چاپ مطلب چاپ مطلب

نماینده رشت: پخش سریال وارش متوقف شود / این سریال به فرهنگ گیلان تعرض کرده است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پخش سریال وارش گفت: این سریال به فرهنگ گیلان تعرض کرده است و باید هرچه زودتر پخش آن متوقف و از گیلانیان دلجویی شود.

همای گیلان، به نقل دیارمیرزا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در مورد سریال وارش که از شبکه سوم سیما در حال پخش است، گفت: متاسفانه تهیه کننده و کارگردان این سریال روی مسایل رفتاری و ادبیات مردم گیلان دقت لازم را نکرده است و چند روزی است که تقاضاهای زیادی از سوی مردم گیلان به بنده می شود که در این سریال به گیلانی‎ها توهید شده است.

جعفرزاده ایمن آبادی با قرائت پیامک یکی از مخاطبان اظهار کرد: یکی از شهروندان برای من نوشته است که در این مجموعه تلویزیونی «مردم گیلان یک مشت بی‌فرهنگ، دزد، چاقوکش، هیز، بددهن، شاه‌دوست، لمپن فاقد توانایی تولید نشان داده شده اند و تنها کسانی که در مجموعه تلویزیونی صیادی می‌کنند، چند سیستانی آواره در گیلان هستند».

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه الفاظ بی غیرت و دیالوگ هایی مثل این که ناموستان را می گیرند و شما هیچ کاری نمی‌کنید مکررا در این سریال در حال پخش است، گفت: البته این مسئله را بر این امر می گذاریم که کارگردان و تهیه کننده سریال وارش واقف به حساسیت های اجتماعی لازم نبودند و نیت توهین نداشتند اما کارگردان خیلی ناشیانه از کنار این مسئله بزرگ رد شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم گیلان بسیار از این اتفاق ناراحت هستند، افزود: تقاضا دارم صدا و سیما پخش این مجموعه را متوقف کند تا یک بازنگری انجام شود.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه ضرورتی ندارد که در داستان مدام نقش حاکم نسبت به صیادان و زلزله زدگان توهین کند، گفت: در ساخت چنین سریال‌هایی باید نسبت به حساسیت های مردم دقت شود.

وی با بیان اینکه مردم گیلان انتظار دارند کارگردان و تهیه کننده این سریال عذرخواهی کنند، یادآور شد: متاسفانه در این سریال نماد ظلم ستیزی و عدالت خواهی یک فرد غریبه است و گیلانی‌ها افرادی که مورد ظلم قرار می‌گیرند، آنها را با کلک و دروغ فریب می دهند و روی نوامیسشان حساسیت ندارند، نشان داده شده‌اند که این سبب ناراحتی بسیاری از جانب مردم گیلان شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: این سریال به فرهنگ گیلان تعرض کرده است و باید هرچه زودتر پخش آن متوقف و از گیلانیان دلجویی شود.

جعفراده ایمن آبادی در پایان اظهار کرد: مدیر صداوسیمای مرکز گیلان نیز به عنوان یک گیلانی در مورد توقف پخش این سریال بسیار تلاش کرده است و بنده از ایشان تشکر می کنم.

گفتنی است طی چند روز گذشته مردم با هشتگ توهین-به-گیلانی ها-را-متوقف-کنید، #توهین_به_گیلانیان_ممنوع، #توقف_سریال_وارش خواستار توقف پخش این سریال شده اند.

About عطیه نصرتی

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …