چاپ مطلب چاپ مطلب

احمد آهی : باور کنید بریده ایم و اصلا اعتمادی به باشگاه نداریم احمد آهی : باور کنید بریده ایم و اصلا اعتمادی به باشگاه نداریم

همای گیلان:اوضاع بهم ریخته ملوان از نظر مالی گویا با آمدن مدیرعامل جدید هم اصلاح نشده و حتی کار را به اعتصاب بازیکنان کشانده است. احمد آهی، مدافع ملوان در گفت‌وگو معتقد است دیگر نمی‌شود به قول و قرارهای باشگاه اعتماد کرد چون اکثر بازیکنان بریده‌اند. با این وضعیت آهی معتقد است شروع تمرینات ملوان شاید با وقفه مواجه شود و خود او می‌گوید به واسطه مشکلات مالی و چک‌هایی که دست مردم دارد باید فراری شود.

68-150x150
از اوضاع بهم ریخته ملوان شروع کنیم…
اوضاع که واقعا خراب است. قرار بود بعد از بازی با پدیده پول بدهند اما نشد و به همین خاطر بچه‌ها بعد از اینکه دوباره تمرین گذاشتند با قراری که بزرگ‌ترهای تیم گذاشتند قرار شد حضور پیدا نکنیم. خود من هم که اگر یکسری بروند هم نمی‌روم چون از نظر روحی و روانی واقعا بهم ریخته هستم و ممکن است مصدومیت پیدا کنم.
به دنبال این اتفاق واکنش مسوولان ملوان چه بود؟‌
مسوولان که مدام وعده و وعید می‌دهند. الان ۳ ماه است با وعده و وعید به ما امروز و فردا می‌کنند. روز گذشته قرار شد یک جلسه بگذارند و ببینیم این بار قرار است چه می‌گویند که من قبول نکردم بروم. چون واقعا اگر پول ندهند سر تمرین نمی‌روم چراکه فشار زیادی الان به این خاطر روی من است.
یعنی این جلسه هم زمان خریدن بود؟
به احتمال زیاد همین‌طور است. جالب اینجاست پول ندارند آن وقت برنامه اردو در تهران را می‌گذارند. دفعه پیش که به اردبیل رفتیم چون از نظر بدنسازی عقب بودیم قبول کردیم برویم اما این‌بار واقعا نمی‌شود چطور می‌توانیم در این شرایط خانواده‌های خودمان را ۶، ۷ روز ترک کنیم. من اگر بچه‌ها بروند تا تکلیف پول روشن نشود اصلا نخواهم رفت.
این‌بار بزرگان تیم مثل مازیار و پژمان ورود نکردند تا با پادرمیانی کار را ادامه دهید؟‌
البته خود بزرگان تیم هم از این مساله ناراحت هستند. مازیار زارع با من تماس گرفت و گفت بیا جلسه تا ببینیم این‌بار حرف حساب‌شان چیست. من هم گفتم اصلا صحبتی ندارم و بازیکنان دیگر هم مثل من قطعا این‌طور فکر می‌کنند. اگر پول ندارند حداقل اردو نگذارند تا به گرفتاری‌های‌مان برسیم. وقتی پول رسید بگویند آن وقت سر تمرین بیاییم و کار را شروع کنیم. باور کنید بریدم و اصلا اعتمادی به باشگاه ندارم. شغل ما همین است و شاید برخی به خاطر اینکه از جاهای دیگر درآمد دارند بتوانند صبر کنند تا پول برسد اما من نمی‌توانم چون خیلی گرفتار شده‌ام.
با این شرایط که ملوان واقعا به مشکل می‌خورد؟
ملوان تیم خوبی است اما بچه‌ها مشکل دارند و وقتی سر زمین می‌روند با کوچک‌ترین مساله بحث شدیدی بالا می‌گیرد چون اعصاب‌شان خراب است. هیچ‌کس حال و حوصله ندارد و این مساله باعث شده شادابی تیم از بین برود و احتمال بالا رفتن ضریب مصدومیت زیاد شود. این هفته هم دیدید که اصلا خوب نبودیم و مشکل اصلی به نظر من روحیه نداشتن بچه‌ها بود.
یعنی ممکن است در صورت درست نشدن کار به اعتصاب و بازی نکردن در ادامه لیگ بکشد؟
این مساله باید یک تصمیم گروهی باشد و من نمی‌توانم در مورد دیگر بازیکنان حکم کنم. با این حال در مورد خودم می‌گویم که خیلی تحت فشار هستم و اوضاع خوبی ندارم.
ممکن است قول مدیرعامل جدید این‌بار قول باشد؟‌
ما تیم خوبی داریم. مشکل ما این است که هرماه یک شخص جدیدی روی کار می‌آید که همین مدت حضورش را بابت مشکلات مدنظر قرار می‌دهد و اصلا حرف‌های ما را درک نمی‌کنند. ما الان ۸ ماه است هیچ پولی نگرفته‌ایم و مثل آقای رضاییان حتی آقای استیلی هم که ۲، ۳ ماه است، به تیم ما آمده‌اند همین پنداشت را دارند.
چرا این‌بار مثل سال گذشته که از خیر پول گذشتید و ملوان را در لیگ نگه داشتید، رفتار نمی‌کنید؟
سال گذشته وضعیت طوری بود که پای آبروی ما در میان بود. به همین خاطر تصمیم گرفتیم از خیر پول بگذریم و از اعتبار خودمان و ملوان دفاع کنیم. دیدید که در نیم فصل دوم عملکردمان فرق کرد و چه نتایج خوبی گرفتیم. اما امسال ۳ ماه سال گذشته به ۵ ماه امسال اضافه شده و هیچ پولی نگرفته‌ایم و واقعا تحت فشار هستیم. خود من که از این فشار واقعا از نظر روحی و روانی خیلی به هم ریخته‌ام.
یعنی این فشار به همان چک‌هایی بر می‌گردد که گفته بودی اگر تا شهریور پول ندهند باید به خاطرشان فراری شوی…
دقیقا همین‌طور است. به خدا آنقدر بدهکارم که باورکردنی نیست. این مساله باعث شده نتوانم تمرین کنم و باید به تهران بروم تا از پدر و مادرم که تهران زندگی می‌کنند پول قرض کنم. من امسال خانه خودم را عوض کردم و به خاطر وعده‌های باشگاه و صاحبخانه که من را می‌شناخت یک فقره چک دادم که اول مهرماه تاریخ آن بود. متاسفانه این موضوع و دیگر بدهکاری‌ها باعث شده که نتوانم سر تمرین بروم. هر روز زنگ می‌زنند و من هم کارم شده وعده و وعید دادن و امروز و فردا کردن.
بحث آبشک و قرارداد خاص او را هم که به قرارداد امسال تو در سازمان لیگ ربط می‌دهند…
اصلا این‌طور نیست و قرارداد آبشک هیچ ارتباطی به من ندارد. قرارداد من همان‌طور که قبلا هم گفته بودم به اشتباه در سازمان لیگ ثبت شده است. من قرار بود دو ساله با ملوان ببندم و سالی ۵۰۰ میلیون بگیرم که به اختلاف خوردیم و قراردادم یک سال با همان مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان شد که متمم آن را به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ داده‌ایم که فکر کنم تا به حال باید در سایت درست شده باشد.
یعنی واقعا آبشک چنین کاری برای فرار از پرداخت انجام داده است؟
دقیقا نمی‌دانم اما می‌دانم با خانواده همسرش مشکل دارد و حسابی گیر کرده است. به هرحال او با شرایط خاصی با ملوان امضا کرده اما اینکه چطور و چگونه را من اصلا خبر ندارم. خواهشم این است که آبشک واقعا خودش از شرایطی که دارد ناراحت است و با دامن زدن به مساله او برایش مشکلات دیگری را به وجود نیاورید.
با این وضعیت از اینکه پیشنهادهای اول فصل را رد کردی پشیمان نیستی؟
پشیمان نیستم چون واقعا ملوان را دوست دارم. به خاطر این تیم سال گذشته که اوج پیشنهادهای من بود ماندم و همه توانم را گذاشتم اما با این شرایط کار را به جایی می‌رسانند که برخلاف میل کار دیگری انجام بدهی.
یعنی ممکن است نیم فصل جدا شوی؟
واقعا اگر این شرایط ادامه داشته باشد و درست نشود راه دیگری برایم نمی‌ماند. اگر این مساله اتفاق بیفتد واقعا برخلاف میل من بوده چون من عاشق ملوان هستم.
تهیه و تنظیم: سیدیاسر رضوی

About سردبیر ارشد

Check Also

گلایه تند حردانی از استقلال:  نخواستم پرسپولیس بروم…

گلایه تند حردانی از استقلال:  نخواستم پرسپولیس بروم… مدافع جدید سپاهان درباره جدایی از استقلال …