چاپ مطلب چاپ مطلب

ارسال به دوستان رئیس اداره میراث فرهنگی سیاهکل خبر داد استقبال گردشگران نوروزی از سیاهکل

همای گیلان:رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری سیاهکل از استقبال خوب گردشگران نوروزی از این شهرستان زیبا خبر داد.

خبرگزاری فارس: استقبال گردشگران نوروزی از سیاهکل

مهرداد حسینی اظهار کرد: این شهرستان دارای دو شهر سیاهکل و دیلمان و پنج دهستان مالفجان، خرارود، توتکی، دیلمان و پیرکوه است.

وی با بیان اینکه سیاهکل با مساحتی بالغ بر یک هزار کیلومتر مربع دارای دو بخش مرکزی و دیلمان و از مناطق گردشگری گیلان است، افزود: سیاهکل با موقعیت جلگه‌ای در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر لاهیجان واقع شده و رودخانه کوچکی به نام «شمرود» از وسط آن عبور می‌کند که زیبایی ویژه‌ای به این شهر بخشیده است.

وی موقعیت آب و هوایی سیاهکل را شهرستانی کوهپایه‌ای و با آب و هوای معتدل و خنک خواند و گفت: سیاهکل دارای سابقه درخشانی در طول تاریخ است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سیاهکل منطقه جنگلی «ابی نام»، مناطق کوهپایه‌ای «تی‌تی» و دیلمان را از جمله مناطق نمونه گردشگری این شهرستان زیبا عنوان کرد.

وی آبشار لونک، چشمه آب معدنی لاریخانی، پناهگاه سنگی گیلارکش، آبشار بابا ولی، کوه درفک و… را از جاذبه‌های گردشگری سیاهکل ذکر کرد.

حسینی با بیان اینکه سیاهکل مقصد بیشتر گردشگران نوروزی است، تصریح کرد: نوروز جاری مسافران و گردشگران زیادی وارد این شهرستان زیبا شدند.

وی برخورداری سیاهکل از طبیعت بکر و هوای مطبوع و دلپذیر را موجب جذب گردشگران بسیاری دانست و خاطرنشان کرد: قلعه دیده‌بانی روستای گرماور و مناطق باستانی قلعه‌کوته، کشل، توتکی، آسو، نیسپی، خشک آب، ابی‌نام، میاندشت و «اسپیلی‌» نیز از دیگر مناطق زیبا بین راه سیاهکل و دیلمان است.

وی مسیر عبور تا رسیدن به سیاهکل را دارای طبیعتی بسیار زیبا و مصفا عنوان کرد و یادآور شد: موسی کلایه، شیه، کجید،کمنی، گیلاکش، پیرکوه علیا، ملا محله، گولک، موسی کلایه و… از روستاهای گردشگری سیاهکل با طبیعتی بکر و زیباست که هر کدام می‌تواند در جذب گردشگر تاثیر زیادی داشته باشد.فارس

 

About سردبیر ارشد

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …

One comment

  1. آقای حسینی ساختمانی تاریخی مرحوم عضدی توتعمیرکن بقیه امور پیشکشت.بابا این ساختمان در زمان مدیریت شما آتش زدندواگر تلاش های مهندس ندیمی و فرماندار نبود خدامی داند هنوز هم مخروبه بود حالا شما بیا با این خبرگزاری یا با آن خبرگزاری مصاحبه های سیاسی کن تا برای خود جایگاهی باز کنی مردم سیاهکل شما را خوب می شناسند حسینی جان و ما را پس ……..؟