماهنگی منتخبین تاثیر گذار مردم ، قابل جبران است .

قلی زاده تآکید کرد : امروز در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی ،ما خواهان سامان بخشیدن به وضعیت آشفته این شهرستان هستیم واز فرماندار محترم شهرستان سیاهکل مهندس صوفی  تقاضا داریم  اوضاع نابسامان شهرستان را سر و سامان دهد و به نظرات دلسوزان و معتمدین مردم توجه ویژه داشته باشد.

بیان مطالب  انتقادی به هیچ عنوان زیر سوال بردن و ناکارآمد نشان دادن هیچ سازمان و نهادی نیست

وی تصریح کرد :ما با هیچ مسئولی دشمنی و پدرکشتگی نداریم فقط خواهان انجام وظیفه و سلامت مسئول و دلسوز بودنش نسبت به حقوق مردم هستیم ، بیان مطالب فوق نیز به هیچ عنوان زیر سوال بردن و خدای ناکرده ناکارآمد نشان دادن هیچ سازمان و نهادی نیست و شفافیت مسئولین موجب ایجاد وحدت و همدلی با مردم خواهدشد .  بنابراین در شرایط کنونی کشور که دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام هستند انتظار داریم تا مسئولین با رفع مشکلات اساسی مردم و پاسخگویی شفاف به آنان ، دشمنان را ناکام گذاشته و امید را برای مردم به ارمغان آورند.ما نیز در شورا همراه و همگام با دولت و مسئولین هستیم و تا جایی که هدف ، ارائه خدمات صادقانه باشد از جان و دل و مال مایه خواهیم گذاشت و در جایگاهی که مردم به ما داده اند نگاه جناحی به هیچ مسئولی نداریم و احترام همه مسئولین خدمتگزار ایران اسلامی ، اصلاح طلب ، اصولگرا و مستقل برما لازم و واجب است . برای این که باید پاسخگوی خون شهدا باشیم که با فدا کردن جانشان ، اقتدار و امنیت و حقانیت انقلاب ما را تضمین کردند ./باکانال همای خبر همراه شوید

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …