چاپ مطلب چاپ مطلب

عبداللهی اخلاق انتخاباتی را باخت / سیاستمداری که تاب تحمل شکست را ندارد/مهدی میزانی

عبداللهی اخلاق انتخاباتی را باخت / سیاستمداری که تاب تحمل شکست را ندارد

همای گیلان،به تقل از  وارنا ؛ انتخابات ریاست شورای اسلامی استان گیلان با حضور نمایندگان شوراهای اسلامی شهرستانهای استان در محل این شورا در رشت برگزار شد

عبداللهی عضو شورای شهر رشت و ( رئیس فعلی شورای استان ) در رقابت با غفاری عضو شورای شهر لیسار (تالش) شکست خورد ، پس از شکست حامد عبدالهی وی در گفت وگوی اظهار نمود ؛ “انتخابات شورای استان وجاهت قانونی نداشت ”
در سال های اولیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی شهید بهشتی عبارتی ماندگار به زبان راند که این روزها بسیار عینی ، قابل درک است

آن شهید مظلوم گفت : ما شیفتگان خدمتیم و نه تشنگان قدرت

مرز بندی میان کسانی که شیفته خدمت به انقلاب اسلامی ، مردم و ایران هستند با کسانی که عطش قدرت دارند برای نخستین بار توسط ایشان مطرح شد تا مردم بتوانند خادمان کشور را از فرصت طلبان و قدرت طلبان تفکیک کنند .

در هفته گذشته انتخابات شورای استان برگزار شد و غفاری عضو شورای شهر لیسار با کسب حداکثر آراء یعنی ۱۰ رای بعنوان رئیس جدید شورای استان گیلان انتخاب شد ، به واقع با برگزاری انتخابات عبداللهی عضو شورای شهر رشت و رئیس سابق شورای استان شکست خورد و غفاری جایگزین وی شد .

حامد عبدالهی پس از شکست در انتخابات شورای استان واکنش تندی از خود نشان داد ، و در گفت وگوی اظهار نمود ؛ انتخابات شورای استان فاقد وجاهت قانونی بود !؟

همین چند جمله کافی بود تا موجی از حواشی را پیرامون سخنان این عضو جوان شورای شهر رشت و رئیس سابق شورای استان در رسانه های استانی و محلی مطرح شود ، عبدالهی بارها نشان داده تاب و تحمل شکست را ندارد و پیش از این در خصوص انتخابش بعنوان شهردار رشت که پس از اینکه نتوانست صلاحیت لازم را از وزارت کشور دریافت کند ، در آن مقطع واکنش های متعددی از خود نشان داد ، و تا مدت ها به جلسات شورای شهر رشت نمی رفت ، در صورتی که در اون روزها رشت شهردار نداشت و وضعیت آشفته ای داشت ، حال با دیگر در انتخابات شورای استان که شکست خورد سریعا واکنش تند و ناشیانه ای را انجام داد ، تا بتواند شکست خود را توجیح کند .

سوال اینجاست جناب عبداللهی اگر شما بعنوان رئیس شورای استان انتخاب میشدید ، باز هم این جملات را بیان می کردید ، ( انتخابات شورای استان وجاهت قانونی نداشت ) و انتخابات را فاقد وجاهت قانونی می دانستید !؟

آیا مستنداتی دال بر اینکه این انتخابات وجاهت قانونی نداشت دارید !؟

آیا در دوسال گذشته که شما بعنوان رئیس انتخاب شدید وجاهت قانونی وجود داشت !؟ اگر نکته ای بود چرا قبل از انتخابات عنوان نکردید و ماندید و پس از شکست بیان کردید ؟!

و سوالات متعدد دیگر که ذهن مردم و اصحاب رسانه را به خود جلب کرده است و عبداللهی جوابی برای آنها تا به امروز نداشته است .

انتظار می رفت از ایشان که خویشتن داری می کردند و به همکار خود تبریک می گفتند ، نه اینکه این سخنان نامناسب را مطرح می نمودند .

اینجا بحث در مورد شکست یا پیروزی فلان نامزد یا بهمان نامزد در انتخابات شورای استان نیست، بلکه سخن از شکست اخلاق انتخاباتی است .

آیا این دوستان یکبار فکر کردند ، که برای این نظام و مردم چه چیزی را باقی گذاشتند؟ آیا برای رسیدن به چند روز قدرت ارزش دارد ، که همه امور را زیر سوال ببریم و در آخر هم خود را انقلابی و دارای سوابق متعدد در خدمت به نظام بدانیم ؟

رهبر معظم انقلاب بارها در انتخابات مختلف کشور ، ضرورت رعایت اخلاق توسط نامزدهای انتخاباتی و حامیان آنان را گوشزد کرده اند ولی بار دیگر برخی نامزدها که خود از مسئولان و مدیران نظام هستند از مرزهای اخلاقی عبور و برای رسیدن به هدف ، وسیله را توجیه کردند .

کلمه شورا به معنی شور و مشورت و در زبان فارسی نیز به معنی “انجمن رایزنی” است.گذشته از معنی این کلمه(شورا) ، یکی از دستورات و توصیه های اخلاقی و اجتماعی اسلام، همفکری و مشورت در امور فردی و اجتماعی است.

اتفاقاتی که طی چند روز اخیر به دنبال مشخص شدن رییس شورای استان گیلان و سایر ارکان شورا و پس از آن صحبت های جنجالی حامد عبدالهی رئیس سابق شورای استان و عضو شورای شهر رشت رخ داد ، آبستن موضع گیریهایی بود که منجر به مطالبه گری افکار عمومی و اصحاب رسانه در این خصوص شد .

از سویی دیگر اما حامد عبداللهی باید نسبت به انتخاب جمع شورای استان تمکین می کرد و به تصمیمات اعضای شورا احترام قائل می شد، چرا که از ایشان انتظار برخورد مناسبت تر می رفت ، که با بیان مطلب جنجالی اش ، افکار عمومی را جریحه دار کرد ! و باعث شد مردم به این موضوع واکنش نشان بدهند و احتمال اینکه نظر مردم در خصوص ایشان تغییر کند وجود داشت ! و در نهایت این مردم هستند که قدرت می بخشند و قدرت را پس میگیرند.

برخی از صاحب نظران ممکن است بگویند ، قدر مسلم باید پس از شکست از انتخابات شورای استان سکوت می کرد تا به لحاظ اخلاقی نزد افکار عمومی وجهه خود را حفظ کند.

صد البته مردم حق دارند نسبت به افرادی که برای اداره امور شهر خود انتخاب می کنند عکس العمل نشان داده و مطالبه گری کنند و باید گفت صحیح نیست در مکانی که قرار است در خصوص مطالبات و رفاه مردم تصمیم گیری شود به بهانه اینکه اعضا ، رای به رئیس شدن یک نفر در شورای استان نداده اند، ایشان بیاید و با مطرح کردن برخی شبهات چنین وانمود کند ، که مثلا چرا او در شورای استان بعنوان رئیس انتخاب نشده و یا حضور ندارد و فرد دیگری جایگزین وی شده است؟!!

همه گفته اند ما نیز مجددا می گوییم که رئیس شدن ها چه دارند که قبلا هرگز راجع به آنها سخنی به میان نمی آمد؟

عبداللهی باید بپذیرد در رایزنیهای خود در شورا ممکن است به احتمال زیاد یکی از اصول اصلی مذاکره را رعایت نکرده که منجر به شکست وی شده و اکثریت اعضا به وی رای نداده اند!
جای دلخوری نیست ، چون ایشان در دو سال قبل رییس بودند و اکنون دیگر نیستند، نشان از عدم تمایل اعضا به مدیریت ایشان است که باز هم باید تمکین کنند و گرنه جایگاه شورا را زیر سوال برده اند.

امیدواریم در این برهه از تاریخ شورای استان ، تمامی اعضا به جای جدال ، به دنبال همفکری و تلاش برای رفاه عمومی باشند و حامد عبدالهی نیز علیرغم شکست بزرگ ،لا اقل آرامش خود را حفظ کند!

و در پایان از حامد عبداللهی عزیز هم میخواهم تحمل باخت در انتخابات را داشته باشد و نقدهای بی مورد نکند و سعی کند تجربیات خود را در اختیار غفاری رئیس جدید شورای استان قرار بدهد تا بتواند با همکاری و همفکری مجموعه شورای استان اقدامات خوب و ماندکاری را انجام بدهد .

غفاری با کسب ۱۰ رای رئیس شورای اسلامی استان گیلان شد

پ ن ؛ انتخابات ریاست شورای اسلامی استان گیلان با حضور نمایندگان شوراهای اسلامی شهرستانهای استان در محل این شورا در رشت برگزار شد

پیش از غفاری ، حامد عبدالهی عضو شورای اسلامی شهر رشت عهده دار این مسئولیت در دو سال گذشته بود.

همچنین علی اکبری نایب رئیس، مجید رجبی و جعفر قاسمی منشی های شورا و حجت الله باباپور سخنگوی این شورا شدند.

یادداشت : مهدی میزانی

با کانال همای خبر همراه باشیذ

About عطیه نصرتی

Check Also

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل …