چاپ مطلب چاپ مطلب

سومین نشست سفیران شفافیت(مدیران روابط عمومی شرکت‌های تابعه شستا) عصر دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی و با حضور محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا برگزارشد

همای گیلان:محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران روابط عمومی شستا و آرزوی سلامت و قبولی طاعات‌ و عبادات در ماه مبارک رمضان گفت: روابط عمومی جمع علم، فن و هنر است. از این جهت علم است که فعالان این حوزه باید دائما در حال علم آموزی باشند، از این جهت هنر است که دائما باید همراه با خلاقیت و نوآوری باشد. از این جهت فن است که همواره نیازمند تجریه دیگران است.


?مدیرعامل شستا ضمن تاکید بر نقش و اهمیت ویژه روابط عمومی‌ها در مجموعه‌های اقتصادی در شرایط کنونی جامعه گفت:

?در مجموعه‌های اقتصادی ما با تغییرات کلان در متغیرهای اقتصادی نظیر نرخ ارز، شاخص بازار سهام، کاهش شدید بهای نفت روبرو هستیم.تغییرات در بعضی از این متغیرها در چند ماه اخیر به اندازه یک دهه گذشته بوده است.

?رضوانی فر در ادامه افزود: از سوی دیگر سطح انتظارات مردم، مخاطبین، مشتریان و مصرف کنندگان بالا رفته است. به موازات انتظارات شرایط رقابتی نیز هر روز سخت تر می شود. حالا در این شرایط فشارهای چندجانبه، افزایش تغییرات محیط، افزایش انتظارات و افزایش شرایط رقابتی، وظیفه روابط عمومی ها تبیین، تشریح و توزیع عملکرد سازمان‌هاست.بنابراین کار بسیار پیچیده و دشوار است.

?➕مدیرعامل شستا در تشریح وظیفه اصلی روابط عمومی در سازمان‌های اقتصادی گفت:

?انتظار از روابط عمومی در سازمان های اقتصادی نظیر شستا ایجاد اعتماد به سازمان در یک بستر کاملا شفاف است.اعتماد به عملکرد، اعتماد به گزارش‌ها، اعتماد به محصولات سازمان اقتصادی.

?رضوانی فر در ادامه افزود: فرآیند فعالیت در روابط عمومی نیازمند ممارست و ثبات است. چون در یک بازه بلند مدت آثار آن مشخص می شود. ما وقتی از ۱۶ ماه پیش کار در حوزه روابط عمومی را آغاز کردیم به خوبی می دانستیم که مسیری دشوار را آغاز کرده ایم.

?➕مدیرعامل شستا در ادامه ضمن تاکید بر دوری از انجام فعل حرام نظیر دروغ، تهمت و افترا، توجه به شرایط اقتصادی جامعه و حداکثر صرفه جویی در برگزاری مراسم‌ها و تبلیغات، توجه مدیران روابط عمومی شستا را به رعایت مدار اخلاق در فعالیت ها جلب کرد و افزود:

نکته مهم ایجاد هم افزایی حداکثری میان شرکت‌های گروه در فعالیت‌های روابط عمومی است. نکته مهم این است که مدیران روابط عمومی برای تبیین عملکرد شرکت‌ها اشراف کافی به صورت‌های مالی، سبد محصولات و تکنولوژی شرکت‌ها داشته باشند.

?مدیرعامل شستا همچنین با اشاره به ناملایمات سیاسی در سال های پایانی دولت برلزوم دوری از فعالیت سیاسی در بدنه شستا تاکید کرد.

?➕رضوانی فر در ادامه با اشاره به رونمایی از سند راهبردی اطلاع‌رسانی شستا و تاکید بر ضرورت هماهنگی، همخوانی و همسویی استراتژی روابط عمومی با استراتژی های کلان این شرکت گفت:

?این نکته باید توسط روابط عمومی های شستا تبیین شود که شستا و شرکت‌های تابعه آن یک شهروند خوب است. شهروند خوب بودن شرکت های شستا یعنی چه؟ یعنی شرکتی که همه مسئولیت‌های اجتماعی و تعهدات قانونی خود را ایفا می کند. مالیات و حق بیمه کارکنان و حقوق آنها را به موقع پرداخت می کند و به مسئولیت های محیط زیستی خود عمل می کند.

?➕مدیرعامل شستا در ادامه در خصوص دستاوردهای شستا در یک سال اخیر گفت:

?سود خالص تجمیعی ۱۸۷ شرکت مدیریتی شستا از ۷۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ به ۱۹۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده است. روشن است که این مهم در سایه تلاش مستمر ۴۷ هزار پرسنل زحمت کش و خدوم در تک تک این شرکت‌ها بدست آمده است.

 رضوانی فر در ادامه افزود: در ۳۱ خرداد سال نود و هفت سود خالص شرکت اصلی شستا ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود. در ۳۱ خرداد نود و هشت این عدد به ۴۵۰۰ میلیارد تومان رسید. اما این عدد در ۳۱ خرداد امسال به بیش از ۱۸۰۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

?➕مدیرعامل شستا در ادامه بااشاره به مجموعه فعالیت‌های صورت گرفته در این هلدینگ در بخش ساماندهی شرکت‌های تابعه گفت:

?یکی از ساز وکارهای اجرایی برای ایجاد شفافیت در شستا سازماندهی شرکت‌ها در قالب انحلال، ادغام، واگذاری و بورسی شدن بود. در یک سال گذشته موفق شدیم ۱۴ شرکت در هم ادغام شوند. بیش از ۲۶ تا ۲۷ شرکت به جهت فقدان توجیه اقتصادی، عقب افتادگی تکنولوژیک با هدف صرفه جویی اقتصادی و کاهش هزینه، در مسیر انحلال قرار گرفتند و تکلیف آنها روشن شد. ۳۵ درصد از عرضه‌های اولیه در بورس به لحاظ تعدادی و ۳۸ درصد به لحاظ ریالی به شستا تعلق داشت. همچنین عرضه اولیه ۱۴ شرکت دیگر امروز در دستور کار است.
?➕مدیر عامل شستا در ادامه با اشاره به عرضه اولیه سهام شستا بورس گفت:

?با عرضه موفق سهام شستا و همچنین سایر عرضه های اولیه سهام شرکت‌های تابعه انجام پذیرفته و حال برنامه ریزی برای انجام امروز می توانیم از این شرکت به عنوان یکی از بازیگران اصلی بازار سرمایه یاد کنیم.

?رضوانی‌فر در پایان مسیر طی شده در ماه‌های اخیر و موفقیت های بدست آمده در حوزه‌های مختلف از جمله روابط عمومی‌های شستا را مرهون توجه و حمایت‌های بی شائبه وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دانست و نسبت به تداوم روند کنونی در شستا ابراز امیدواری کرد.

?حسن محمدی مدیرروابط عمومی شستا در این نشست با اشاره به تشکیل شورای ارتباطات شستا با حضور روزنامه نگاران خوشنام، از محصول تلاش آنها نام برد که عبارت بود از:

راه اندازی کانال تلگرامی شستا رسانه و نوشتن سند راهبردی روابط‌عمومی شستا همچنین تدوین سند تبلیغات که استانداردهای تبلیغاتی نوین را به ویژه در حوزه بصری و فضای مجازی مدنظر قرار داده است.

?محمدی همچنین به فعالیت‌های مجموعه شستا در بحران‌های اجتماعی و حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و کرونا اشاره کرد که شستا با کمک‌ های خیریه خود به یاری مردم پرداخته است.

⤴️ شایان ذکر است دکتر کاظمی دینان استاد روابط عمومی و دکتر نوروزپور دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت از سخنرانان این مراسم بودند.

رونمایی از سند راهبردی روابط عمومی شستا، تجلیل از روابط عمومی شرکت‌های پتروشیمی فناوران، سیمان خزر، کلرپارس، معدنی املاح ایران، توزیع داروپخش سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، مس باهنر، صنایع عمومی تامین به عنوان روابط عمومی برگزیده معرفی اعضای جدید شورای ارتباطات شستا از دیگر برنامه‌های سومین نشست سفیران شفافیت شستا بود./شستارسانه
با کانال همای خبر همراه باشیدhiip://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …