چاپ مطلب چاپ مطلب

۷ عضو شورا از پاسخ‌های شهردار رشت قانع شدند. حاج محمدی اعضای شورا را قانع کرد.

هماای گیلان:یکصد و چهل و دومین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضای شورای شهر رشت برگزار شد.

اسماعیل حاجی‌پور، رییس شورای شهر رشت در مورد طرح سوال از شهردار گفت: این حق هر عضو شورای شهر رشت است که طرح سوال کند و همچنین حق شهردار است که از خود دفاع کند اما همه این موارد باید در رعایت اخلاق و قانون انجام شود.

وی افزود: طرح سوال یک قانون است و نباید کسی ناراحت شود. در سایه رفاقت و دوستی باید حرف‌ها گفته شود؛ بنده تشکر می‌کنم از آقای جذب که دغدغه داشتند و آقای شهردار نیز قبل از ۱۰ روز پاسخگو شدند.

حاجی‌پور اظهار داشت: شهردار با توجه به اینکه چند روزی وقت داشتند اما خواستند سریعتر پاسخگو شوند تا تکلیف مشخص شود و اگر قرار است ادامه کار دهند خیلی زود انجام شود.

وی افزود: بعد از پاسخ‌گویی شهردار رای گیری خواهیم کرد و اگر قانع نشدیم جلسه استیضاح برگزار خواهد شد.

آسفالت رشت به صورت مهندسی است

 ناصر حاج‌محمدی، شهردار رشت در پاسخ به سوال اول در مورد تاخیر پرداخت حقوق کارکنان قراردادی و رسمی گفت: این تاخیر قبل از من نیز وجود داشته است و علت آن نبود نقدینگی در شهرداری است اما علی‎رغم کاهش دریافتی در اسفند ماه به دلیل برف و کرونا توانستیم تمام حقوق و دستمزد را پرداخت کنیم.

شهردار رشت گفت: تاکید کردم که حقوق‌ها هم زمان پرداخت شود اگر لازم از کارگران می‌توانند شهادت دهند.

وی در مورد انتقادات پیرامون قراردادهای سفید امضا برای کارگران شرکتی شهرداری رشت و همچنین عدم پرداخت حق بیمه کارکنان شهرداری رشت، گفت: پس از حضورم در شهرداری رشت تاکید کردم که هیچ کدام از شرکت‌های پیمانکاری اجازه انعقاد قرار داد سفید امضا با کارگران را ندارند و درباره پرداخت حق بیمه نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

شهردار رشت در مورد سوال بعدی در مورد تاخیر حق بیمه تکمیلی و بیمه کارکنان گفت: بیمه تکمیل کارکنان قبل از من بسته شده بود و یک ریال پرداخت نشد و در مورد بیمه اجباری نیز جلسات متعددی در مورد تامین اجتماعی که بدهی ۱۰۰ میلیاردی شهرداری به این سازمان دارد با تهاتر رفع کنیم. در مورد رفاهی در فیش کارکنان دو بار کارت‌های رفاهی به فروشگاه داده شد و در آینده نزدیک پرداخت حق لباس کارکنان انجام می شود.

حاج‌محمدی در مورد انتقادات نسبت به آسفالت معابر و خیابان‌های شهر رشت گفت: بنده قبل از اینکه شهردار رشت شوم ۳ ماه در کوچه‌ها و خیابان‌ها پرسه زدم و رصد کردم و الان آسفالت‌ها به صورت کارشناسی و مهندسی در حال انجام شود.

شهردار رشت در مورد مرمت ابنیه تاریخی که در اختیار شهرداری رشت است، اظهار کرد: ساختمان‌های مثل میرزا خلیل، خانه فرهنگ هنر و ساختمان تاریخی شهرداری رشت جلسات با میراث فرهنگی گذاشته شده است که امیدواریم به زودی رفع خواهد شد. برای مرمت ساختمان شهرداری نیاز به ۱۲ میلیارد تومان اعتبار داریم.

عاشق شهر رشت هستم و توهین نکرده‌ام

شهردار در مورد عقد قرارداد و ودیعه محل سکوت و اجاره محل مسکونی خودش نیز گفت: قبل از حضور من، خانه‌‌ی شهردار به منطقه دو تغییر پیدا کرد و برای شهردار قبل آقای نصرتی خانه ویلایی اجاره شده بود که مشکلاتی داشت و به این صورت خانه‌ای اجاره کردم که ۵۰ درصد را خودم و ۵۰ درصد را شهرداری پرداخت کرد و در پایان دوره پرداخت به شهرداری باز خواهد گشت.

وی در مورد استفاده از الفاظ نامناسب با پرسنل و تشبیه شهر رشت به بدی نیز، اظهار کرد: بنده به مردم شهر رشت توهین نمی‌کنم و در تمام جلسات صدای من ضبط شده است و اگر چنین اتفاقی افتاده است عذرخواهی می‌کنم و من عاشق شهر رشت هستم.

حاج‌محمدی در مورد اختلاف قیمت مناقصه کود آلی اظهار داشت: در مناقصه کمیسیون معاملات و فنی و بازرگانی تشکیل شد و در پرتال رسمی کشور گذاشته شده است. در این مورد پاسخ‌ها را به صورت ریز به شورا اعلام کردم.

وی در مورد عزل و نصب‌ها در مناسب‌های کلیدی گفت: کمیته‌ای در معاونت انسانی تشکیل شده است هر تصدی که اتفاق می‌افتد در این کمیته مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شهردار رشت در مورد عدم ساماتدهی یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت و مسکن مهر گفت: هیچگونه کوتاهی متوجه من نیست؛ قبل ار بنده پیمانکاری این پروژه را به دست گرفت. یادمان شهدای مسکن مهر با مبلغ ۳۲۵ میلیون تومان و یادمان بوستان ملت با ۲۴۹ میلیون تکمیل خواهد شد و برای ادامه کار در بودجه ۹۹ یک میلیارد در نظر گرفته شده است.

آیا عزل و نصب ها با فشار اعضای شورا بوده است؟

، در ادامه جلسه بهراد ذاکری عضو شورای شهر رشت گفت: بنده تنها عضو شورای بودم که به حاج‌محمدی رای ندادم و دلایل خودم را داشتم اما برخی از این سوالات به شورا و مدیریت شهری برمی‌گردد؛ آیا عزل و نصب‌ها ایا با فشار اعضای شورا بوده است؟ برخی از سوالاتی که مطرح شد مربوط به دوران شهردار سابق بوده است.

ذاکری افزود: قراردادهایی که انجام می‌شود به گونه‌ای است که قرارداد ترکمنچای است و همچنین در مورد شفاف‌سازی در معاملات حرکتی انجام نشده است.

شهردار در انتصابات با شوا مشورت کند

محمدحسن علیپور دیگر عضو شورای شهر رشت در ادامه جلسه اظهار کرد: بنده افتخار می‌کنم که ۱۸ سال پاکبان شهر رشت بودم و امروز لباس شورای شهر را بر تن کردم؛ تحت تاثیر هیچ جناحی نبودم و تابع قانون محوری در نگاه و تصمیم‌گیری‌هایم بودم. آرزوی همیشگی بنده انتخاب شهردار بومی بوده است اما این انتخاب اجماع شورایی بود و بنده از اول انتخاب حاج‌محمدی همکاری با ایشان داشتم و به ایشان گفتم در عزل و نصب‌ها با شورا مشورت کند زیرا آشنایی با نیروی‌های کارآمد نداشتند.

علیپور خطاب به شهردار گفت: پرداخت حقوق را به صورت مرتب انجام نداده‌اید و کارهایی که می‌توانستید در یکسال گذشته انجام دهید را انجام ندادید.

ملک ۱۵۰ میلیاردی را ۵۰ میلیارد تومان آنهم چکی فروخته اند

رضا رسولی دیگر عضو شورای شهر رشت در ادامه جلسه گفت: منابع مالی حاصل از فروش برج گلسار خرج کارهای عمرانی نشده است. برج گلسار ۳۵۰۰ متر زمین در بر خط خیابان ۹۲ گلسار است که متری ۱۰۰ میلیون تومان است و همچنین ملک ۱۵۰ میلیاردی نیز ۵۰ میلیارد فروخته شده است که آن هم چکی در حال پرداخت است و این نوع معاملات و تخلفات سریالی در حال انجام است.

رسولی ادامه داد: متاسفانه برخی مدیران به نقطه‌ای می‌رسند که استعفا می‌دهند البته اگر یک سوزن به شهردار می‌زنیم یک جوالدوز به خودمان شورانشینان بزنیم.

وی افزود: باید مشخص شود که چرا شهردار سابق نصرتی در ۱۰ ماه از شهر رشت فرار کرد و این سوال پیش می‌آید چرا عمر مفید شهرداران رشت ۹ الی ۱۰ ماه است؟

رسولی ادامه داد: امیدوارم تلنگری برای شورا باشد که شورای پنجم سه سال کار کرده است و تاکنون تنوانستیم بر اساس شاخص ها شورای خوبی باشیم.

رسولی گفت: امیدوارم اراده ای در شورا باشد که در برابر تخلفات برخوردهای لازم انجام شود.

شهردار رشت به پرسنل توهین می‌کند/ آتش‎نشان‎ها ۸ ماه بیمه نشده‌اند

 در ادامه حجت جذب طراح سوال از شهردار رشت اظهار کرد: روز تالیف اعضای شورا به قرآن قسم خوردیم که در حهت منافع مردم حرکت کنیم. سوالاتی که بنده من طرح کردم تذکراتی است که اعضای شورا ارائه کردند.
وی افزود: در مورد سراوان این زباله سوز کی نصب می شود؟ فاجعه ای در سراوان است مناقصاتی که صورت گرفته است باید واکاوری شود و مستند و با ادله برای همه شما ارائه خواهم کرد.
جذب ادامه داد: جواب سوالات روشن و کامل داده نشده است. شهردار اعلام می کند که مشکلات کارگری مرتفع شده است و این اصلا درست نیست و مشکلات کارگران هنوز پابرجاست و مدیرانی مانند مقصودی و عطایی کاملا در جریان مشکلات کارگران است.

وی افزود: در مورد تفریغ بودجه که شهردار اعلام می کند که در زمان من نبوده است قابل قبول نیست و جز وظایف ذاتی شهردار است.

جذب در مورد توهین شهردار رشت به پرسنل اظهار کرد: بنده با ادله و شاهد می گویم که شهردار به پرسنل ها و کارکنان توهین مستقیم می کنذ.

وی در مورد برج گلسار گفت: پول های گرفته شده در بازگشایی هایی اصلا استفاده نشد و مشخص نیست کجا است ؟

این عضو شورا در مورد پرداخت ودیعه مسکن شهردار گفت: تمام آنچه که پرداخت شده از سوی شهرداری بوده است نه نیمی از سوی خود شهردار.

وی با بیان اینکه مردم از وضعیت آسفالت راضی نیستند، اظهار کرد: در مورد بیمه تامین اجتماعی نیز هنوز حل مشکل نشده است و ۸ ماه است که بیمه آتش نشان ها انجام نشده است.
حجت جذب ادامه داد: بنده حاضرم چند ساعت با شهردار صحبت کنم و فقط ۱۴ سوال ندارم بلکه بیشتر از این است.

کارهایی که در این ۳ سال انجام شده در شان رشت نبود

محمدحسن عاقل منش دیگر عضو شورای شهر رشت در مورد طرح سوال از شهردار گفت: دغدعه همه این است که تاکنون برای شهر رشت چه کارهایی انجام دادیم.

وی افزود: کارهایی در این سه سال انجام شده اما در شان شهر رشت نبود و باید گیر کار را پیدا کنیم.

عضو شورای شهر رشت گفت: از شهردار می خواهم که اگر فرصت دیگری به شما داده شد با شفافیت برای توسعه شهری اقدامات موثری انجام دهند و به گونه ای رفتار کنید که دست فاسدین از مدیریت شهری کوتاه شود.

عاقلمنش افزود: پروژه های نیمه تمامی داریم که باید پروژه ها یک به یک شروع به کار شود.

وی در مورد عزل و نصب گفت: شایسته سالاری باید رعایت شود امروز با هر طرح سوال عدم ثبات در کارکنان ایجاد می شود.

یا باید منافع دوستان را تامین کنید و یا بروید / ۴۵۰ میلیون تومان به شهردار قرض الحسنه پرداخت کردم

عبدالهی عضو شورای شهر رشت در این جلسه گفت: عنوان شده که تذکرات مکرری از سوی اعضا شورا داده شده است. به ما اعلام کنند که این تذکرات کجاست؟
وی افزود: آقای حاج محمدی امروز شما منافع برخی را تامین نمی کنید و تاریخ مصرفتان گذشته است یا باید بروید و یا باید با این دوستان کنار بیاید.

عبدالهی تصریح کرد: بنده دو نفر را به شهردار معرفی کردم اما شهردار گفت که با انها نمی توانم کار کنم و به شما گفتم هر تصمیمی که گرفتید مشکلی نیست و خیلی سایت ها نوشتند که چرا حامد عبدالهی در مورد برداشته شدن آراسته و امیرلو سکوت کرده است. بنده باید بگویم که قسم خوردم برای منافع مردم کار انجام دهم.

وی افزود: درباره ودیعه منزل ۹۵۰ میلیون تومانی نیز شهردار رشت قادر به پرداخت سهم خودش نبود که بنده ۴۵۰میلیون تومان چک به شهردار جهت ودیعه منزل به صورت قرض الحسنه پرداخت کردم و رسید دریافت کردم.

شورا و شهرداری با مردم صادق نبودند
 فاطمه شیرزاد در ادامه جلسه گفت: در این ۱۱ ماه شورا و شهرداری با مردم صادق نبودند. بنده به آقای حاج محمدی رای دادم اما باید بگویم که کوتاهی هایی انجام شد.

وی افزود: طرح سوال حق مسلم شورا است و قسم خوردیم که در جهت منافع مردم حرکت کنیم.

شیرزاد اظهار کرد: در اتمام پروژه های نیمه تمام تعلل شده است. چه کسانی پشت این مسئله هستند که نمی گذارد پروژه ها انجام شود.

وی با بیان اینکه عزل و نصب های صورت گرفته در چارچوب های قانونی نبوده است، گفت: شفاف سازی باید در مقابل مزدم صورت گیرد که چه چیزهایی باعث شده است که نتوانستیم کار کنیم و با افکار عمومی بازی نکنیم.

شیرزاد یادآور شد: مردم رشت نگران ادامه مدیریت شهردار هستند و شهردار باید در راستای منافع مردم قدم بردارد.

گول شما را خوردم / از اول باج دادید

امیرحسین علوی دیگر عضو شورای شهر رشت در ادامه جلسه گفت: آقای حاج محمدی شهردار رشت شما خیلی خوب پاسخ دادید و متعجب شدم که وضعیت شهر رشت خیلی خوب است.

وی افزود: دو پروژه مورد علاقه شما به عنوان شهردار رشت بود. در پروژه کارخانه کود آلی که سوله ساخته شده با پول دولت ساخته شد و تصفیه خانه که آن هم با پول ملی ساخته شده که تمام اینها قبل از شما در فرمانداری مورد پیگیری بودند.

علوی اظهار کرد: کارکنان رفت و روب عیدی پایان سال را دریافت نکردند.

وی گفت: امروز من اعلام می کنم که گول شما را خوردم در حالی که خیلی از دستگاه های نظارتی به من هشدار داده بودند که برای ایشان رای نگیرید.

علوی ادامه داد: از ابتدا به شما گفتم که باج ندهید اگر باج دهی را شروع کنید دیگر در آن غرق می شوید اما شما گوش نکردید و از اول شروع به باج دادن کردید.
وی یادآور شد: بنده تا امروز نمی دانستم که شما برای اسکان خودتان را بدهکار عضو شورا کردید.

عضو شورای شهر رشت گفت: شورای پنجم ایده آل هایی برای شهر رشت داشت اما امروز از آن برنامه ها به لکه گیری اسفالت رسیده است.

اشتباه کردم که حاج محمدی را انتخاب کردم

فرهام زاهد دیگر عضو شورای شهر رشت در ادامه جلسه گفت: بنده به عنوان عضو شورای شهر رشت باید بگویم که اشتباه کردم که حاج محمدی را انتخاب کردم و می گویم که امروز قانع نشدم.

زاهد ادامه داد: با مردم صادق نبودیم و یکسال باقی مانده را به گونه ای عمل کنیم که در آخر چیزی برای دفاع داشته باشیم و امیدوارم در آینده آنچه خیر مردم رشت است اتفاق بی افتد.

درگیری لفظی علیپور و جذب

علیپور در ادامه جلسه اظهار کرد: این ها همه جنگ زرگری است، الان برای اعضای شورای شهر رشت کارگران عزیز شده اند.

جذب در پاسخ به هیاهوهای علیپور گفت: بنده نسبت به اقای علیپور اقامه دعوا خواهم کرد.

جذب عنوان کرد: آقای علیپور عنوان می کند که لیستی از بنده ارند که عده ای را برای استخدام تعرفه کردم، می خواهم این لیست را رسانه ای کنید.

 از رای به حاج محمدی پیشمان نیستم

رمضانپور نرگسی عضو شورای شهر رشت گفت: اعضای شورا به علیپور عادت کردند و دست مردم هم درد نکند که به بزرگانی مثل عاقلمتش و حلجی مور رای دادند و به علیپور هم رای دادند.

وی افزود: آقای حاجی پور این روش جلسه درست نیست و دور از عدالت است.

رمضانپور ادامه داد: بنده از رایی که به شهردار دادم پشیمان نیستم. در دوره شورای چهارم سالی چهار هزار ابلاغ داشتیم. در شرایطی حاج محمدی انتخاب را کردیم که ۵ شهردار انتخابی رد شدند و در شرایطی که نامه انحلال شورا به دست ما رسیده بود این کار را کردی و الان نباید بگوییم که پشیمان هستیم.

این عضو شورا گفت: باید انصاف داشت البته شاید من نیز در انتها به قانع نشدن رای بدهم.

رمضانپور گفت: روز اول گفتم تجربه خودم را می خواهم در اختیار شهردار بگذارم. بارها به ایشان گفتم از تجربه ما استفاده کند اما ایرادش این است که تصمیم نهایی را خودش نمیگیرد و شرح وظایف خودش را از دیگران می پرسد.

وی افزود: شورای پنجم اقدامات موثری در سراوان انجام دادند. پروژه ۲ هزار میلیاردی لندفیل و پارک آبی را باید دید. البته کارشکنی ها را باید دید./دیار میرزا

با کانال همای خبر همراه باشید.hiip://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …