چاپ مطلب چاپ مطلب

شفافیت آرا مهم‌ترین مطالبه مردم از بدو پیروزی انقلاب اسلامی

همای گیلان:عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به اعلام وصول طرح شفافیت آرا توسط نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از فواید طرح شفافیت آرا نمایندگان جلوگیری از رانت در کشور است که خوشبختانه این طرح در مجلس اعلام وصول شد.

رسول فرخی با بیان اینکه مردم از نمایندگان مجلس انتظار شفاف بودن در تصویب لایحه و قوانین را دارند، اظهار کرد: وقتی مردم به نمایندگان خود رأی می‌دهند انتظار دارند آن نماینده با آنان صادق بوده و حرف و عملش در تصویب مصوبه‌ها یکی باشد و بهترین راه برای انجام این مهم طرح شفاف‌سازی آرا نمایندگان مجلس است.
وی با تأکید بر اینکه عدم صداقت نمایندگان باعث ناراحتی مردم می‌شود، گفت: تصویب بسیاری از قوانین بر روی زندگی روزانه مردم تأثیر مستقیم داشته و مردم باید بدانند نماینده منتخب خود در طرح و لوایح مختلف چه رأی داده و آیا به نفع مردم بوده است یا خیر لذا نمایندگان باید بر اساس کارهای کارشناسی مصوبه و لوایح مختلف رأی دهند.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شفافیت در مقابل مردم تصریح کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری در فرمایشات مختلف خود فرمودند به‌جز مسائل امنیتی و نظامی همه‌چیز باید به رأی‌گیری و آرای شفاف بوده و مسؤولان باید نخبگان و مردم را از جزئیات آگاه کنند و این نمونه بارز همدلی با مردم است زیرا مردم باید بدانند نمایندگانشان به چه چیزی و‌ با چه کیفیتی رأی داده است.
فرخی یکی از فواید شفافیت آرا نمایندگان را جلوگیری از رانت‌خواری در کشور دانست و بیان کرد: بعضی از قوانین در کشور علیرغم اینکه پیوست قانونی دارند ولی در بعضی مواقع در بعضی بندهایشان رانت امکان وجود استفاده از رانت وجود دارد لذا شفافیت حداکثری که در مجلس یازدهم اعلام وصول شد از چنین اتفاقاتی جلوگیری می‌کند.
وی با اذعان به اینکه مهم‌ترین مطالبه مردم از منتخبین مجلس یازدهم بوده است، گفت: در مجلس دهم طرح دوفوریتی شفافیت آرا نمایندگان رأی نیاورد ولی نمایندگان مجلس یازدهم تاکنون نشان داده عزمشان برای مبارزه با فساد جدی بوده و با مردم صادق هستند زیرا مبارزه با فساد باعث توسعه کشور می‌شود.
عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به اعلام وصول طرح شفافیت آرا توسط نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شفافیت آرا مهم‌ترین مطالبه مردم از بدو پیروزی انقلاب اسلامی بوده و خوشبختانه این طرح در مجلس شورای اسلامی امضاشده و پس از بررسی در کمیسیون و صحن به تصویب می‌رسد و این کار نشان‌دهنده صداقت نمایندگان مجلس یازدهم با مردم بوده و گام اولیه در شفاف‌سازی نمایندگان است./فارس

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …