چاپ مطلب چاپ مطلب

بهره مندی سالانه ۴۵۰ هزار نفر از خدمات کمیته امداد گیلان

مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: سالانه ۴۵۰ هزار نفر از خدمات مستمری و موردی این نهاد انقلابی در استان بهره مند می شوند.
حسین علیمحمدی عصر چهارشنبه در جلسه کمیته امداد استان افزود: گفتمان خود اشتغالی خانواده ها در دو محور مشاغل خرد و مشاغل خانگی در کمیته امداد از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است.

وی اظهار داشت: اغلب مددجویان کمیته امداد گیلان روستائیان با سنین بالا هستند و در قالب طرح شهید رجایی از کمیته امداد خدمات دریافت می کنند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: سالانه ۳۷ تا ۴۰ درصد از مجموع خانواده های مددجویی که بصورت دائم تحت پوشش این نهاد هستند از خدمات اشتغال کمیته امداد بهره مند می شوند.

وی افزود: در قالب اجرای طرح های خود اشتغالی و خودکفایی در سال ۹۰ چهار هزار و ۵۰۰ خانواده و در سال در سال ۹۱ پنج هزار خانواده از زیر پوشش کمیته امداد در استان خارج شدند.

به گزارش همای گیلان علیمحمدی اظهارداشت: نهاد کمیته امداد به تدبیر هوشمندانه و عالمانه امام راحل تاسیس شد و امروز تمامی آحاد مردم شاهد خدمات و برکات ارزشمند این نهاد مقدس در سطح جامعه هستند.

وی تصریح کرد: این نهاد تاسیس شد تا سنت حسنه کمک و دستگیری از قشر محروم، همواره در جامعه جاری باشد و افراد نیازمند نیز بدین واسطه بتوانند به توانمندی نسبی دست یافته و زندگی خود را سروسامان بخشند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان تاکید کرد: انسان همواره بایستی در طول زندگی پر فراز و نشیب خود توکل بر خداوند متعال را فراموش نکند و بداند با صبر و استقامت است که رضایت الهی کسب می‌ شود.

وی یادآور شد: کمیته امداد تمام توان خود را برای توانمندسازی و خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش بکار گرفته است و این خانواده ها نیز باید از فرصت استفاده کرده و با استفاده از امکانات موجود و با همکاری این نهاد انقلابی برای رفع محرمیت های خود تلاش کنند./مهر

About

Check Also

مدیر کل شیلات گیلان خبر داد رهاسازی بیش از دومیلیون قطعه بچه ماهی سفید در چوبر

مدیر کل شیلات گیلان خبر داد رهاسازی بیش از دومیلیون قطعه بچه ماهی سفید در …