چاپ مطلب چاپ مطلب

بخشدار سنگر در گفتگوی اختصاصی با همای گیلان مطرح کرد: سنگر علیرغم پتانسیلهای فراوان، رشد شایان توجهی نداشته است

اختصاصی همای گیلان:سنگر با ۲۵۰ شهید زادگاه سردار شهید (تراب پورقلی) می باشد.این بخش دارای قابلیتها و پتانسیل­های بالقوه ای می­باشد خبرنگار همای گیلان گفتگویی با بخشدار سنگر انجام داده است که با هم این گفتگو را می خوانیم.

DSCN1265

بخشدار سنگر با اشاره به این که این بخش از حیث اماکن زیارتی و سیاحتی بسیار غنی است گفت: وجود بقعه امامزاده هاشم، حاشیه زیبای رودخانه سپیدرود، وجود شهرک صنعتی رشت، و جنگلهای زیبا و سرسبز مثل سراوان، موشنگاه، کچا (که در مسیر اصلی جاده رشت به تهران قرار دارد) از ویژگی های بارز این بخش محسوب می­شود.

رحیم رحیمی افزود: این بخش ۶۰ هزار جمعیت دارد که فقط ۱۲ هزار نفر آن در شهر مستقر هستند.

وی در خصوص اقدامات و کارهای صورت گرفته در این بخش اظهار داشت:بافت قدیمی شهر و کم عرض بودن خیابانهای شهر سنگر همواره موجب ترافیک درون شهری می­شود لذا ایجاد کمربندی ضروری به نظر می رسد که هم اکنون از محل درآمدهای شهرداری و استانی با همکاری شورای شهر و شهرداری این کار در حال انجام است که در حال حاضر هم جدول گذاری از میدان شورا انجام شده است.

بخشدار سنگر با اعلام این مطلب که در هفته دولت امسال ۲۷ پروژه و طرح افتتاح و به بهره برداری رساندیم اذعان داشت: جهت افتتاح این پروژه ها ۸ میلیارد هزینه تومان شده بود.

رحیمی  با نتقاد از عدم برخورداری این بخش از نعمت گاز تصریح کرد: از ۴۰ روستای این بخش فقط ۱۴ روستا گازدار هستند این در حالی است که میانگین جمعیت روستاهای ما از حیث آمار بالا می باشد اما طی بازدیدی که با مدیر عامل گاز در این بخش انجام شده است قرار است اقدامات شایانی در روستاهای بخش سنگر انجام پذیرد.

وی تعداد روستاهای فاقد آب شرب را ده روستا عنوان کرد و افزود: مجتمع آبرسانی قاضیان، مجتمع آب رسانی نشرودکل و مجتمع آبرسانی ویشکاننک از جمله مجتمع های در دست اقدام جهت آبرسانی این بخش می باشد.

بخشدار سنگر خاطر نشان کرد: در این بخش بیش از ۹ هزار متر مربع از زمینها، زیرکشت برنج هستند که طبق آمار امسال بطور میانگین از هر هکتار زمین، سه تن برنج برداشت شده است ضمن آنکه در کشت دوم در ۶۲۰ هکتار از زمینها باقلا کشت شده است.

رحیمی یادآور شد: در بخش سنگر ۷۰۰ هکتار استخر ماهی داریم همچنین ۳ مرکز پرورش ماهی قزل آلا در این بخش وجود دارد.

وی در زمینه راه های روستایی سنگر بیان داشت: در طرح هادی بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم که تاکنون فقط ۲۰۰ کیلومتر آسفالت شده است ضمن آنکه در این بخش دو روستا فاقد طرح هادی می باشد که قرار است امسال دارای طرح شوند.

وی در پایان از همکاری فرماندار ارزشی و محجوب، امام جمعه بزرگوار، رئیس شورای بخش مرکزی و رؤسای ادارات تقدیر و تشکر نمود.

 

About

Check Also

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی روز سه شنبه طی مراسمی در اتاق بازرگانی گیلان تجلیل شدند

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی …