چاپ مطلب چاپ مطلب

افتتاح کارخانه شالیکوبی مدرن با ظرفیت۰ ۱۵۰ تن شلتوک در شهرستان سیاهکل

 به گزارش همای گیلان یک کارخانه شالیکوبی مدرن با ظرفیت ۱۵۰۰ تن وبا اعتبار۹۶۰ میلیون تومان ، افتتاح و به بهره برداری رسید .

SAM_9654

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیاهکل گفت :  با راه اندازی این کارخانه  و کارخانه مدرن دیگری که در هفته دولت سال گذشته به بهره برداری رسیده بود تعداد کارخانه های شالیکوبی مدرن این شهرستان به   عدد۳ رسیده است .

مهندس کوهستانی افزود :  تعدادی از کارخانه های موجود هم در سال گذشته  با استفاده از تسهیلات بانکی  اقدام به اصلاح ساختار و تعویض دستگاه ها نموده اند که در مجموع نقش موثری در  کاهش ضایعات برنج در مرحله تبدیل شلتوک  در شهرستان دارد .

  در  ادامه نماینده شهرستان های سیاهکل ولاهیجان گفت: انقلاب اسلامی متعلق به همه  مردم است لذا حسب همین موضوع است که می بینیم که خانم بهروز منش در بخش کشاورزی سرمایه گذاری  می کند .

 ندیمی با بیان اینکه  این انقلاب از جنس مردم است   اظهار داشت :در رژیم گذشته  این حکومت بود که نماینده را مشخص می نمود نه مردم . اما به برکت انقلاب تعیین کنندگان واقعی در حکومت ما مردم هستتند.  

وی ادامه داد:من سعی میکنم تا بخش عمده ای از پول وبودجه را به سمت روستا بکشانم زیرا روستا مهد کشاورزی ،تولید وخدمات است واگر روستا نداشته باشیم باید به خارج وابسته شویم.من معتقدم  که آبادانی شهر در گرو آباد نمودن روستاست .

ندیمی با بیان اینکه امسال یکی از پربارترین سالهایی بود که بنده نماینده بودم افزود:ما امسال چندهزارمیلیارد تومان تنها  برای امور عمرانی روستا شامل راه وبهسازی وآب وبهداشت تعریف کردیم.

در پایان  سرمایه گذار این طرح گفت :  زیر بنای ساختمان این شالیکوبی ۹۸۰ متر مربع است که برای آن ۹۶۰ میلیون تومان هزینه نموده ایم که از این بین ۳۵۰ میلیون تومان آن تسهیلات بانکی  و بقیه آورده شخصی است .

 زهرا بهروز منش افزود : این شالیکوبی دارای یک دستگاه   واتر پولی شیر  است که می تواند برنج را به سه حالت پوست دار ، بدون پوست و  واکس زده  تولید کند.  وی تصریح کرد :  هم اکنون این کار خانه موفق شده است ۱۶ نفر را بطور مستقیم مشغول بکار نماید .

 سر مایه گذار این کارخانه در زمینه تفاوت  دستگاه برنجکوبی مدرن با سنتی  اذعان داشت : کاهش خرده برنج به ۸ درصد در صورت سالم بودن برنج  از جمله مهمترین  مزیت دستگاه مدرن می باشد .

 زهرا بهروز منش با اعلام این مطلب که تناژ این کارخانه  ۱۵۰۰ تن در روز می باشد خاطر نشان کرد : تمام   دستگاههای این کارخانه چینی و برزیلی است  و دارای  دستگاه جداکننده سنگریزه از برنج می باشد.  

SAM_9645

SAM_9637

SAM_9640

SAM_9644

SAM_9647SAM_9660SAM_9657

About

Check Also

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام تفکیک زباله از مبدا

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام …

۲ comments

  1. واقعا از دیدن این طرح ومدرن بسار خوشحال شدم خدا را شکر که بخش خصوصی فعال شده است

  2. احسن آقای ندیمی از این که توجه ویژه ای به خانمها نمودید متشکرم از این خانم سرمایه گذار هم تشکر می کنم